MPK Poznań testuje trójskłady

infotram
30.11.2018 15:39
0 Komentarzy

Od soboty 24listopada 2018 r. MPK Poznań Sp. z o.o., na podstawie ustaleń podjętych zZarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu, rozpoczęło cykl jazd próbnychtramwajem złożonym z trzech wagonów generacji 105Na.

Przejazdy te mają na celu zbadanie zakresu dostosowaniainfrastruktury torowej, drogowej i przystankowej pod kątem możliwościuruchamiania tramwajów o długości 42-45 metrów.

Opracowanie w tym temacie zrealizuje poznański oddziałStowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji. Testom będzie poddawanarównież sygnalizacja świetlna, a także możliwości postoju dłuższych tramwajówna pętlach tramwajowych. Z uwagi na rosnące zainteresowanie mieszkańcówtransportem zbiorowym miasto Poznań rozważa zarezerwowanie środków finansowychw planach inwestycyjnych na zakup tramwajów o długości 42-45 m. Dłuższe ibardziej pojemne tramwaje zwiększą możliwości przewozowe dla pasażerów, niepowodując dalszego zagęszczania kursów w sieci komunikacyjnej i nadmiernegoobciążenia zatłoczonych węzłów tramwajowych, a także wzrostu liczbywozokilometrów i liczby uruchamianych pociągów. Jednym z elementów, którynależy uwzględnić przy podejmowaniu takiej decyzji jest ocena stanuinfrastruktury i zakresu działań, które należy podjąć, aby umożliwić przejazddłuższym tramwajom trasami komunikacyjnymi Poznania.

W latach 1988 – 1995 po Poznaniu kursowały już tramwajezestawione z trzech wagonów typu 105Na. Od 1 stycznia 1993 r. przeprowadzonoprawdziwą rewolucję komunikacyjną związaną z wprowadzeniem taryfy czasowej ibiletów przesiadkowych. Pozwoliło to ograniczyć ilość linii tramwajowych z 20do 13, w zamian wyrównano częstotliwość kursowania wszystkich tramwajów, abyzapewnić równomierną ofertę przewozową i połączenia przesiadkowe. Rozwiązanieto pozwoliło na rozpięcie kilkunastu utworzonych wcześniej pociągówtrójwagonowych, z powrotem do zestawów dwuwagonowych. Ilość zmian, która zaszław ciągu ostatnich 20-lat w przestrzeni miejskiej miasta Poznania powodujekonieczność zbadania infrastruktury, aby przygotować ją ponownie na możliwośćuruchamiania tramwajów o długości 42-45 m.


Komentarze