TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Poznań testuje trójskłady
- Opublikowano: 30.11.2018 17:39:00 1 komentarz
MPK Poznań testuje trójskłady (foto: MPK)

Od soboty 24 listopada 2018 r. MPK Poznań Sp. z o.o., na podstawie ustaleń podjętych z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu, rozpoczęło cykl jazd próbnych tramwajem złożonym z trzech wagonów generacji 105Na.

Przejazdy te mają na celu zbadanie zakresu dostosowania infrastruktury torowej, drogowej i przystankowej pod kątem możliwości uruchamiania tramwajów o długości 42-45 metrów.

Opracowanie w tym temacie zrealizuje poznański oddział Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji. Testom będzie poddawana również sygnalizacja świetlna, a także możliwości postoju dłuższych tramwajów na pętlach tramwajowych. Z uwagi na rosnące zainteresowanie mieszkańców transportem zbiorowym miasto Poznań rozważa zarezerwowanie środków finansowych w planach inwestycyjnych na zakup tramwajów o długości 42-45 m. Dłuższe i bardziej pojemne tramwaje zwiększą możliwości przewozowe dla pasażerów, nie powodując dalszego zagęszczania kursów w sieci komunikacyjnej i nadmiernego obciążenia zatłoczonych węzłów tramwajowych, a także wzrostu liczby wozokilometrów i liczby uruchamianych pociągów. Jednym z elementów, który należy uwzględnić przy podejmowaniu takiej decyzji jest ocena stanu infrastruktury i zakresu działań, które należy podjąć, aby umożliwić przejazd dłuższym tramwajom trasami komunikacyjnymi Poznania.

W latach 1988 - 1995 po Poznaniu kursowały już tramwaje zestawione z trzech wagonów typu 105Na. Od 1 stycznia 1993 r. przeprowadzono prawdziwą rewolucję komunikacyjną związaną z wprowadzeniem taryfy czasowej i biletów przesiadkowych. Pozwoliło to ograniczyć ilość linii tramwajowych z 20 do 13, w zamian wyrównano częstotliwość kursowania wszystkich tramwajów, aby zapewnić równomierną ofertę przewozową i połączenia przesiadkowe. Rozwiązanie to pozwoliło na rozpięcie kilkunastu utworzonych wcześniej pociągów trójwagonowych, z powrotem do zestawów dwuwagonowych. Ilość zmian, która zaszła w ciągu ostatnich 20-lat w przestrzeni miejskiej miasta Poznania powoduje konieczność zbadania infrastruktury, aby przygotować ją ponownie na możliwość uruchamiania tramwajów o długości 42-45 m.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
105Na
  • Jarosław Grześkiewicz – 30.11.2018

    Najpierw by mogli kilka sztuk 105 wyremontowac i na próbę puścić na linie. Sprawdzić czy ten pomysł się sprawdzi. Jeśli tak to można wtedy myśleć o nowych wagonach. Bo jeśli się okaże że ten pomysł z trojskladem nie wypali to nic na tym się nie straci. Bo jeśli kupi się tramwaje na,, oślep,, no to będzie problem. Ale ciekawostka jest czy kupią faktycznie nowe wagony takie jak ma Elbląg z, częściowo niska podłoga i łączyć w trojsklady czy jeden długi

  • Maciek Wu – 30.11.2018

    W Krakowie, zamiast trójskłady przerobic na wagony 405N, zezłomowano te wagony...

  • Sławomir Gugała – 30.11.2018

    W Warszawie też jeździły na Mokotowie linię obsługuje Woronicza

  • mechanik – 01.12.2018

    @Maciek Wu 405N z definicji był opcją gdyby nie udało się sfinalizować zakupu nowych tramwajów. Na dzień dzisiejszy sam koszt przeróbki 105N na taki skład, nie wspominając o innych czynnikach, z definicji przekreśla sens takiej modernizacji.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....