TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Poznań planuje zakup 40 nowych tramwajów
GŁOS WIELKOPOLSKI/INFOTRAM - Opublikowano: 03.03.2015 10:09:31 42 komentarze
MPK Poznań planuje zakup 40 nowych tramwajów

W ciągu najbliższych trzech lat na poznańskie ulice wyjedzie kilkadziesiąt nowych tramwajów. MPK liczy na dofinansowanie z Unii. Do 2018 roku po ulicach jeździć będzie 40 nowych tramwajów. Takie plany, według informacji Głosu Wielkopolskiego, ma poznańskie MPK. Pierwszych pięć pojazdów wyjedzie w trasę jeszcze w tym roku. - Będzie to tramwaj typu Moderus Beta oraz cztery gruntownie zmodernizowane Tatry - wyjaśnia dziennikowi Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK. Jak mówi, w tym roku w planach jest tylko wymiana tramwajów. I dodaje: - Metryka naszych tramwajów nie jest zadowalająca. Ich średni wiek, według już tegorocznych statystyk, wynosi 23 lata - tłumaczy Iwona Gajdzińska. - Możemy się za to szczycić autobusami, które należą do jednych z najmłodszych w kraju. Ich średni wiek to 6,36 lat. Według informacji Głosu Wielkopolskiego w kolejnych latach poznańską komunikację miejską zasilą nowe tramwaje. W ramach odnowy taboru, miasto zakupi nowe wagony i zmodernizuje stare. Wszystkie będą niskopodłogowe. - Szanujemy potrzeby pasażerów. Odnawiając tabor, zapewnimy im wyłącznie tramwaje z niską podłogą, przynajmniej na jednej czwartej ich powierzchni - mówi rzeczniczka MPK. Plan odnowy taboru, może być korygowany. - Mamy jednak nadzieję, że taka korekta będzie zmierzać w takim kierunku, by nowych tramwajów i autobusów było jeszcze więcej niż obecnie zakładamy - przyznaje Iwona Gajdzińska. - Liczymy na dofinansowanie z Unii Europejskiej, której fundusze wspierały wszystkie nasze poprzednie inwestycje.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
  • bunny – 03.03.2015

    Zapomnieli dodać że będą to tramwaje pesy.

  • aeee – 03.03.2015

    haha pesa nie ma szans w Poznaniu:) tylko Solaris Tramino:)

  • advisor – 03.03.2015

    @bunny Nie ma szans, żeby PESA zdobyła Poznań :-) Żaboklickiemu nie pomogą nawet pielgrzymki do zarządu PO - Solaris weźmie zamówienie i bardzo dobrze, pewien producent z Bydgoszczy obejdzie się smakiem, na co zresztą w pełni zasłużył (ostatnie ich pojazdy to tragedia i dramat).

  • Lipa – 03.03.2015

    A jakie tramwaje docelowo mają zastąpić te planowane 40 sztuk niskopodłogowców ? GT8 czy 105Na ?

  • jatal. – 03.03.2015

    @ advisor: Co daje ci przekręcanie czyjegoś nazwiska? Lepiej się wtedy czujesz?

  • – 03.03.2015

    No tym razem planowana ustawka zamówienia publicznego powinna się skończyć tak jak przewiduje obowiązujące prawo. Poznań dzięki poprzedniej ustawce kupił takie sobie i na dodatek brzydkie tramwaje - prototyp był fajny, ale model produkcyjny nie. Przepłacili, a to oznacza, że za nadwyżkę przeszacowanej ceny powinni oddać pieniądze. Gdyby teraz kupili coś takiego jak Brunszwik to może byłoby ok. Obecny model jeżdżący po Poznaniu jest średnio udany. Zaklinanie rzeczywistości nic nie da. Inna sprawa, że tramwaj typu beta to niskopodłogowy nie jest. Takie twory w autobusach były nazywane niskowejściowymi. Zmiana prezydenta może w końcu pchnie Poznań do przodu, ale dotychczasowe wydatki w niepotrzebne projekty doprowadziły te miasto do dziadostwa. Ładne miasto, ale normalne utrzymanie tego co jest zostało zaniedbane na potęgę.

  • Pyra – 03.03.2015

    Solaris i Pesa startowały w Poznaniu z tym samym modelem bazowym (pochodnym Bombardiera - Swing, Tramino prototyp). Żadnych szczególnych wymagań nie było. Poszło o detal (szczegóły w wyroku KIO). Teraz będzie ciekawiej. Solaris zaprawiony w boju z modelami i wymaganiami niemieckimi (ale wózki "sztywne") i Pesa z modelami (wózki skrętne) już jeżdżącymi, ale wymagające dopracowania (odsprężynowanie, trwałość). Po treści SIWZ ich poznamy.

  • krystiano ronaldo – 03.03.2015

    dlaczego nie zawiadomiłeś prokuratury? To twój obowiązek jeśli dochodzi do łamania prawa!

  • Moderusik – 03.03.2015

    A jakie tramwaje zostaną wycofane po zakupie nowych niskopodłogowców ? helmuty czy stopiątki ?

  • ash – 04.03.2015

    40 tramów ma być z puli unijnej ,reszta to bedą kolejne bety helmuty pójdą szybko do odstawki bo bardzo stare a 105 zalezy wszystko od Gdańska,Krakowa jeśli oni dość szybko sie pozbęda 105ek również Poznań szybko sie ich pozbedzie .Poznaniacy nie mogą być przecież gorsi od konkurencji

  • bobik – 04.03.2015

    Moderusy Alfa też idą do modernizacji. Ciekawe czy warto robić modernizacje modernizacji.

  • bunny – 04.03.2015

    Pesa nie pozwoli sobie na przegrana w poznaniu. To kwestia pokazania kto rządzi. A rządzi w tramwajach pesa. Jak będzie trzeba to rzuca taka cene ze solange spadną majty. Jak solaris myśli ze technika pokona pesa to niech ma przykład w Krakowie gdzie byli pewni że technika pokonają pesa. I nie pokonali bo pesa może zaprojektować i wyprodukować dowolny tramwaj w 6 miesięcy. Dlatego poznań na pewno zgarnie pesa

  • akron – 04.03.2015

    Nie rozumiem jednak. Tytuł mówi o 40 NOWYCH tramwajach, a treść - o MODERNIZACJACH. Ciekawe, jak głęboka będzie modernizacja "helmutów", bo do obecnie istniejących napędów nie są już produkowane części.....

  • advisor – 04.03.2015

    @jatal Przekręciłem niechcący. Przepraszam, mimo niechęci do PESY nie było to celowe.

  • – 04.03.2015

    akron czytaj uważnie a nie siejesz zamęt "Według informacji Głosu Wielkopolskiego w kolejnych latach poznańską komunikację miejską zasilą nowe tramwaje. W ramach odnowy taboru, miasto zakupi nowe wagony i zmodernizuje stare. Wszystkie będą niskopodłogowe"

  • RAND – 04.03.2015

    Pesa, Solaris, Newag a może pojazd od Modertrans. Taka opcję też należy rozważyć. I w tym przypadku nie mówię o moderus Beta, mogą przecież opracować i zaoferować specjalnie na ten przetarg swój własny tramwaj niskopodłogowy (70%). Skoro Solarisowi udało się z prototypem to czemu nie im.

  • henshi – 04.03.2015

    To będzie Pesa. Cenę wrzucą 5,5mln brutto. Zabokliczki specjalnie czeka na ten przetarg żeby pokazać Solarisowi gdzie ich miejsce w szeregu. Pesa wykorzystuje efekt skali. moga produkować taniej i szybciej niż inni. Mają lub moga mieć każdy typ tramwaju jaki tylko zamówi MPK. No chyba że zamówią tramwaj z aluminium ale i z tym sobie Pesa poradzi. Uwalenie Solarisa w Poznaniu to cel strategiczny Pesy. Nie będzie tutaj litości. Zrobią to na złość i dlatego że MPK ich wyrzuciło z poprzedniego przetargu mimo że byli ponad 1mln tańsi. Pesa drugi raz tego błędu nie zrobi.

  • Ł. M. P. P. – 04.03.2015

    Ktos wcześniej użył słowa "ustawka". To byłby klucz do sukcesu do uatrakcyjnienia przetargów. Takie "papierowe" przetargi są mało widowiskowe; nie fajniej byłoby np. PESA - Solaris 50 x 50, bez sprzętu? A jeśli mowa już o Poznaniu, to tak bardziej poważnie mówiąc, nie rozumiem dziwnej postawy MPK w sprawie wyrzucenia tej kobiety z tramwaju. Sprawa odbyła się wręcz wzorowo. Po co niepotrzebnie zatrzymania? Po co wzywać policję czy straż miejską? To takie infantylne, że niby społeczeństwo bez aparatu represji nie potrafi sobie poradzić. W końcu pasażerem jest się będąc w pojeździe. Jeśli ktoś zostanie usunięty, nawet siłą przez innych pasażerów, to za taką osobę przewoźnik przecież już nie odpowiada. Dla mnie jest to po prostu chore, że prawidłowe reakcje społeczne się potępia, a np. wręcz bandyckie "zagrywki" policji - gloryfikuje. Przewoźnik powinien pochwalać takie samodzielne interwencje, bo przecież wszystkie postoje są bardzo kosztowne.

  • jatal. – 04.03.2015

    @ advisor: Dobrze wiedzieć że "nie ma sprawy". Ja też sorry, bo podpiąłem to pod ewidentnie złośliwy przypadek na innym portalu.

  • advisor – 04.03.2015

    @jatal w porządku, rozumiem. Mimo antagonizmów pewien poziom trzeba trzymać, głupiego trollowania też nie lubię.

  • jes – 04.03.2015

    A głupiego mądrzenia sie pesa czy solaris lepsze .Poznań będzie miał Solarisy i basta

  • jes – 04.03.2015

    Propaganda sukcesu pesy

  • hswe – 04.03.2015

    Co za żenada na siłe promowanie pesy gdyby była taka super nie byłoby problemów z jazzami w Warszawie

  • hswe – 04.03.2015

    Solaris wygra przetarg na 40 tramwajów to pewne a modernizacje przeprowadzi modertrans

  • hswe – 04.03.2015

    Bydgoszcz planuje kupić 80 wagonów i tam wygra pesa ,solaris nie bedzie sie pchał to samo dotyczy Poznania,co innego inne miasta tam mogą walczyć na całego o kontrakty

  • – 04.03.2015

    Co z 105tkami?

  • – 04.03.2015

    Na złom pójdą za kilka lat ,potem helmuty bo choc starsze są lepsze jakościowo

  • jwsw – 04.03.2015

    Propaganda sukcesu pesy jak za prl-u lat 70 tych .Pesa to nie pępek świata jedna z wielu firm jak Alstom,Skoda,Siemens,Ansaldo itp.

  • jwse – 04.03.2015

    40 tramwajów jak na duze miasto niezbyt dużo przy tej średniej wiekowej powinni kupić ok 70-80

  • jwer – 04.03.2015

    Masa głupiego konkurowania pesa solaris masakrystyczne

  • Kurwanów Kraków – 05.03.2015

    Z firmami jest jak z drużynami piłkarskimi albo polityką ,gdyby była jedna firma nie byłoby całego larum ,gdyby było kilka emocje były by rozłożone a tak jest walka na komentarze w necie nieomal na noże jak Wisła z Cracovią w realu lub PO i PiS

  • hahah – 05.03.2015

    Zapomnijcie pyry o solarisach w poznaniu. To będą pesy czy wam się podoba czy nie.

  • – 05.03.2015

    Zobaczyc tu promowanie pesy gdzies to na prawde trzeba miec bujną wyobraźnię. Albo nie mieć jej zupełnie

  • Piątkowo PTKWO LECH – 05.03.2015

    Poznań miasto inteligenckie kulturalne kupi tramwaje porządnej firmy z Wielkopolski jaką jest Solaris a firmie z proletariackiej ,zacofanej Bydgoszczy dziekujemy.Bydgoski chamie klęknij przed poznańskim panem

  • buhaha – 05.03.2015

    Jeszcze wy ziemniaki z poznania będziecie przerwać kasę na nasze konta w Bydgoszczy. Solaris to żadna konkurencja dla pesy. Zmieniamy was cena i technika. Pesa produkuje 300 tramwajów rocznie a śmieszny solaris parę sztuk w czymś co nazywają tzw hala produkcyjna. Mamy z was niezły ubaw w Bydgoszczy. Stawiamy kolejne wielkie hale montażowe a wy się gnieździcie w jakiś warsztacikach jak stopa na wsi. Z czym startuje cie do poważnej firmy jaka jest Pesa?

  • ahaha – 05.03.2015

    buhaha - hala halą liczy sie jakos :) i solaris ma juz ogarniety rynek niemiecki:)

  • kkz – 07.03.2015

    W Krakowie Pesa wygrała przetarg który rzekomo mógł wygrać tylko Bombardier.

  • obserwator taborowy – 08.03.2015

    @buhaha - problem tylko w tym, że tak wychwalana przez Ciebie Pesa nie potrafi na czas przeprowadzić procedury homologacyjnej (Solaris to zrobił na czas tak dla Jeny, jak i Brunszwiku), nie mówiąc już o gigantycznym - jak już to widać - obsuwie czasowym w Krakowie.

  • MarCin – 11.03.2015

    Jak homologacje robili tak jak w poznaniu to się nie dziwie że już mają ... Wagony nie powinny dostać homologacji od tego trzeba zacząć... Testy 30 dniowe zostały przez MPK zaniechane bo by Solaris płacił KARY

  • Combino – 14.03.2015

    Swego czasu,jeszcze przed przetargiem na 40 nowych tramwajów, na pewnej stronce internetowej pojawiła się ankieta (nie pamiętam,czy to był e-poznan czy jakaś poznańska strona miłośnicza). Były tam cztery możliwości odpowiedzi na pytanie jakie tramwaje powinny trafić do Poznania. Opcje były takie: Tramino,Beta,Puma i Swing. Nie zdziwi chyba nikogo jeśli napiszę że poznańskie produkty zgarnęły ponad 75% głosów,a ilość głosów oddanych na Pumę i Betę dobitnie świadczy że dla poznaniaków najważniejsze jest by tramwaj był lokalnej produkcji,a dopiero potem cała reszta. Dlatego nie mam wątpliwości,że będą kolejne Tramino...

  • akron – 17.03.2015

    Wyzywajacym się wzajemnie proponuję przejście na "dziennik.pl" - tak możecie pokonkurować w wyzwiskach z komentatorami przysyłającymi z serwerów położonych w Rosji. W Polsce jest wystarczajaco duzo do zrobienia w zakresie pojazdów szynowych i ogólniej - transportu publicznego. Uwaga z innej dziedziny: mało kto wie, że w chwili obecnej 80 % telewizorów produkowanych w Europie jest wykonywane W POLSCE. Może zaszarżuję, ale WCALE nie będę zdziwiony, jeśli za kilkanaście lat podobna sytuacja zaistnieje w dziedzinie produkcji pojazdów trakcji elektrycznej.

  • fgjyg – 19.08.2015

    Celem solarisa nie jest produkcja masowo tramwaji tylko autobusy. Wiec wyluzujcie bo na glowy wam pada

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....