TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Poznań odnawia park taborowy
Karol Wach - Opublikowano: 25.05.2011 12:35:06
MPK Poznań odnawia park taborowy

Poznańskie MPK już w przyszłym roku będzie miało jedną z najnowocześniejszych flot tramwajowych w Polsce –mówił nam podczas prezentacji Solarisa Tramino szef wielkopolskiego przewoźnika –Wojciech Tulibacki. Wszystko dzięki odważnej decyzji władz miasta, na czele z Prezydentem Ryszardem Grobelnym. To dzięki lokalnym samorządowcom, którzy zapalili zielone światło odmładzaniu taboru, zarówno autobusowego, jak i tramwajowego, Poznań mógł rozstrzygnąć przetarg na dostawę nowoczesnych tramwajów. Jak wiadomo wygrał Solaris z modelem Tramino. Do 2012 roku po stolicy Wielkopolski przybędzie 45 takich pojazdów. Dodatkowo Modertrans rozpoczął dostawy wagonów Beta MF 02 AC. Łącznie ma ich być w MPK 7 w tym roku i 17 w roku 2012. To całkiem spora, jak na polskie realia, dostawa nowoczesnych, co ważne niskopodłogowych wagonów. W ostatnim czasie tylko Warszawa zdecydowała się na zakup większej liczby tramwajów, rozstrzygając przetarg na 186 pojazdów, które, jak powszechnie wiadomo, produkuje dla Tramwajów Warszawskich bydgoska PESA.

Z dostawami wymienionych powyżej wagonów wiążą się kasacje pojazdów starszych. Już dziś wiemy, że MPK ogłosiło przetarg na ich sprzedaż. I tak do kupienia są wagony sprowadzone niegdyś z Europy Zachodniej. Trzeba bowiem w tym miejscu przypomnieć, iż Poznań, podobnie jak wiele innych polskich miast ratował się swego czasu sprowadzaniem wagonów tramwajowych wycofywanych z innych miast europejskich. Tak właśnie do MPK trafiły pojazdy typu 3G, GT-6 i GT-8 które już wkrótce ponownie zmienią właściciela. Zapewne po raz ostatni, gdyż ich nabywca przeznaczy je na złom. Do sprzedania MPK chce przeznaczyć 5 wagonów 3G, 1 wagon GT-6 oraz 9 wagonów GT-8. Sprzedający zastrzega sobie jednak prawo do zmniejszenia, jak również zwiększenia liczby wycofanych wagonów tramwajowych w zależności od bieżących potrzeb i zaistniałej sytuacji. Wagony będą sprzedawane do 31 grudnia 2011 roku lub do wyczerpania limitu ilości wagonów przewidzianych do sprzedaży.     

Kończy się zatem powoli pewien etap w historii poznańskiej komunikacji tramwajowej, warto zatem przypomnieć dane techniczne wagonów, które już wkrótce przestaną wozić pasażerów.       

Wagon typ 3G:

Długość całkowita: 25,645 m,

Szerokość: 2,35 m,

Wysokość: 3,10 m,

Masa własna: 26,9 Mg.

Wagony 3G były produkowane od 1961 roku przez holenderską firmę Beijnes Waggonfabrik. Do MPK Poznań z Amsterdamu trafiło 31 sztuk tego typu pojazdów. Są tramwajami jednokierunkowymi, trójczłonowymi, osadzonymi na 4 wózkach (dwa toczne, dwa napędowe).   

Wagon Typ GT6

Długość całkowita: 20,1 m,

Szerokość: 2,35 m,

Wysokość: 3,35 m

Masa własna: 23,30 Mg.

Wagony typu GT6 zostały sprowadzone do Poznania z Dusseldorfu oraz Frankfurtu nad Manem. Łącznie było ich 19, z czego obecnie w ruchu pozostaje 8. GT6 to tramwaj jednokierunkowy, dwuczłonowy, sześcioosiowy, napędzany dwoma silnikami o mocy 120 kW każdy.      

Wagon Typ GT8

Długość całkowita: 25,647 m,

Szerokość: 2,35 m,

Wysokość: 3,35 m

Masa własna: 26,0 Mg.

Wagony GT8 były produkowane w latach 1957-1976 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik. Do Poznania zostało sprowadzonych 40 wagonów: 29 wagonów z Düsseldorfu, a 11 z Frankfurtu nad Menem. W kwietniu 2010 roku podpisana została umowa na zakup kolejnych 21 wagonów z Duuseldorfu.    
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Poznań
3G
GT6
GT8
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....