TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Poznań odnawia park taborowy
Karol Wach - Opublikowano: 25.05.2011 12:35:06
MPK Poznań odnawia park taborowy

Poznańskie MPK już w przyszłym roku będzie miało jedną z najnowocześniejszych flot tramwajowych w Polsce –mówił nam podczas prezentacji Solarisa Tramino szef wielkopolskiego przewoźnika –Wojciech Tulibacki. Wszystko dzięki odważnej decyzji władz miasta, na czele z Prezydentem Ryszardem Grobelnym. To dzięki lokalnym samorządowcom, którzy zapalili zielone światło odmładzaniu taboru, zarówno autobusowego, jak i tramwajowego, Poznań mógł rozstrzygnąć przetarg na dostawę nowoczesnych tramwajów. Jak wiadomo wygrał Solaris z modelem Tramino. Do 2012 roku po stolicy Wielkopolski przybędzie 45 takich pojazdów. Dodatkowo Modertrans rozpoczął dostawy wagonów Beta MF 02 AC. Łącznie ma ich być w MPK 7 w tym roku i 17 w roku 2012. To całkiem spora, jak na polskie realia, dostawa nowoczesnych, co ważne niskopodłogowych wagonów. W ostatnim czasie tylko Warszawa zdecydowała się na zakup większej liczby tramwajów, rozstrzygając przetarg na 186 pojazdów, które, jak powszechnie wiadomo, produkuje dla Tramwajów Warszawskich bydgoska PESA.

Z dostawami wymienionych powyżej wagonów wiążą się kasacje pojazdów starszych. Już dziś wiemy, że MPK ogłosiło przetarg na ich sprzedaż. I tak do kupienia są wagony sprowadzone niegdyś z Europy Zachodniej. Trzeba bowiem w tym miejscu przypomnieć, iż Poznań, podobnie jak wiele innych polskich miast ratował się swego czasu sprowadzaniem wagonów tramwajowych wycofywanych z innych miast europejskich. Tak właśnie do MPK trafiły pojazdy typu 3G, GT-6 i GT-8 które już wkrótce ponownie zmienią właściciela. Zapewne po raz ostatni, gdyż ich nabywca przeznaczy je na złom. Do sprzedania MPK chce przeznaczyć 5 wagonów 3G, 1 wagon GT-6 oraz 9 wagonów GT-8. Sprzedający zastrzega sobie jednak prawo do zmniejszenia, jak również zwiększenia liczby wycofanych wagonów tramwajowych w zależności od bieżących potrzeb i zaistniałej sytuacji. Wagony będą sprzedawane do 31 grudnia 2011 roku lub do wyczerpania limitu ilości wagonów przewidzianych do sprzedaży.     

Kończy się zatem powoli pewien etap w historii poznańskiej komunikacji tramwajowej, warto zatem przypomnieć dane techniczne wagonów, które już wkrótce przestaną wozić pasażerów.       

Wagon typ 3G:

Długość całkowita: 25,645 m,

Szerokość: 2,35 m,

Wysokość: 3,10 m,

Masa własna: 26,9 Mg.

Wagony 3G były produkowane od 1961 roku przez holenderską firmę Beijnes Waggonfabrik. Do MPK Poznań z Amsterdamu trafiło 31 sztuk tego typu pojazdów. Są tramwajami jednokierunkowymi, trójczłonowymi, osadzonymi na 4 wózkach (dwa toczne, dwa napędowe).   

Wagon Typ GT6

Długość całkowita: 20,1 m,

Szerokość: 2,35 m,

Wysokość: 3,35 m

Masa własna: 23,30 Mg.

Wagony typu GT6 zostały sprowadzone do Poznania z Dusseldorfu oraz Frankfurtu nad Manem. Łącznie było ich 19, z czego obecnie w ruchu pozostaje 8. GT6 to tramwaj jednokierunkowy, dwuczłonowy, sześcioosiowy, napędzany dwoma silnikami o mocy 120 kW każdy.      

Wagon Typ GT8

Długość całkowita: 25,647 m,

Szerokość: 2,35 m,

Wysokość: 3,35 m

Masa własna: 26,0 Mg.

Wagony GT8 były produkowane w latach 1957-1976 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik. Do Poznania zostało sprowadzonych 40 wagonów: 29 wagonów z Düsseldorfu, a 11 z Frankfurtu nad Menem. W kwietniu 2010 roku podpisana została umowa na zakup kolejnych 21 wagonów z Duuseldorfu.    
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Poznań
3G
GT6
GT8

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....