TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Poznań kupuje tramwaje dwukierunkowe (aktualizacja)
InfoTram - Opublikowano: 30.12.2015 09:22:23 16 komentarzy
MPK Poznań kupuje tramwaje dwukierunkowe

MPK Poznań ogłosiło przetarg na dostawę wraz z serwisem gwarancyjnym tramwajów dwukierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych o długości od 28 do 32 m i szerokości od 2,35 do 2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego. Wagony trzeba będzie dostarczyć w ciągu 20 miesięcy od udzielenia zamówienia. Oferty można składać do 9 lutego 2016 roku. Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów określonych w specyfikacjach, w zaproszeniu do składania ofert lub do negocjacji. To na razie wszystkie informacje, jakie mamy na temat tego zamówienia. 

Zaglądamy do SIWZ-u. I tak, zamówienie obejmuje nie tylko dostawę wagonów, ale także: dostawę niezbędnego do eksploatacji tych tramwajów specjalistycznego wyposażenia zajezdni Franowo przy ul. Szwajcarskiej (innego niż standardowe wyposażenie posiadane aktualnie przez zamawiającego), oprzyrządowania i narzędzi; przeprowadzenie szkolenia pracowników w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów oraz dostarczenie dokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych tramwajów.

Doświadczenie

O zamówienie mogą ubiegać się wykonawca, który wykaże, że wykonał (wyprodukował i dostarczył) należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie, co najmniej 1 dostawę fabrycznie nowych wieloczłonowych wagonów tramwajowych o długości od 28 do 32 m i szer. od 2,35 do 2,40 m, wyposażonych w system sterowania napędem i urządzeniami pomocniczymi, oparty o pokładową sieć CAN, napędzanych silnikami prądu przemiennego, z minimum 20 % udziałem niskiej podłogi, o łącznej liczbie nie mniejszej niż 5 sztuk. Wykonawcy muszą wykazać, że na wyprodukowane tramwaje, o których mowa w zdaniu poprzednim, uzyskali homologację w co najmniej jednym państwie członkowskim Unii Europejskiej i tramwaje te są eksploatowane do chwili obecnej przez podmiot na rzecz którego zrealizowano te dostawy.

Kryteria

Kryteria wyboru oferty są następujące:

1) Cena oferty 75 %

2) Udział niskiej podłogi 20 %

3) Pojemność tramwaju 5 %

Ile tramwajów?

MPK chce kupić 10 tramwajów. Identycznych, dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych (wyposażonych w kabinę motorniczego na obu końcach).

Będą kolejne Moderusy?

Dopuszczenie do udziału w przetargu wykonawców, którzy oferują wagony częściowo niskopodłogowe wskazuje na Modertrans. W zasadzie tylko ten producent oferuje obecnie takie wagony. Czy ktoś inny pokusi się o złożenie oferty? Niewykluczone. Warto jednak pamiętać, że: szans na start nie mają wykonawcy spoza Unii Europejskiej oraz, że udział niskiej podłogi jest punktowany, ale decyduje cena. To pozwala postawić tezę, że to właśnie Modertans jest faworytem. Tym bardziej, że ma już doświadczenie w budowie wagonów dwukierunkowych.    



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
  • bambimo – 30.12.2015

    Ile sztuk chce kupić tych niskaczy MPK ?

  • Paweł – 30.12.2015

    Myśle, że pojawią się Bety dwukierunkowe

  • advisor – 30.12.2015

    Będą nowe Tramina

  • p – 30.12.2015

    Jasne tramina :) TramwajAwaryjnyMimoIżNOwy;-)

  • MM – 30.12.2015

    Ciekawe co teraz wymyślą, żeby uwalić Pesę.

  • f – 30.12.2015

    10 sztuk. Czyżby neoBeta ?

  • z – 30.12.2015

    W Poznaniu liczą się tylko i wyłącznie marki eksploatowane w MPK,żadnej niewiarygodnej firmy która nie może się wywiązać z dobrowolnie podpisanego kontraktu.Jest taka firma w Bydgoszczy która dużo podpisuje a nie realizuje ani jednej dostawy w terminie zakontraktowanym.

  • Buhaha – 30.12.2015

    [komentarz usunięty, powód: -]

  • maciej12991 – 30.12.2015

    Czyli kolejne szroty z Moderszajsu, tylko że dwukierunkowe.

  • Beta – 30.12.2015

    A będący w projekcie Moderus Gama wchodzi w grę ?

  • Combino – 30.12.2015

    Jaka Gamma? Minimum 20% niskiej podłogi,czyli będzie to,o czym w Poznaniu i w MPK mówi się od dawna: dwukierunkowa Beta. Zresztą mieli zrobić OIDP dwie sztuki w ramach poprzedniego zamówienia (analogicznie jak w Wawie,gdzie 6 ostatnich Swingów aneksowano jako dwukierunki),ale dotąd to nie weszło w życie. Teraz będą,może wreszcie ex-frankfurckie padła skasują...

  • kubex – 30.12.2015

    Wiadomo że będą Bety. Tak samo jak ostatnio. Poznań nie kupuje chłamu.

  • nie dla prymitywa combinatera – 30.12.2015

    od lat w planach było i mpk poznan miał pierwszy dwukierunki dostać ,jeszcze na gajowej zapowiadali jak tam był modertrans ,a gt8 mpk się podobają przecież taka fajna choinka ze światłami - nic nowego nie odkryłeś combino cotypierdzielisz

  • z – 31.12.2015

    Racja Gt8 najpiękniejszy tramwaj,co z tego że pół wiekowy ma styl i to coś,Combino nie zna piękna.

  • pyrlander – 31.12.2015

    W przypadku remontów takie dwukierunkowe wagony jak najbardziej mają sens. Przypomnieć wypada, że gdy remontowano PST, trzeba było przyjąć w tranzycie wagony ostatecznie skierowane do Krakowa. Przy remontach na takie trasy nikt poważny nie skieruje 100% niskaczy, a i niektóre trasy na taki tabor nie pozwalają. W takich przypadkach Beta sprawdzi się tak podczas remontów, jak i w normalnej służbie.

  • Der Dicke Oberschlesier aus Bromberg – 04.01.2016

    [komentarz usunięty, powód: -]

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....