TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Poznań kupuje 20 tramwajów z opcją na 10 kolejnych
INFOTRAM - Opublikowano: 16.09.2015 09:37:01 39 komentarzy
MPK Poznań kupuje 20 tramwajów z opcją na 10 kolejnych

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z o.o. ogłosiło przetarg na dostawę wraz z serwisem gwarancyjnym 20 tramwajów jednokierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych o długości od 28?32 m i szerokości 2,35?2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego, z opcją na 10 kolejnych o parametrach i wyposażeniu identycznym, jak tramwaje, objęte zamówieniem podstawowym. Zamawiający będzie uprawniony do skorzystania z prawa opcji wówczas, gdy uzyska środki finansowe, które umożliwią mu zakup kolejnych pojazdów. Termin realizacji zamówienia to 24 miesiące od daty udzielenia zamówienia.

Przewoźnik wymaga także: dostawy niezbędnego do eksploatacji tych tramwajów specjalistycznego wyposażenia zajezdni przy ul. Głogowskiej (innego niż standardowe wyposażenie posiadane aktualnie przez zamawiającego), oprzyrządowania, narzędzi i pakietu naprawczego, przeprowadzenia szkolenia pracowników zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów oraz dostarczenie dokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych tramwajów.

Zamawiający wymaga złożenia wykazu wykonanych dostaw, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie, oraz dowody, potwierdzające, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie co najmniej 1 dostawę fabrycznie nowych wieloczłonowych wagonów tramwajowych o długości od 28 do 32 m i szerokości od 2,35 do 2,40 m, tożsamych z zaoferowanym modelem tramwaju w zakresie układu napędowego, konstrukcji pudła i podłogi oraz wózków wagonowych, wyposażonych w system sterowania napędem i urządzeniami pomocniczymi, oparty o pokładową sieć CAN, napędzanych silnikami prądu przemiennego, z minimum 20 % udziałem niskiej podłogi, o łącznej liczbie nie mniejszej niż 10 sztuk. Wykonawcy muszą wykazać, że na wyprodukowane tramwaje, o których mowa w zdaniu poprzednim, uzyskali homologację w co najmniej jednym państwie członkowskim Unii Europejskiej i tramwaje te są eksploatowane do chwili obecnej przez podmiot na rzecz którego zrealizowano te dostawy.

Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów określonych w specyfikacjach, w zaproszeniu do składania ofert lub do negocjacji. Kryteria stanowią:

1) Cena oferty 75 %,

2) Udział niskiej podłogi 20 %,

3) Pojemność tramwaju 5 %.

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu mija 22 października 2015 roku. Przystępujący do przetargu Wykonawcy zobowiązani są do wniesienia wadium w wysokości 2.500.000,00 zł.

Jakie tramwaje chce MPK?

Jak wspomnieliśmy na wstępie MPK chce kupić wagony jednokierunkowe, niskopodłogowe, wieloczłonowe o długości od 28?32 m i szerokości 2,35?2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego. Tramwaj musi posiadać min. 20% niskiej podłogi, z wózkami skrętnymi. Podłoga w przedziale pasażerskim w części niskopodłogowej przeznaczona na miejsca stojące musi znajdować się na wysokości od 290 do 480 mm. Nie przewiduje się łączenia wagonów w pociągi. Tramwaje muszą mieć budowę modułową. Zarówno moduły pojazdów jak i ich podzespoły, muszą być wymienne w obrębie oferowanego typu pojazdów.

Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania muszą gwarantować długość okresu eksploatacji minimum 30 lat przy założeniu rocznego przebiegu około 75 000 km. Zastosowane rozwiązania konstrukcyjne muszą być sprawdzone w eksploatacji, np. w tramwajach innych przewoźników.

Wykonawca musi zagwarantować, w okresie gwarancji ogólnej, utrzymanie wskaźnika gotowości technicznej każdego z dostarczonych tramwajów, na poziomie 95%. Wskaźnik gotowości technicznej będzie rozliczany dla każdego tramwaju oddzielnie w okresie kwartalnym.

Tramwaje muszą być ponadto przystosowane do polskich warunków, a zatem do kursowania w temperaturach od +40 do ? 25 stopni, a także przy padającym deszczu i śniegu.

Wnętrze tramwaju musi charakteryzować się wysoką odpornością na akty wandalizmu i możliwością łatwego usuwania zabrudzeń, w tym także napisów wykonanych farbami i innymi środkami barwiącymi. Materiały użyte do wyłożenia wnętrza, muszą być odporne na zarysowania, działanie światła i wahania temperatur. Elementy wyposażenia wnętrza nie mogą posiadać ostrych krawędzi i nie mogą być wykonane w sposób zagrażający uszkodzeniem ciała lub odzieży pasażerów.

Pojemność tramwaju musi wynosić, co najmniej 200 miejsc, z czego 30 nierozkładanych miejsc siedzących.

W przedziale pasażerskim, należy zainstalować min. 3 zespoły podwójnych gniazd USB oraz system liczenia pasażerów. W wagonach pojawi się system informacji pasażerskiej, lokalizacji, łączności, biletowy i sterowania ruchem. Będzie też klimatyzacja, zarówno w przedziale pasażerskim, jak i w kabinie motorniczego.

Prędkość maksymalna tramwaju musi wynosić minimum 70 km/h.

Oferenci muszą przedstawić dokumenty zawierające:

1. wymiary zewnętrzne, masę własną i całkowitą oraz maksymalne naciski na osie;

2. opis techniczny (podstawowe parametry techniczne) podzespołów stosowanych w pojeździe wraz z podaniem ich producentów;

3. rysunki techniczne: gabaryty zewnętrzne we wszystkich rzutach z precyzyjnym zwymiarowaniem przekroju poprzecznego tramwaju i skosów w części czołowej tramwaju oraz rzuty z rozplanowaniem wnętrza oferowanego pojazdu i zaznaczonym przebiegiem podłogi;

4. sposób wyliczenia i dokładne wymiary przestrzeni przeznaczonej dla pasażerów stojących (przy złożonych fotelach rozkładanych);

5. dokładne zwymiarowanie wszystkich przejść dla pasażerów wewnątrz wagonu;

6. dokładne wymiary wszystkich drzwi z zaznaczeniem ich prześwitu w stanie otwartym;

7. wykaz materiałów, z podaniem ich gatunków, stosowanych w budowie nadwozia i podwozia;

8. technologię wykonywania zabezpieczenia antykorozyjnego;

9. wielkość przebiegów między-obsługowych, oraz ogólny opis technologii i zakresu poszczególnych obsług i ich pracochłonność;

10. charakterystyki mechaniczne silnika trakcyjnego oraz jego dane techniczne;

11. rysunek koła biegowego;

12. rysunek osadzenia koła biegowego na osi;

13. rysunek zawieszenia silnika trakcyjnego oraz przekładni napędowej;

14. schemat obwodu głównego (ideowy i blokowy);

15. schemat blokowy obwodów sterowania;

16. rysunek złożeniowy każdego typu wózka jezdnego zastosowanego w tramwaju z wymiarami gabarytowymi;

17. rysunek połączenie pudło-wózek (dla każdego typu wózka zastosowanego elementów tramwaju);

18. rysunek rozmieszczenia elementów sterowania tramwajem w kabinie motorniczego;

19. rysunek przekroju poprzecznego tramwaju wraz z wymiarami przedstawiającymi prześwit pod pojazdem.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
Poznań
  • Gruby – 16.09.2015

    No to teraz panowie z solarisa j modertransu szykujcie się na lanie. Buhahahahaahahahah poznaniacy będą jeździć pesami czy im się podoba czy nie. Buhahahahaahahahah

  • vyx – 16.09.2015

    Gruby ty to chyba życia nie masz żeby od rana siedzieć i wychwalać swojego peso-boga

  • poznaniak – 16.09.2015

    Poznan stawia na jakośc, solidnośc, a także terminowość dostaw. Pesa nie spełnia żadnego z tych warunków.

  • z – 16.09.2015

    Bardzo ciekawie ułożony kontrakt,wszystko jasne kogo zapraszają czyli dotychczasowych dostawców czyli Siemens,Solaris oraz Modertrans .Stawiam na ostatnią firmę solidną i terminową .

  • XWJ – 16.09.2015

    Jacy Wy jesteście beznadziejnie głupi! Gruby jest trollem, który doskonale nakręca pesooszołomów (tak trzymaj chłopie!), a Wy się dajecie łapać, że on tak na poważnie.

  • XWJ – 16.09.2015

    Jacy Wy jesteście beznadziejnie głupi! Gruby jest trollem, który doskonale nakręca pesooszołomów (tak trzymaj chłopie!), a Wy się dajecie łapać, że on tak na poważnie.

  • man – 16.09.2015

    "...oraz dowody, potwierdzające, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie." To chyba PESA nie kwalifikuje się do tego przetargu?

  • fan tramino – 16.09.2015

    Fajnie by było, gdyby Solaris zwyciężył w swoim mateczniku. I chętnie Tramino zamiast Pesy widziałbym w CG.

  • ! – 16.09.2015

    Ale macie używanie....

  • tomtom – 16.09.2015

    SIWZ już jest na stronie MPK.Generalnie, patrząc na ten dokument, MPK Poznań chce kolejne Bety.Żądają tramwajów z minimum 20% niskiej podłogi, wózkami skrętnymi.Kryteria: cena 70%, powierzchnia niskiej podłogi 25% i pojemność 5%.

  • Hnnn – 16.09.2015

    Tramino się nie sprawdził to kupują bety

  • cvx – 16.09.2015

    Kupują biedotramwaje bo ich nie stać na prawdziwe haha

  • ga – 16.09.2015

    Wezcie Pese. Sami sobie zmontujecie :)

  • Srambino – 16.09.2015

    dokładnie. A w ramach bonusu zapłaćcie za te wynalazki (vel. cuda techniki) jak za zboże :)

  • ŁDZ – 16.09.2015

    Pewniakiem jest Modertrans. Pesa nie ma szans cenowo.

  • Pyrus – 16.09.2015

    i "przerobowo", wszak już nie są wstanie się wywiązać z zawartych umów.

  • kjbex – 16.09.2015

    Modertrans to pewniak w tym przetargu. I dobrze bo porządnie tramwaje składają. Zawsze lepkej niż ta tramwajowa IKEA jaką jest PESA.

  • Trainguru – 16.09.2015

    Pesa ma plany " taniego" tramwaju dla ludu. Kiedyś nawet był artykuł i jakiś dyrektor się wypowiadał ze będą robić tani. Moim zdaniem juz w tym przetargu mogą go pokazać. Także wygrana modertransu nie jest pewna.....

  • cymbergaj – 16.09.2015

    Tylko nie PESA , firma ta bowiem nierzetelna i nieterminowa !!

  • lennon2 – 16.09.2015

    Oczywiście, że wygra Modertrans, bo chcą tylko 20% niskiej podłogi.

  • Trainguru – 16.09.2015

    Z tego co widzę to minimum 20%.....a % niskiej podłogi jest punktowany wiec 100% niskiej podłogi w Pesie da im przewagę około 16 punktów nad konkurencją do odrobienia w ceną. W to całkiem spora przewaga.

  • eed – 16.09.2015

    tylko nie bety! :(

  • Combino – 16.09.2015

    @Trainguru: pocieszaj się dalej,bo widzę że u Ciebie matematyka szwankuje. No to policzmy: aktualna cena za Betę to ok. 4,3 bańki, Solaris z Tramino raczej nie zejdzie poniżej 8-miu. Cena to 75%; wystarczy użyć klasycznego algorytmu przetargowego,by wyszło że już po samej części "cena" jest pozamiatane i to z zapasem. Innymi słowy BĘDĄ Bety,ale cóż: trzeba czymkolwiek zastąpić ten szrot GT8...Kilku wpisów powyżej nawet mi się nie chce komentować ;)

  • Trainguru – 16.09.2015

    Tramino może i nie zejdzie poniżej 8mln ale Swing zejdzie do 5,5 netto a jak będzie trzeba to i do 5mln netto. Taki zapas Pesa ma na Swingu więc......są w stanie Betę pokonać 100% niską podłogą.

  • Krzywy – 16.09.2015

    Zadziwające jest umiejscowienie maszyn serwisowych na Głogowskiej, a nie na Franowie lub Fortecznej.

  • poznaniak27 – 16.09.2015

    Mają kasować 105 a na Głogowskiej jest ich najwiecej.

  • maciej12991 – 17.09.2015

    Moderus Beta rulez. Bakinowski już zaciera ręce. A ja głupi się łudziłem, że to jaskółka na nowy tabor, a tu stopiatkowy szrot z technologią ubiegłego wieku :D :D :D

  • Pk – 17.09.2015

    Wiemy, że Swing i Tramino odpada ( wszystkie wózki mają być skrętne) , ale typowa Beta tez odpada bo w środku nie może byc stopni a jedynie pochylnie. Dodatkowo kryterium ceny powoduje ze raczej nie spodziewałbym sie konstrukcji w 100% niskopodłogowej

  • Posener – 17.09.2015

    Podłoga w przedziale pasażerskim w części niskopodłogowej przeznaczona na miejsca stojące musi znajdować się na wysokości od 290 do 480 mm. Przejścia pomiędzy poszczególnymi poziomami podłogi w części niskopodłogowej muszą być wykonane bez stopni, w postaci pochylni o jak najmniejszym nachyleniu (jednak nie większym niż 14 %). Pod siedzeniami pasażerskimi mogą znajdować się wnęki na koła wózków jezdnych. Przejścia pomiędzy częścią niskopodłogową i wysokopodłogową tramwaju muszą być wykonane w postaci max. 3 stopni o wysokości nie przekraczającej 200 mm i głębokości min. 270 mm.

  • peter – 17.09.2015

    MPK wydrukowało przetarg na Betę a nie na tramwaje. Szkoda, ze postanowili zatrzymać rozwój taboru na pułapie lat 80-tych XX wieku.... Teraz Modertrans przekombinuje rozwiązanie gondli i będzie pseudo-Gamma. Ciekawe, że o poziomie hałasu zapomnieli. Chyba wiem dlaczego. ;-)

  • marpok – 17.09.2015

    Gołym okiem widać że MT kończy/ skończył projekt Gammy i muszą sprzedać kilkanaście - kilkadziesiąt sztuk aby móc startować w przetargach poza Poznaniem. Po za tym nie wierzę aby wydali tyle kasy na projekt i prototyp tylko po to aby go mieć. Po za tym, 24 miesiące wystarczą aby zbudować prototyp i przeprowadzić niezbędne testy tak jak w przypadku modernizacji Tatry. Jedna na testy i po testach cała reszta. Plany produkcyjne mają do ok. marca przyszłego roku, plus jedna naprawa z Gdańska, coś muszą robić :)

  • dobry – 17.09.2015

    Może Solaris zaproponuje model w rodzaju twista, tzn. trochę tańszy, niecałkowicie niskopodłogowy, za to ze skrętnymi wózkami. Pesa sprzedaje teraz chyba więcej twistów niż swingów albo jazzów.

  • GAMMA – 17.09.2015

    W SIWZiE piszą, że "Wykonawcy muszą wykazać, że na wyprodukowane tramwaje, o których mowa (...) uzyskali homologację w co najmniej jednym państwie członkowskim Unii Europejskiej i tramwaje te są eksploatowane do chwili obecnej przez podmiot na rzecz którego zrealizowano te dostawy". Zatem nie widzę jakoś Gammy w tym przetargu.... chyba, że coś źle rozumiem...

  • Krzywy – 17.09.2015

    No chyba, że zostaje taka konstrukcja jak Tramino dla Lispka. Skrętne wózki są? Są. Pochylnie, a nie stopnie są? Są. Długość chyba też podobna z tego co pamiętam.

  • tomwaw – 20.09.2015

    "(...)oraz dowody, potwierdzające, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie(...)"no to po PESIE :p

  • ? – 20.09.2015

    Po PESIE bo?

  • maciej12991 – 22.09.2015

    Bo PESA ostatnio nie zrealizowała żadnego przetargu zgodnie z harmonogramem. :D

  • jatal. – 29.09.2015

    @ maciej12991Czy za ostatnio liczysz np. jutro (30 września 2015 roku)?Jest w Toruniu 12 swingów czy ich nie ma?Jak to się ma do twierdzenia "ostatnio" i "żadnego"?

  • maciej12991 – 12.11.2015

    Skoro nie rozróżniasz harmonogramu od ostatecznego terminu wykonania umowy, to nie mam o czym z Tobą rozmawiać. Najpierw zasięgnij wiedzy, później wdawaj się. W dyskusje.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....