TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Poznań kupuje 20 tramwajów z opcją na 10 kolejnych
INFOTRAM - Opublikowano: 16.09.2015 09:37:01 39 komentarzy
MPK Poznań kupuje 20 tramwajów z opcją na 10 kolejnych

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z o.o. ogłosiło przetarg na dostawę wraz z serwisem gwarancyjnym 20 tramwajów jednokierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych o długości od 28?32 m i szerokości 2,35?2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego, z opcją na 10 kolejnych o parametrach i wyposażeniu identycznym, jak tramwaje, objęte zamówieniem podstawowym. Zamawiający będzie uprawniony do skorzystania z prawa opcji wówczas, gdy uzyska środki finansowe, które umożliwią mu zakup kolejnych pojazdów. Termin realizacji zamówienia to 24 miesiące od daty udzielenia zamówienia.

Przewoźnik wymaga także: dostawy niezbędnego do eksploatacji tych tramwajów specjalistycznego wyposażenia zajezdni przy ul. Głogowskiej (innego niż standardowe wyposażenie posiadane aktualnie przez zamawiającego), oprzyrządowania, narzędzi i pakietu naprawczego, przeprowadzenia szkolenia pracowników zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów oraz dostarczenie dokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych tramwajów.

Zamawiający wymaga złożenia wykazu wykonanych dostaw, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie, oraz dowody, potwierdzające, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie co najmniej 1 dostawę fabrycznie nowych wieloczłonowych wagonów tramwajowych o długości od 28 do 32 m i szerokości od 2,35 do 2,40 m, tożsamych z zaoferowanym modelem tramwaju w zakresie układu napędowego, konstrukcji pudła i podłogi oraz wózków wagonowych, wyposażonych w system sterowania napędem i urządzeniami pomocniczymi, oparty o pokładową sieć CAN, napędzanych silnikami prądu przemiennego, z minimum 20 % udziałem niskiej podłogi, o łącznej liczbie nie mniejszej niż 10 sztuk. Wykonawcy muszą wykazać, że na wyprodukowane tramwaje, o których mowa w zdaniu poprzednim, uzyskali homologację w co najmniej jednym państwie członkowskim Unii Europejskiej i tramwaje te są eksploatowane do chwili obecnej przez podmiot na rzecz którego zrealizowano te dostawy.

Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów określonych w specyfikacjach, w zaproszeniu do składania ofert lub do negocjacji. Kryteria stanowią:

1) Cena oferty 75 %,

2) Udział niskiej podłogi 20 %,

3) Pojemność tramwaju 5 %.

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu mija 22 października 2015 roku. Przystępujący do przetargu Wykonawcy zobowiązani są do wniesienia wadium w wysokości 2.500.000,00 zł.

Jakie tramwaje chce MPK?

Jak wspomnieliśmy na wstępie MPK chce kupić wagony jednokierunkowe, niskopodłogowe, wieloczłonowe o długości od 28?32 m i szerokości 2,35?2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego. Tramwaj musi posiadać min. 20% niskiej podłogi, z wózkami skrętnymi. Podłoga w przedziale pasażerskim w części niskopodłogowej przeznaczona na miejsca stojące musi znajdować się na wysokości od 290 do 480 mm. Nie przewiduje się łączenia wagonów w pociągi. Tramwaje muszą mieć budowę modułową. Zarówno moduły pojazdów jak i ich podzespoły, muszą być wymienne w obrębie oferowanego typu pojazdów.

Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania muszą gwarantować długość okresu eksploatacji minimum 30 lat przy założeniu rocznego przebiegu około 75 000 km. Zastosowane rozwiązania konstrukcyjne muszą być sprawdzone w eksploatacji, np. w tramwajach innych przewoźników.

Wykonawca musi zagwarantować, w okresie gwarancji ogólnej, utrzymanie wskaźnika gotowości technicznej każdego z dostarczonych tramwajów, na poziomie 95%. Wskaźnik gotowości technicznej będzie rozliczany dla każdego tramwaju oddzielnie w okresie kwartalnym.

Tramwaje muszą być ponadto przystosowane do polskich warunków, a zatem do kursowania w temperaturach od +40 do ? 25 stopni, a także przy padającym deszczu i śniegu.

Wnętrze tramwaju musi charakteryzować się wysoką odpornością na akty wandalizmu i możliwością łatwego usuwania zabrudzeń, w tym także napisów wykonanych farbami i innymi środkami barwiącymi. Materiały użyte do wyłożenia wnętrza, muszą być odporne na zarysowania, działanie światła i wahania temperatur. Elementy wyposażenia wnętrza nie mogą posiadać ostrych krawędzi i nie mogą być wykonane w sposób zagrażający uszkodzeniem ciała lub odzieży pasażerów.

Pojemność tramwaju musi wynosić, co najmniej 200 miejsc, z czego 30 nierozkładanych miejsc siedzących.

W przedziale pasażerskim, należy zainstalować min. 3 zespoły podwójnych gniazd USB oraz system liczenia pasażerów. W wagonach pojawi się system informacji pasażerskiej, lokalizacji, łączności, biletowy i sterowania ruchem. Będzie też klimatyzacja, zarówno w przedziale pasażerskim, jak i w kabinie motorniczego.

Prędkość maksymalna tramwaju musi wynosić minimum 70 km/h.

Oferenci muszą przedstawić dokumenty zawierające:

1. wymiary zewnętrzne, masę własną i całkowitą oraz maksymalne naciski na osie;

2. opis techniczny (podstawowe parametry techniczne) podzespołów stosowanych w pojeździe wraz z podaniem ich producentów;

3. rysunki techniczne: gabaryty zewnętrzne we wszystkich rzutach z precyzyjnym zwymiarowaniem przekroju poprzecznego tramwaju i skosów w części czołowej tramwaju oraz rzuty z rozplanowaniem wnętrza oferowanego pojazdu i zaznaczonym przebiegiem podłogi;

4. sposób wyliczenia i dokładne wymiary przestrzeni przeznaczonej dla pasażerów stojących (przy złożonych fotelach rozkładanych);

5. dokładne zwymiarowanie wszystkich przejść dla pasażerów wewnątrz wagonu;

6. dokładne wymiary wszystkich drzwi z zaznaczeniem ich prześwitu w stanie otwartym;

7. wykaz materiałów, z podaniem ich gatunków, stosowanych w budowie nadwozia i podwozia;

8. technologię wykonywania zabezpieczenia antykorozyjnego;

9. wielkość przebiegów między-obsługowych, oraz ogólny opis technologii i zakresu poszczególnych obsług i ich pracochłonność;

10. charakterystyki mechaniczne silnika trakcyjnego oraz jego dane techniczne;

11. rysunek koła biegowego;

12. rysunek osadzenia koła biegowego na osi;

13. rysunek zawieszenia silnika trakcyjnego oraz przekładni napędowej;

14. schemat obwodu głównego (ideowy i blokowy);

15. schemat blokowy obwodów sterowania;

16. rysunek złożeniowy każdego typu wózka jezdnego zastosowanego w tramwaju z wymiarami gabarytowymi;

17. rysunek połączenie pudło-wózek (dla każdego typu wózka zastosowanego elementów tramwaju);

18. rysunek rozmieszczenia elementów sterowania tramwajem w kabinie motorniczego;

19. rysunek przekroju poprzecznego tramwaju wraz z wymiarami przedstawiającymi prześwit pod pojazdem.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
Poznań
  • Gruby – 16.09.2015

    No to teraz panowie z solarisa j modertransu szykujcie się na lanie. Buhahahahaahahahah poznaniacy będą jeździć pesami czy im się podoba czy nie. Buhahahahaahahahah

  • vyx – 16.09.2015

    Gruby ty to chyba życia nie masz żeby od rana siedzieć i wychwalać swojego peso-boga

  • poznaniak – 16.09.2015

    Poznan stawia na jakośc, solidnośc, a także terminowość dostaw. Pesa nie spełnia żadnego z tych warunków.

  • z – 16.09.2015

    Bardzo ciekawie ułożony kontrakt,wszystko jasne kogo zapraszają czyli dotychczasowych dostawców czyli Siemens,Solaris oraz Modertrans .Stawiam na ostatnią firmę solidną i terminową .

  • XWJ – 16.09.2015

    Jacy Wy jesteście beznadziejnie głupi! Gruby jest trollem, który doskonale nakręca pesooszołomów (tak trzymaj chłopie!), a Wy się dajecie łapać, że on tak na poważnie.

  • XWJ – 16.09.2015

    Jacy Wy jesteście beznadziejnie głupi! Gruby jest trollem, który doskonale nakręca pesooszołomów (tak trzymaj chłopie!), a Wy się dajecie łapać, że on tak na poważnie.

  • man – 16.09.2015

    "...oraz dowody, potwierdzające, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie." To chyba PESA nie kwalifikuje się do tego przetargu?

  • fan tramino – 16.09.2015

    Fajnie by było, gdyby Solaris zwyciężył w swoim mateczniku. I chętnie Tramino zamiast Pesy widziałbym w CG.

  • ! – 16.09.2015

    Ale macie używanie....

  • tomtom – 16.09.2015

    SIWZ już jest na stronie MPK.Generalnie, patrząc na ten dokument, MPK Poznań chce kolejne Bety.Żądają tramwajów z minimum 20% niskiej podłogi, wózkami skrętnymi.Kryteria: cena 70%, powierzchnia niskiej podłogi 25% i pojemność 5%.

  • Hnnn – 16.09.2015

    Tramino się nie sprawdził to kupują bety

  • cvx – 16.09.2015

    Kupują biedotramwaje bo ich nie stać na prawdziwe haha

  • ga – 16.09.2015

    Wezcie Pese. Sami sobie zmontujecie :)

  • Srambino – 16.09.2015

    dokładnie. A w ramach bonusu zapłaćcie za te wynalazki (vel. cuda techniki) jak za zboże :)

  • ŁDZ – 16.09.2015

    Pewniakiem jest Modertrans. Pesa nie ma szans cenowo.

  • Pyrus – 16.09.2015

    i "przerobowo", wszak już nie są wstanie się wywiązać z zawartych umów.

  • kjbex – 16.09.2015

    Modertrans to pewniak w tym przetargu. I dobrze bo porządnie tramwaje składają. Zawsze lepkej niż ta tramwajowa IKEA jaką jest PESA.

  • Trainguru – 16.09.2015

    Pesa ma plany " taniego" tramwaju dla ludu. Kiedyś nawet był artykuł i jakiś dyrektor się wypowiadał ze będą robić tani. Moim zdaniem juz w tym przetargu mogą go pokazać. Także wygrana modertransu nie jest pewna.....

  • cymbergaj – 16.09.2015

    Tylko nie PESA , firma ta bowiem nierzetelna i nieterminowa !!

  • lennon2 – 16.09.2015

    Oczywiście, że wygra Modertrans, bo chcą tylko 20% niskiej podłogi.

  • Trainguru – 16.09.2015

    Z tego co widzę to minimum 20%.....a % niskiej podłogi jest punktowany wiec 100% niskiej podłogi w Pesie da im przewagę około 16 punktów nad konkurencją do odrobienia w ceną. W to całkiem spora przewaga.

  • eed – 16.09.2015

    tylko nie bety! :(

  • Combino – 16.09.2015

    @Trainguru: pocieszaj się dalej,bo widzę że u Ciebie matematyka szwankuje. No to policzmy: aktualna cena za Betę to ok. 4,3 bańki, Solaris z Tramino raczej nie zejdzie poniżej 8-miu. Cena to 75%; wystarczy użyć klasycznego algorytmu przetargowego,by wyszło że już po samej części "cena" jest pozamiatane i to z zapasem. Innymi słowy BĘDĄ Bety,ale cóż: trzeba czymkolwiek zastąpić ten szrot GT8...Kilku wpisów powyżej nawet mi się nie chce komentować ;)

  • Trainguru – 16.09.2015

    Tramino może i nie zejdzie poniżej 8mln ale Swing zejdzie do 5,5 netto a jak będzie trzeba to i do 5mln netto. Taki zapas Pesa ma na Swingu więc......są w stanie Betę pokonać 100% niską podłogą.

  • Krzywy – 16.09.2015

    Zadziwające jest umiejscowienie maszyn serwisowych na Głogowskiej, a nie na Franowie lub Fortecznej.

  • poznaniak27 – 16.09.2015

    Mają kasować 105 a na Głogowskiej jest ich najwiecej.

  • maciej12991 – 17.09.2015

    Moderus Beta rulez. Bakinowski już zaciera ręce. A ja głupi się łudziłem, że to jaskółka na nowy tabor, a tu stopiatkowy szrot z technologią ubiegłego wieku :D :D :D

  • Pk – 17.09.2015

    Wiemy, że Swing i Tramino odpada ( wszystkie wózki mają być skrętne) , ale typowa Beta tez odpada bo w środku nie może byc stopni a jedynie pochylnie. Dodatkowo kryterium ceny powoduje ze raczej nie spodziewałbym sie konstrukcji w 100% niskopodłogowej

  • Posener – 17.09.2015

    Podłoga w przedziale pasażerskim w części niskopodłogowej przeznaczona na miejsca stojące musi znajdować się na wysokości od 290 do 480 mm. Przejścia pomiędzy poszczególnymi poziomami podłogi w części niskopodłogowej muszą być wykonane bez stopni, w postaci pochylni o jak najmniejszym nachyleniu (jednak nie większym niż 14 %). Pod siedzeniami pasażerskimi mogą znajdować się wnęki na koła wózków jezdnych. Przejścia pomiędzy częścią niskopodłogową i wysokopodłogową tramwaju muszą być wykonane w postaci max. 3 stopni o wysokości nie przekraczającej 200 mm i głębokości min. 270 mm.

  • peter – 17.09.2015

    MPK wydrukowało przetarg na Betę a nie na tramwaje. Szkoda, ze postanowili zatrzymać rozwój taboru na pułapie lat 80-tych XX wieku.... Teraz Modertrans przekombinuje rozwiązanie gondli i będzie pseudo-Gamma. Ciekawe, że o poziomie hałasu zapomnieli. Chyba wiem dlaczego. ;-)

  • marpok – 17.09.2015

    Gołym okiem widać że MT kończy/ skończył projekt Gammy i muszą sprzedać kilkanaście - kilkadziesiąt sztuk aby móc startować w przetargach poza Poznaniem. Po za tym nie wierzę aby wydali tyle kasy na projekt i prototyp tylko po to aby go mieć. Po za tym, 24 miesiące wystarczą aby zbudować prototyp i przeprowadzić niezbędne testy tak jak w przypadku modernizacji Tatry. Jedna na testy i po testach cała reszta. Plany produkcyjne mają do ok. marca przyszłego roku, plus jedna naprawa z Gdańska, coś muszą robić :)

  • dobry – 17.09.2015

    Może Solaris zaproponuje model w rodzaju twista, tzn. trochę tańszy, niecałkowicie niskopodłogowy, za to ze skrętnymi wózkami. Pesa sprzedaje teraz chyba więcej twistów niż swingów albo jazzów.

  • GAMMA – 17.09.2015

    W SIWZiE piszą, że "Wykonawcy muszą wykazać, że na wyprodukowane tramwaje, o których mowa (...) uzyskali homologację w co najmniej jednym państwie członkowskim Unii Europejskiej i tramwaje te są eksploatowane do chwili obecnej przez podmiot na rzecz którego zrealizowano te dostawy". Zatem nie widzę jakoś Gammy w tym przetargu.... chyba, że coś źle rozumiem...

  • Krzywy – 17.09.2015

    No chyba, że zostaje taka konstrukcja jak Tramino dla Lispka. Skrętne wózki są? Są. Pochylnie, a nie stopnie są? Są. Długość chyba też podobna z tego co pamiętam.

  • tomwaw – 20.09.2015

    "(...)oraz dowody, potwierdzające, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie(...)"no to po PESIE :p

  • ? – 20.09.2015

    Po PESIE bo?

  • maciej12991 – 22.09.2015

    Bo PESA ostatnio nie zrealizowała żadnego przetargu zgodnie z harmonogramem. :D

  • jatal. – 29.09.2015

    @ maciej12991Czy za ostatnio liczysz np. jutro (30 września 2015 roku)?Jest w Toruniu 12 swingów czy ich nie ma?Jak to się ma do twierdzenia "ostatnio" i "żadnego"?

  • maciej12991 – 12.11.2015

    Skoro nie rozróżniasz harmonogramu od ostatecznego terminu wykonania umowy, to nie mam o czym z Tobą rozmawiać. Najpierw zasięgnij wiedzy, później wdawaj się. W dyskusje.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....