TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Poznań: Będziemy wymieniać stary tabor
PAP InfoTram - Opublikowano: 27.09.2016 09:19:05 11 komentarzy
Nowe tramwaje mają zastąpić stary tabor

Kilka dni temu na łamach InfoTram informowaliśmy o ogłoszeniu przez MPK Poznań przetargu na dostawę 50 nowych tramwajów. Mają one zastąpić najbardziej wyeksploatowane wagony we flocie przewoźnika.

"Kupując nowoczesne tramwaje, poprawiające jakość transportu publicznego w stolicy Wielkopolski, jednocześnie będziemy wycofywać wyeksploatowany, wysokopodogowy tabor. Pozyskanie wagonów dwukierunkowych dodatkowo pozwoli podnieść komfort przejazdu w przypadku prowadzonych remontów i organizowania komunikacji zastępczej, a także postawić pierwszy krok w kierunku obsługi nowych tras tramwajowych" - powiedział PAP członek zarządu MPK Poznań Jerzy Zalwowski.

Jak poinformowała PAP Katarzyna Lesińska z MPK, zgodnie z warunkami postępowania, wagony muszą mieć minimum 60 proc. niskiej podłogi, co zwiększy ich dostępność dla osób podróżujących z dzieckiem, osób niepełnosprawnych, czy tych o ograniczonej sprawności ruchowej.

"Muszą posiadać klimatyzację całopojazdową, energooszczędne oświetlenie LED oraz komplet wewnętrznych i zewnętrznych tablic informacyjnych w technologii LED dla zapewnienia lepszej ich widoczności. Dodatkowym zadaniem dla wykonawcy jest wyposażenie naszych zajezdni w urządzenia specjalistyczne niezbędne do obsługi nowego taboru" - podała Lesińska.

Ocenie, poza ceną, będzie podlegała m.in.: pojemność pojazdów, naciski na osie, szerokość przejścia w przedziale pasażerskim, a także udział niskiej podłogi.

Przypomnijmy, że otwarcie ofert zostało zaplanowane na 28 października.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
Poznań
  • YburG – 27.09.2016

    Tramino powinni wymienic na prawdziwe tramwaje

  • kubex – 27.09.2016

    Popieram, niech kupią w Alstomie :D

  • WK – 27.09.2016

    Jedyne co w Tramino mnie irytuje, to sztucznie zabudowana i gruba podłoga. Czyni to ten tramwaj wysokim jak na niskopodłogowca.

  • Głos rozumu – 27.09.2016

    Kluczowe są naciski na oś, lokalizacja i liczba wózków, oraz owszem - procent niskiej podłogi, ale nie większy niż 60%. Po co nam tramwaje ze 100% niską podłogą? Ci którzy potrzebują (osoby o ograniczonej sprawności ruchowej) niskiej podłogi znajdą ją w tych 60%. Reszta osób może śmiało pokonać te dwa stopnie. Upraszcza to konstrukcję wózków zwłaszcza napędowych, przez co stają się one tańsze w eksploatacji. Nikt u władzy tego nie rozumie? Gdzie logika? Procent niskiej podłogi to nie wyznacznik dobrej floty, to nie wyznacznik zwiększonej mobilności mieszkańców, to nie wyznacznik nowoczesności!

  • Popiel – 27.09.2016

    Nie zdziwię się jak wezmą z Modertransu gammę w 100 % niskopodłogową.Pierwszy egzemplarz prototyp powoli się już klepie.A firmie by pozwoliło przetrwać kolejne lata.

  • WK – 27.09.2016

    @Głos rozumu@ Zgadzam się z wypowiedzą poprzednika. Również uważam, że nie potrzebujemy tramwajów całkowicie niskopodłogowych. To taki "szpan" tylko. A praktyczniejsze byłby wozy częściowo niskopodłogowe, ponieważ te mogą mieć całkowicie skrętne wózki z pełnymi osiami i tym samym będą mogły wjechać na każde torowisko nawet to bardziej zniszczone, nierówne. Można powiedzieć, że wozy w 100% LF to takie zwykłe samochody osobowe, a wozy +/- 60% to takie fajne jeepy, które wszędzie przejadą po torowisku. Uważam, że tramwaj taki jak Puma 118N lub bydgoski TWIST w wersji częściowo niskopodłogowej byłby w sam raz. :-)

  • jatal – 27.09.2016

    @ PopielCzyżbyś wiedział coś konkretnego w sprawie Gammy?Czy co innego dotychczas pokazywali, a co innego montują że mogą zaoferować ją Poznaniowi?@ WKTylko wiesz... kiedyś "szpanem" była nie tylko klimatyzacja, ale nawet brukowane drogi. :DTak, że... postępowi nie ma co się przeciwstawiać - jest możliwość kupna 100%NP za podobne pieniądze to trzeba zamawiać. Jak nie ma się pieniędzy na właściwe utrzymanie torowisk to po prostu nie należy mieć tramwajów. Bo jak się do takiego sposobu myślenia przyzwyczaimy to dojdziemy do wniosku że... po co utrzymywać tory pod jakieś Jeepy jeśli traktory poradzą sobie na jeszcze gorszych torach.

  • Popiel – 27.09.2016

    Jatal z tego co się orientuję to gamma powstaję jak jest daleko to nie wiem,raczej pomału do przodu.A jak na razie robią bety z nowego kontraktu dla poznania.Kto wie może Poznań weźmie gammę firma by miała pracę po betach.Czuję taki podstęp ale mogę się mylić.

  • ZIBI – 27.09.2016

    Popieram@ głos rozumu- lepiej bym tego nie ujął najważniejsze jeszcze by był wyprodukowany MADE IN POZNAŃ

  • www – 27.09.2016

    Jeżeli będą dalej kupowane tramwaje pokroju bety to chyba trzeba się spodziewać zwijania trakcji tramwajowych, bo pasażerowie wytupią tramy tak jak to się stało w Gliwicach. Albo tramwaje będą nowoczesne, w pełni niskopodłogowe i konkurencyjne dla autobusów albo będą musiały zniknąć. Niby, że autobusy elektryczne nie będą się rozwijały? Małe szanse.Jeżeli ktoś chce mi wmówić, że jelcz 121, który jest odpowiednikiem bety, jest autobusem wygodnym to gratuluję podejścia. Jelcz upadł. Ciekawe dlaczego?

  • maciej12991 – 28.09.2016

    Niestety władze Poznania, ani tym bardziej MPK Poznań nie mają pomysłu na sprawną i dobrą komunikację miejską. Przetarg na Bety był cofaniem się w rozwoju. Dzisiaj mamy przetarg na 60% NF, który także jest cofaniem w rozwoju tylko z mniejszym dystansem. Ci "specjaliści" co twierdzą, że taki udział niskiej podłogi wystarczy, to nigdy nie widzieli wymiany pasażerskiej i kompletnie nie rozumieją przyzwyczajeń i zachowań pasażerów. Owszem taki udział wystarczy pod jednym warunkiem, a ten brzmi: "żadne drzwi nie mogą się znajdować w strefie wysokiej podłogi". No ale w MPK wielu rzeczy nie rozumieją i nie spodziewam się jakiegoś pozytywnego zaskoczenia po tym przetargu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....