TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Łódź podpisało umowę z PESĄ na dostawy tramwajów
INFOTRAM - Opublikowano: 30.12.2014 13:51:15 17 komentarzy
MPK Łódź podpisało umowę z PESĄ na dostawy tramwajów
W dniu dzisiejszym (30 grudnia) podpisana została umowa na dostawę 22 tramwajów PESA Swing dla MPK Łódź. Pojazdy dostarczy wybrana w przetargu PESA. Jak informuje przewoźnik podpisanie umowy zakończyło jeden z najważniejszych przetargów na zakup taboru tramwajowego w historii Łodzi. Startowały w nim dwie polskie firmy: PESA oraz SOLARIS. Ocenie podlegały rozwiązania techniczne oraz cena. Ostatecznie przetarg wygrała bydgoska PESA i to jej tramwaje od jesieni 2015 roku zobaczymy na łódzkich torach.Przypomnijmy, że nie będą to pierwsze w Łodzi tramwaje wyprodukowane w Bydgoszczy. Od 2008 roku trasę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego obsługuje 10 niskopodłogowych tramwajów Tramicus, wyprodukowanych również przez PESĘ. Po sześciu latach przybędą zatem kolejne wagony tego samego producenta.Nigdy wcześniej nie podpisywaliśmy umowy na zakup takiej ilości tak nowoczesnych pojazdów. Nowe tramwaje będą kursować po zmodernizowanej trasie W-Z. Będzie to najszybszy środek komunikacji łączący dwa wielkie łódzkie osiedla\' - powiedział prezes łódzkiego MPK Zbigniew Papierski.Koszt zakupu 22 składów tramwajowych to 166 mln zł. Znaczną część środków na ten cel (40%) udało się pozyskać ze środków Unii Europejskiej. Jesteśmy po kolejnych zakupach autobusów, które będą dowoziły mieszkańców na krótszych dystansach, natomiast na długich, przelotowych trasach będą ich wozić tramwaje - powiedziała Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. Mamy jeden z najnowocześniejszych taborów autobusowych w kraju, natomiast tramwaje wciąż pozostawiają wiele do życzenia. Będziemy modernizować stary tabor, niezbędne są jednak także zakupy nowych pojazdów. Dzięki przyznaniu unijnej dotacji mamy szansę na zakup 22 tramwajów w tej perspektywie unijnej - dodała.Tramwaje SWING to jednoprzestrzenne, pięcioczłonowe, jednokierunkowe i niskopodłogowe pojazdy wyposażone w klimatyzację przedziałów pasażerskich i kabiny motorniczego a także m.in. system zliczania pasażerów, automat biletowy, monitoring z możliwością przesyłania obrazu w czasie rzeczywistym do Centrali Nadzoru Ruchu, nowoczesną informację pasażerską oraz ręcznie rozkładaną rampę, umożliwiającą korzystanie z pojazdów osobom na wózkach inwalidzkich. Przetarg obejmował również specjalistyczne wyposażenie do obsługi tramwaju, pakiet eksploatacyjno-naprawczy oraz przeszkolenie personelu warsztatowego.Nowo zakupione tramwaje obsługiwać będą trasę W-Z, której remont zakończy się jesienią 2015 roku –w tym samym czasie, kiedy tramwaje będą już gotowe do eksploatacji.Dane techniczne Swingów dla MPK ŁódźLiczba członów (w szt.)5Długość tramwaju ze zderzakami30.500 mmMaksymalna szerokość tramwaju2.400 mmZdolność przewozowa: - liczba miejsc siedzących stacjonarnych40 - liczba miejsc stojących167- nominalna liczba miejsc (siedzące + stojące)207Minimalna szerokość przejścia wewnątrz wagonu770 mmMaksymalna prędkość eksploatacyjna (w km/h)70 Liczba drzwi dwustrumieniowych4Liczba drzwi jednostrumieniowych2
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MPK Łódź
umowa
Łódź
Swing
  • Trituum – 30.12.2014

    Ciekawe czy Łódzkie przedsiębiorstwo będzie tak samo dbało o nowe tramwaje jak dotychczas

  • benhur – 30.12.2014

    Trzeba przyznać, że na wizkach Swing prezentuje się naprawdę niczego sobie. Dobry zakup.

  • citek_rtk – 30.12.2014

    Ciekawe ile czasu im zajmie rozmontowanie tych wagonów na części.

  • advisor – 30.12.2014

    @citek_rtk same się rozpadną - oszczędzą na czasie :D

  • Combino – 31.12.2014

    Same się nie rozpadną,ale przy tradycyjnej "pomocy" MPK pewnie tak; ciekawe że łódzkie Pesy mają najniższą sprawność w kraju...

  • advisor – 01.01.2015

    @Combino miło Cię widzieć, dawno już nie widziałem Twoich komentarzy :-) Szczęśliwego Nowego Roku! I wybacz moją małą szyderę ;-) w ogóle Łódź to dość "specyficzne" pod każdym względem miejsce, więc ja bym się niczym nie zdziwił.

  • Beta – 01.01.2015

    @advisor: W jakim sensie specyficzne miasto ?

  • advisor – 02.01.2015

    @Beta prawie w każdym: miasto, które niegdyś było potężnym centrum przemysłowym teraz przemysłu ma bardzo mało, mimo pompowania gigantycznej kasy z budżetu centralnego i UE. Liczba mieszkańców maleje z roku na rok. Patologii nie brakuje, mogą Cię zabić nawet na środku Piotrkowskiej (co już się stało, sprawca dostał bodajże dożywocie). W transporcie tragedia i koszmar: o stanie łódzkich tramwajów krążą już legendy, autobusowo jest lepiej, ale też bez szału, port lotniczy regularnie notuje straty i nie bardzo wie, co z tym fantem zrobić. Złe zarządzanie niestety widać. Gorzej, że na zmiany nie bardzo się zanosi.

  • pes – 02.01.2015

    @Beta Łódź to jedyne miasto które na szeroką skalę uszkodzony tabor traktuję jako dawców części. Czego przykładem są od wielu lat niszczejące w krzakach 3 tramwaje Bombardiera.....

  • foka – 02.01.2015

    No i co z tego. Skoro stać ich na to to niech sobie gniją. Widocznie nie są potrzebne.

  • pes – 02.01.2015

    Jak nowoczesny, niskopodłogowy tramwaj może nie być potrzebny. Przeczytaj FOKA jeszcze raz artykuł "...natomiast tramwaje wciąż pozostawiają wiele do życzenia. Będziemy modernizować stary tabor, niezbędne są jednak także zakupy nowych pojazdów."

  • foka – 02.01.2015

    No przeczytałem. I co? Skoro stoją w krzakach to widocznie nie są potrzebne. Lepiej zmodernizować stary albo kupić coś nowego. Nie ma nic o naprawie nowych albo w miarę nowych.

  • Combino – 03.01.2015

    @advisor: a powitać,powitać i wszystkiego dobrego w NY :) Roboty dużo ostatnio miałem. Co do tej Łodzi,to istotnie miasto najgorzej przeszło przemiany po 1989,straciło miano drugiego miasta w PL i wciąż widać różnicę między Łodzią i bogatszymi miastami.Najbardziej swego czasu rzuciło mi się w oczy niewłączanie lamp po zmroku: jadę zimą ok 17-ej przez Łódź i to kawałkami DK1 i ciemno jak... Na szczęście zarzucili ten idiotyzm. Z tym przypadkiem na Piotrkowskiej to bym uważał,bo u Ciebie w mieście przy samym Rynku zaciukali maturzystę i to OIDP w ub. roku (głośno o tym było),więc to akurat niewiele ma wspólnego. Tramwaje to czysta komuna: MPK ma w d... co wyśle i czy niskacze się marnują,ale też nie wiem czy miasto nie podsyca tego mamtowdupizmu niezróznicowaniem stawek za 2x805Na i Citka/Pesę... Co do Lotniska,to było jasne że to się tak skończy: ludzie od dekad jeździli na Okęcie,które przez A2 jest stosunkowo blisko i będą dalej jeździć,bo tam jest kompleksowa oferta,a nie ogony (ale tak samo szklany sufit już jest nad Jasionką). A jak sobie Zdanowską znów wybrali,to lepiej nie będzie (nie żebym uważał jej kontrkandydatkę za dobry wybór czy Jerzego "gdzie masz ch... czapkę" Kropiwnickiego za dobrego prezydenta,ale Zdanowska wielokrotnie pokazała się jako osoba nienadająca się na to stanowisko).

  • rukunk – 05.01.2015

    swoją droga to ciekawe co robi się w Łodzi. kiedy psuje się tramwaj, odstawia się go, kiedy psuje się następny można go naprawić wrzucając części z odstawionego wcześniej. Kiedy psuje się następny i brak już części z pierwszego, odstawia się ten trzeci który staje się dawcą organów dla kolejnego który się zepsuje. Czy w tym Łódzkim MPK nie wiedzą, że części można zamówić? Chyba tylko w formule jeden jest określona ilość silników na sezon która musi starczyć. Tu widzę jest określona ilość "części: możliwa do pobrania z odstawionych tramwajów.

  • Hiszpan – 05.01.2015

    Nazwijmy rzeczy po imieniu. To że tramwaje stoją w krzakach to nie wina Łodzi! Przecież w MPK Łódź są osoby, które za to odpowiadają i trzeba to nagłośnić oraz wyciągnąć konsekwencje wobec nich. Przypominam, że prezesem MPK nie jest specjalista od komunikacji ale polityk Zbigniew Papierski znany w środowisku jako Lennon1 i to on powinien za tę niegospodarność odpowiedzieć.

  • Autor1 – 07.01.2015

    Takie same przyjechały do Toronto. Drzwi się zacinają, beznadziejne wykończenie, nawet brzegi z tworzyw sztucznych niewygładzone, tylko zamontowane zaraz po cięciu. W jednym z tramwajów dwa fotele z zupełnie innym wzorem-zgadza się tylko tyle, że niebieskie. Niemal każdy egzemplarz inny. W jednym poręcze lakierowane na srebrno, w drugim chromowane. Uchwyty do trzymania w jednym żółte, w drugim kremowe. Panele wykonane ze szkła w taki sposób wykończone, że wyglądają jak wyszczerbione. Nie wiem jak wyglądają tramwaje Solarisa z bliska, ale mamy w Toronto autobusy tej firmy i różnica w wykończeniu i precyzji w porównaniu do Pesy jest porazająca!

  • Łooodziak – 06.06.2015

    Pierdolicie jak potłuczeni kto widział i gdzie są ogromne pieniądze z rzekomego budżetu centralnego i UE? Czy ty człowieku rozumy pozjadałeś? Łódź od dawna cierpi z powodu dofinansowania innych miast. A jeśli chodzi o transport publiczny to każdy chce się nachapać pieniążków i w dupie mają resztę. A ci wszyscy co tak wychwalają PESĘ że dobry tramwaj i w ogóle to niech przestaną bo gówno się znają! Widzą wygląd i piszą EXTRA! k*** Ludzie to jest złom na sztywnych wózkach! Wiecie co to oznacza? Łodzi nie stać na remont torowisk non stop. Macie przykład 10 Pes z ŁTR-u torowiska na łukach maja po 6 lat a są zajeżdżone przez pesy tak że nadają się już do wymiany. Po za tym rzuca nimi na wszystkie strony.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....