TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Łódź kupiło w Bochum NF6D. Już jedzie
InfoTram.pl - Opublikowano: 10.04.2017 15:38:01 28 komentarzy
MPK Łódź kupiło w Bochum NF6D. Już jedzie (foto: MPK Łódź)

MPK Łódź kupiło w Bochum wagon NF6D. Jak informuje sam przewoźnik w celach testowych. Pojazd właśnie wyruszył z Niemiec do Łodzi.

Jeżeli wagon spodoba się, nie tylko przewoźnikowi, ale także pasażerom, wkrótce do Łodzi może trafić 30 takich tramwajów.

Wagon wyprodukowany w 1992 roku kosztował około 100 tysięcy euro. Nawet jeśli nie przypadnie do gustu łódzkiemu przewoźnikowi zostanie w Polsce. Jeśli spodoba się będą kolejne. Na potrzebę wymiany floty taborowej przewoźnika zwracała uwagę w ubiegłym tygodniu Prezydent Hanna Zdanowska. Nie od dziś wiadomo, że zakup używanych wagonów jest rozwiązaniem o wiele tańszym niż kupno taboru nowego. Wagony NF6D są niskopodłogowe, ich pozyskanie znacznie zwiększyłoby zatem liczbę pociągów tramwajowych przyjaznych osobom niepełnosprawnym.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
Bochum
  • peter – 10.04.2017

    ... co to, w mieście Łodzi internetu nie mają?? NH6D tyle warte ile waży: http://strassenbahn-magazin.de/leseprobe/bogestra-die-aktuellen-fahrzeugprobleme-und-deren-folgen

  • WK – 10.04.2017

    Rewelacja, ale fajnie to wygląda!

  • Sew – 10.04.2017

    Piękne. Brawo dla Łodzi za super zakup. poznań może POpadać z zazdrości...

  • Janusz – 10.04.2017

    Tak. Poznań zazdrości taboru, który najpierw musiałby dostosować do swojego rozstawu toru...

  • advisor – 10.04.2017

    Używane niskacze? No no no, jeszcze zobaczymy, w jakim stanie technicznym, ale po raz pierwszy od długiego czasu podoba mi się decyzja Łodzi.

  • Krkr – 10.04.2017

    Ciekawe czy pójdzie do modernizacji do modertransu? I jak sobie poradzi z tak małą ilością drzwi.

  • Karol – 10.04.2017

    Mam nadzieje że testy wypadną ok i kupią całe 35 szt. A do tego variobahny z Helsinek i będzie miodzio.

  • a – 10.04.2017

    @Sew Różne rzeczy w Poznaniu mi się nie podoba - również jeżeli chodzi o tramwaje ALE po zrealizowaniu zamówienia na Gammy w Poznaniu zostanie ze starych tramwajów zaledwie 6 szt. GT8ZR oraz ok. 20 szt. 105Na więc nie narzekałbym

  • www – 10.04.2017

    Widocznie Niemcom nie opłaca się modernizować NF6D. Zobaczymy ja będzie i czy będą miały po czym jeździć w Łodzi.

  • niskacz – 10.04.2017

    A jakie miasto Niemieckie planuje wycofać w niedalekiej przyszłości niskopodłogowe tramwaje o rozstawie 1435 mm ?

  • falck – 10.04.2017

    Z 1435 to ciezko cos znalesc tylko Wieden i E1

  • trybus – 10.04.2017

    @KrKr - W Krakowie sa NGT6/1-serii i jakos sobie radza

  • iron – 10.04.2017

    Czy on jest dwukierunkowy?

  • krakus – 10.04.2017

    Bardzo dobry ruch Lodzi

  • xxx – 11.04.2017

    iron: Jest.To będzie przełom w pozyskiwaniu niskopodłogowych tramwajów używanych w Polsce.

  • ŁDZ – 11.04.2017

    Jeszcze walczymy o Variotramy z Helsinek, tylko tu żądają spooooro więcej za 1 tram niż Bogestra. A przed zakupem 2 osoby z MPK pojechały do Bogestry i podobno niezbędne dostosowanie składu do naszych warunków wraz z ceną zakupu wyniesie mniej kasy niż moderka składu Konstali, więc się opyla. Oby tylko pomyślnie zdał testy na naszych torowiskach. Na szczęście będzie puszczany na liniach, gdzie tragedii nie ma.

  • SSC – 11.04.2017

    @ŁDZ: Czy te obecnie zakupiony skład jest w pełni sprawny? Na niemieckim wiki wspominają że w tych składach występują pęknięcia konstrukcji w okolicy okien i drzwi i z tego powodu jeździły jedynie 30km/h, następnie zostały "naprawione", ale i tak ostatecznie z tego powodu są wycofane z ruchu, czy Łłdź nie pcha się na minę?

  • bun – 11.04.2017

    @SSC nie takie szroty się klepało :) dadzą nowa mordkę z żywicy, pęknięcia się pospawa, wózki z konstali i będą śmigać jeszcze 30lat.

  • BDG – 11.04.2017

    Pasażerowie z Bydgoszczy pozazdroszczą decyzji. U nas też by mogli sprawdzić , bo jak na razie nie zanosi się żeby 805 poszły do lamusa.

  • anw – 11.04.2017

    To pierwsza taka próba w Polsce i niestety może się ona zakończyć klęską.Próbować można , ale doświadczenie z próbnej eksploatacji jednego wagonu może być mylące.Wagony mogą wymagać przeróbek w znacznym zakresie, ale przy naszych kosztach robocizny i zdolnościach do improwizacji może to być skuteczne i opłacalne.Na pierwszy rzut oka największy problem to szybka wymiana pasażerów.

  • Szlyzjer z rzyci – 11.04.2017

    Te bany to szrott. Nie kupujcie tego szajsu. Mialy jezdzic 35 lat a po 23 juz do wymiany. Pekniecia struktury, karoserii, wozkow a nawet kol to standardy tej serii. Kupno tych wagonow to typowy interes Zablockiego z mydlem ... jak kupicie to badziewie to bedziecie ponownie madrymi Polakami po szkodzie.

  • Beta – 11.04.2017

    @ŁDZ: Z jakich lat są Helsińskie Variotramy i czemu finowe już chcą się ich pozbyć ?

  • ŁDZ – 11.04.2017

    @SSC po niezbędnych naprawach jeździły dalej z maks prędkością 50km/h. Nam to wystarczy, oni mają wiele odcinków na 70km/h i dlatego głównie je zdejmują i kupują nowe. Podobno MPK już wie, co trzeba poprawić i większość rzeczy jest w stanie wykonać nasz zakład techniki - koszta prawdopodobnie będą podobne do moderek składów Konstali, więc nadal wychodzi to całkiem korzystnie. Najważniejsze będą testy - tramwaj wyjedzie na linie 2, 5, 8, 13, 16 w maju.@Beta Vario są nowsze - mają od 15 do 20 lat i problem jest taki, że część łuków jest bardzo ostra i tramwaje sobie z nimi rady nie dawały. Poza tym przy większych mrozach nawalały kompletnie - u nas jest mimo wszystko lepszy klimat. Poza tym są cały czas serwisowane przez producenta, więc pewnie dlatego cena jest sporo wyższa niż NF6D.Niestety nie mamy innego wyboru jak szukanie używek - nie stać nas na zakup 150 nówek jak Warszawa, a 35 NF6D i 40 Vario plus nówki sprawiłoby, że w 2022 zostałyby tylko najnowsze moderki Konstali.

  • max – 11.04.2017

    @ŁDZ - a dlaczego wymieniacie wózki i na jakie?

  • Modreus – 11.04.2017

    @LDZ: Którego maja bieżącego roku planowany jest debiut NF6D na łódzkich torach ?

  • ŁDZ – 11.04.2017

    @max na razie nie wiadomo, czy ich wymiana na pewno będzie konieczna, ale podobno MPK się na to szykuje - z powodu wadliwych wózków NF6D w Bogestrze wszystkie inne problemy się potworzyły. Być może trzeba będzie zamówić specjalnie pod ten tramwaj i to największy koszt jego dostosowania do nas. Na razie zobaczymy jak wypadnie ten testowy skład.@Modreus nie wiadomo, ale w maju ma wyjechać na linie po niezbędnych przystosowaniach do ruchu u nas :) Wstępnie ma być testowany na 2, 5, 8, 13 i 16. 2 i 8 to moim zdaniem hardkor, że ktoś na to wpadł - 3 drzwi i mało miejsca dla stojących to będzie tragedia w szczycie na tych liniach. A te 5 linii dlatego, bo wszystkie jeżdżą na Teofilów, który dziś ma 5 linii i na żadnej nie ma choćby kawałka niskiej podłogi, a jest jednym z większych osiedli w Łodzi. Chociaż z drugiej strony Aleksandrowska i jej torowisko woła miejscami o pomstę do nieba... Ma być remontowane w najbliższych latach.

  • majcin – 17.04.2017

    @LDZ1. Tory do od Żabieńca do Szczecińskiej jeszcze dają radę, ale wysyłanie tego tramwaju do Kochanówki ma znamiona badań metoda niszczącą.2. Zwrotnica przy Żabieńcu jest chyba rekordowo awaryjna, a każda awaria powoduje, że motorniczy zatrzymując tramwaj blokuje skręt z Limanowskiego, więc albo należ o nią specjalnie zadbać, albo od razu skorygować rozkłady jazdy autobusów o czas spędzany w korku na wiadukcie.3. Wydaje mi się, że od razu należy rozpoznać możliwość likwidacji części foteli w obszarze pomiędzy drzwiami oraz wykonania dodatkowych drzwi przy kabinie motorniczego.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....