TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Kraków z nowoczesną zajezdnią dla tramwajów [FILM]
MPK KRAKÓW InfoTram.pl - Opublikowano: 08.02.2017 21:52:37 5 komentarzy
MPK Kraków z nowoczesną zajezdnią dla tramwajów (foto: MPK Kraków)

Nowoczesna myjnia dla tramwajów i autobusów, system dystrybucji piasku oraz dodatkowe tory ? nowa, spełniająca najwyższe standardy ochrony środowiska hala Stacji Obsługi Tramwajów w Nowej Hucie jest już gotowa.

Inwestycja była realizowana przez firmę Budimex SA od 2015 roku i kosztowała prawie 20 mln zł netto. Dzięki wykonanym pracom w miejscu zajmowanym przez starą halę oraz budynek socjalny powstała nowoczesna hala o długości 108,71 m, szerokości 16,33 m i wysokości 9,45 m, co daje całkowitą powierzchnię 1729,5 m?. Jest to pierwsza w Krakowie hala myjni obsługująca tramwaje i autobusy. Warto podkreślić fakt, że myjnia będzie wykorzystywać wodę pochodzącą z opadów deszczowych. Hala jest ogrzewana, dzięki temu będzie funkcjonować przez cały rok niezależnie od warunków atmosferycznych. Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań, takich jak zamknięty obieg wody, system pozyskiwania wody deszczowej, możliwość obsługi różnych typów pojazdów wpłynie na obniżenie kosztów funkcjonowania i zwiększy możliwości obsługi pojazdów. Jednocześnie dzięki tym rozwiązaniom myjnia spełnia wysokie standardy ochrony środowiska.

W obrębie hali przebudowano układ torowy. Powstał tor tramwajowy tzw. obwodowy, umożliwiający objechanie myjni bez konieczności wjazdu na nią. W nowej hali powstała także część magazynowa i socjalno-biurowa. Dzięki temu poprawiły się warunki socjalne dla pracowników zaplecza i motorniczych. W miejscu wyburzenia pozostałych budynków powstały nowe miejsca postojowe dla pojazdów technicznych oraz autobusów. Wybudowana zastała również stacja transformatorowa dla potrzeb ewentualnego ładowania autobusów elektrycznych.

Warto przypomnieć, że stara hala myjni była budynkiem wzniesionym jeszcze w latach 80. ubiegłego wieku. Ówczesny projekt nie przewidywał ogrzewania czy zamkniętego obiegu wody, a rozwiązania techniczne, które sprawdzały się w ubiegłym stuleciu zupełnie odbiegały od dzisiejszych wymogów i standardów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
zajezdnia
myjnia
  • Olgierd Zawada – 08.02.2017

    Super sprawa, gratulacje dla MPK Kraków. A we Wrocławiu zajezdnie to stare, sypiące się, przedwojenne budynki. Niefunkcjonalne i nieekonomiczne.

  • vfd – 09.02.2017

    Tak szczerze mysle ze tylko Poznań i Kraków moja porzadne zajezdnie reszta to stare sypiące sie budynki

  • dren – 09.02.2017

    No a Olsztyn ?

  • advisor – 10.02.2017

    @vfdKraków dopiero zaczyna mieć obie porządne zajezdnie, Nowa Huta już od dawna wołała o remont. Przydałaby się jeszcze jedna. Poznań za to istotnie bardzo zyskał budując obiekt na Franowie. @drenOlsztyn to bardzo młody system, ciężko go porównywać to tych istniejących od lat.

  • NM – 07.03.2017

    Kraków pilnie potrzebuje trzeciej zajezdni tramwajowej - jej nawiązujące do historii oznaczenie to zajezdnia VII - Nowa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....