MPK Kraków szykuje zajezdnię dla Lajkoników
W zajezdnitramwajowej Nowa Huta zakończył się kolejny etap budowy torów postojowych,które już wkrótce będą potrzebne do obsługi m.in. nowych niskopodłogowymtramwajów firmy Stadler.
Na terenie zajezdni są już gotowe kolejne cztery tory, każdyo długości 160 metrów. Dodatkowo zakończyło się także ustawianie drugiego rzędusłupów, które będą stanowić konstrukcję potrzebną do zadaszenia placu postojowegodla tramwajów. W przyszłości powstanie hala do obsługi tramwajów o długości 150m, a na dachu tej hali zostaną zamontowane panele fotowoltaiczne. Energia,która będzie z nich pozyskiwana ma wystarczyć do zaspokojenia wszystkichpotrzeb niezbędnych do funkcjonowania całego zaplecza obiektu.
Warto podkreślić, że zakończone 18 grudnia prace tokontynuacja kompleksowego planu modernizacji zajezdni tramwajowej w Nowej Hucierealizowanej przez MPK SA już od ponad 7 lat, którego celem jest nie tylkopoprawa warunków dla zatrudnionych pracowników, ale także ochrona środowiska.Prace nad koncepcją i projektem przebudowy zajezdni w Nowej Hucie rozpoczęłysię w 2012 roku. Pięć lat później w lutym 2017 roku zaczęła funkcjonować halaobsługi tramwajów z nowoczesną ogrzewaną myjnią i system dystrybucji piasku. Wtym samym roku został także oddany budynek hali z tokarką podtorową, dziękiktórej pracownicy MPK mogą dbać o odpowiednią jakość powierzchni obręczy kółtramwajowych. 1 czerwca 2019 roku oficjalnie zakończyła się realizacjapierwszego etapu budowy torów postojowych, w ramach którego powstały czterytory o długości ponad 1000 m oraz nowoczesna podstacja trakcyjna, która będziesłużyć do zasilania wewnętrznych sieci trakcyjnych o mocy przyłączeniowej2500kW.
Budowa nowych torów w zajezdni tramwajowej Nowa Huta to niejedyna ważna inwestycja zrealizowana w 2019 roku przez MPK SA w Krakowie.
W grudniu do Krakowa przyjechał pierwszy z 50niskopodłogowych tramwajów Stadlera. Cały kontrakt wart ok. 364 mln zł nettozgodnie z umową zostanie zrealizowany do końca 2020 roku.
W 2019 roku został także przeprowadzony przetarg na dostawękolejnych niskopodłogowych wagonów w liczbie do 60 sztuk (10 tramwajów w opcjipodstawowej i 50 jako opcja dodatkowa). Trwa jeszcze badanie oferty przesłanejprzez firmę Stadler Polska.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze