TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Kraków szykuje zajezdnię dla Lajkoników
- Opublikowano: 20.12.2019 12:45:42
MPK Kraków szykuje zajezdnię dla Lajkoników (foto: MPK)

W zajezdni tramwajowej Nowa Huta zakończył się kolejny etap budowy torów postojowych, które już wkrótce będą potrzebne do obsługi m.in. nowych niskopodłogowym tramwajów firmy Stadler.

Na terenie zajezdni są już gotowe kolejne cztery tory, każdy o długości 160 metrów. Dodatkowo zakończyło się także ustawianie drugiego rzędu słupów, które będą stanowić konstrukcję potrzebną do zadaszenia placu postojowego dla tramwajów. W przyszłości powstanie hala do obsługi tramwajów o długości 150 m, a na dachu tej hali zostaną zamontowane panele fotowoltaiczne. Energia, która będzie z nich pozyskiwana ma wystarczyć do zaspokojenia wszystkich potrzeb niezbędnych do funkcjonowania całego zaplecza obiektu.

Warto podkreślić, że zakończone 18 grudnia prace to kontynuacja kompleksowego planu modernizacji zajezdni tramwajowej w Nowej Hucie realizowanej przez MPK SA już od ponad 7 lat, którego celem jest nie tylko poprawa warunków dla zatrudnionych pracowników, ale także ochrona środowiska. Prace nad koncepcją i projektem przebudowy zajezdni w Nowej Hucie rozpoczęły się w 2012 roku. Pięć lat później w lutym 2017 roku zaczęła funkcjonować hala obsługi tramwajów z nowoczesną ogrzewaną myjnią i system dystrybucji piasku. W tym samym roku został także oddany budynek hali z tokarką podtorową, dzięki której pracownicy MPK mogą dbać o odpowiednią jakość powierzchni obręczy kół tramwajowych. 1 czerwca 2019 roku oficjalnie zakończyła się realizacja pierwszego etapu budowy torów postojowych, w ramach którego powstały cztery tory o długości ponad 1000 m oraz nowoczesna podstacja trakcyjna, która będzie służyć do zasilania wewnętrznych sieci trakcyjnych o mocy przyłączeniowej 2500kW.

Budowa nowych torów w zajezdni tramwajowej Nowa Huta to nie jedyna ważna inwestycja zrealizowana w 2019 roku przez MPK SA w Krakowie.

W grudniu do Krakowa przyjechał pierwszy z 50 niskopodłogowych tramwajów Stadlera. Cały kontrakt wart ok. 364 mln zł netto zgodnie z umową zostanie zrealizowany do końca 2020 roku.

W 2019 roku został także przeprowadzony przetarg na dostawę kolejnych niskopodłogowych wagonów w liczbie do 60 sztuk (10 tramwajów w opcji podstawowej i 50 jako opcja dodatkowa). Trwa jeszcze badanie oferty przesłanej przez firmę Stadler Polska.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
zajezdnia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....