TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Kraków kupuje nawet 60 tramwajów!
InfoTram.pl - Opublikowano: 29.04.2019 07:44:38 4 komentarze
MPK Kraków kupuje 60 tramwajów!

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie ogłosiło przetarg na zakup do 60 nowych, niskopodłogowych tramwajów. Ich ostateczna liczba będzie zależeć m.in. od wysokości uzyskania dofinasowania z Unii Europejskiej.

Na składanie ofert producenci będą mieć czas do 19 czerwca 2019 roku. Jeżeli wybór dostawcy przebiegnie bez problemów, to dostawy pierwszych dziesięciu nowych tramwajów z tego zamówienia mogłyby się rozpocząć już pod koniec 2021 roku. Ogłoszony przetarg to efekt prowadzonego od kilku miesięcy dialogu technicznego, w którym brało udział kilka firm. Wypracowane w trakcie tego procesu wymagania techniczne dla zamawianych wagonów znalazły się w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (to ten dokument określa podstawowe elementy budowy i produkcji pojazdów).

Zamawiane przez krakowskiego przewoźnika tramwaje będą mieć minimum 6 drzwi i umożliwią jednoczesną podróż co najmniej 220 osób. Dwa wagony będą przystosowane do jazdy bez sieci trakcyjnej, a pozostałe zostaną tak zaprojektowane, aby w przyszłości móc korzystać z tego rozwiązania. Wszystkie tramwaje będą wyposażone w klimatyzację, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą, system informacji pasażerskiej (głosowe zapowiadanie przystanków i tablice wyświetlające trasę przejazdu), monitoring, porty USB do ładowania smartfonów oraz system liczenia pasażerów. Warto zwrócić uwagę, że w nowych tramwajach zostało zaplanowanych więcej przestrzeni dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. Nowością będą specjalne oparcia dla osób stojących.

Przypomnijmy, że już w przyszłym roku do Krakowa zostanie dostarczonych 50 nowych, niskopodłogowych tramwajów. Gdy dodamy do tego zamówienie 60 kolejnych tramwajów okaże się, że Kraków w ciągu kilku lat zainwestuje ok. 1 miliard złotych w wymianę taboru tramwajowego. Jednocześnie MPK SA planuje cały czas prowadzić prace modernizacyjne wagonów starszego typu, które polegają na montowaniu elementu niskiej podłogi, klimatyzacji i informacji pasażerskiej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
przetarg
  • Przemysław Mach – 29.04.2019

    PESA już chyba nie będzie startować po ostatniej w topie w Krakowie na dostawę tramwajów ciekawe czy modertrans będzie startować ze swoimi gammami

  • Michał Pawłowski – 29.04.2019

    Nie mogli kupić za jednym razem 110 wozów?

  • Maciek Wu – 29.04.2019

    Znowu małe 32 metrowe? W Krakowie potrzeba czegoś większego. BTW. Może "przy okazji" kupią ten mityczny już system samoczynnego hamowania tramwajów do tunelu KST, żeby dało tam jechać szybciej niż te 30/40 km/h (bo rzekomo tego brakuje, nie? ;) )

  • Slavomir Emil – 29.04.2019

    Kraków ma bardzo dużo typów tramwajów... zarządzanie tak rozdrobnioną flotą to potężne koszty które wozy znikną po wprowadzeniu zapowiadanych nowych (to będą jakieś konkretne typy, czy po kilka sztuk z każdego rodzaju)?

  • Marcin Bielatowicz – 29.04.2019

    Oby nie pesaaaaaaa.....

  • Wojtek Drozdowski – 29.04.2019

    Byle nie Moderus Gamma...

  • Michał Paweł Łukasz – 29.04.2019

    Kto wygra, kto stanie w szranki? Może turecki producent?

  • Jakub Cettler – 29.04.2019

    Oby nie jakiś turecki

  • Jakub Białkowski – 29.04.2019

    Może tu też Hyundaia kupią? ;-P

  • Wojciech Liberda – 29.04.2019

    Biorąc pod uwagę, że Hyundai wygra w Warszawie, to ja obstawiam że do przetargu stanie i jeszcze Stadler. Wygra Stadler 🤣 oczywiście Pesa też stanie... ale raczej wątpię, żeby wygrała...

  • Mar Cin – 29.04.2019

    No to Pesa będzie się odwoływać. Jak dobrze pójdzie to złoży odwołanie od odwołania. Haha. 😂😂😂😂😂😂

  • Otta Norbert – 29.04.2019

    Kolejny sezon mody na tramwaj już niebawem!

  • advisor – 29.04.2019

    Bardzo dobra wiadomość, że Kraków wreszcie rusza z zakupami! Wystartuje niemal na pewno Solaris Tram (Stadler), całkiem możliwe, że zobaczymy też Modertrans i Hyundaia. Newag i CAF to wielka niewiadoma, PESA wiedząc, jak bardzo jest w Krakowie znienawidzona i ile wychodzi fuszerek przy krakowiakach raczej odpuści (no chyba, że znów będzie decyzja polityczna).

  • Paweł Krzysztof Kołodziej – 29.04.2019

    A Krakowian nie stać by nimi jeździć.

  • mechanik – 29.04.2019

    @Paweł Krzysztof Kołodziej Nie stać, bo...? Jak to pisałeś byłeś pod wpływem, czy też nie zażyłeś przepisanych pigułek?

  • Edi666 – 30.04.2019

    Pesa nie spełnia wymagań co do należytego wykonania poprzednich dostaw i płynności finansowej.

  • Paweł Pitok – 01.05.2019

    Boże uchowaj od Pesy. Amen

  • pyrlander – 02.05.2019

    W Poznaniu już jeżdżą Gammy #601-#618, plus testowy. Tych będzie jeszcze 12, a potem 20 dwukierunkowych, więc można mówić o produkcji seryjnej. Pytanie tylko, czy MTma większe moce niż tych 50?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....