TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

MPK Częstochowa: PESA zachowała się honorowo
GAZETA.PL InfoTram - Opublikowano: 12.07.2016 12:05:13 25 komentarzy
MPK Częstochowa: PESA zachowała się honorowo

Producent zachował się honorowo, praktycznie nowe Twisty wróciły na tory, a za odzyskane pieniądze będziemy mogli dalej unowocześniać komunikację miejską ? poinformowało MPK Częstochowa.

Bydgoska firma wykonała naprawy po tym, jak podczas jednego z przeglądów okazało się, że w tramwajach pojawiły się odkształcenia oraz pęknięcia na elementach konstrukcyjnych. Wszystkie Twisty, w związku z pojawiającymi się problemami, zostały skierowane do remontu w PESIE. Co ważne, po zakończeniu prac, producent udziela nowej gwarancji na każdy z tramwajów.

- Jeden jest jeszcze remontowany. To nie był remont wymuszony, ale PESA uznała, że honor firmy został narażony na szwank i sami zaproponowali, żeby udoskonalić sprawne tramwaje ? mówi na łamach Gazety Wyborczej Roman Bolczyk, prezes MPK Częstochowa.

Gazeta donosi też, że w związku z tym, że tramwaje były unieruchomione producent musi ponieść konsekwencje finansowe wynikające z umowy. - Egzekwujemy kary umowne od producenta. PESA zachowała się bardzo honorowo, nie protestowali, że muszą płacić. Podpisaliśmy ugodę, że wysokość kar umownych wypłacą na raty ? tłumaczy Roman Bolczyk.

W tej chwili bydgoska firma zapłaciła już 1,9 mln zł. I to nie jest ostatnie słowo, bo remont tego sprawnego tramwaju odbywa się na tej samej zasadzie. Nie wiem ile ostatecznie wyniesie kwota, bo zależy ile dni potrwa naprawa. Dopiero później będzie można wyliczyć sumę ? wyjaśnia na łamach Gazety Wyborczej prezes Bolczyk.

Pieniądze z kar MPK przeznaczy na zakup nowego taboru. Niestety autobusowego?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
PESA
Twist
  • obiłan – 12.07.2016

    Brawo za takie podejście do sprawy.

  • Try – 12.07.2016

    Spaprali konstrukcje to teraz wspanialomyslnie poprawiają. I jeszcze przy okazji uprawiania PRu. Szczyt bezczelnosci. Jakby wykonanie dobrze umowy było dobra wola a nie obowiązkiem

  • Nocombi – 12.07.2016

    Liczę na podobny gest w sprawie Swingów w których szwankuje oprogramowanie. Może zanim dojdzie do tragedii ktoś uporać się z tym problemem. W Łodzi o mały włos nie doszło do katastrofy. Producent powinien też zadbać o jakość własnego serwisu.

  • Bibliotekorz – 12.07.2016

    Może i ktoś uporać a może nawet nie uporać. Trudna języka ta polska języka.

  • ŁDZ – 12.07.2016

    W Łodzi najlepsze było to, że próbowali zwalić winę na MPK i ich pracowników, że niby "grzebali" przed przyjazdem PESY. Ale są kamery i w tramwaju i monitoring miejski i podobno wyszło, że do niczego takiego nie było i "spece" Pesy sami coś tam nagrzebali, że sobie tram sam pojechał... Zresztą prokuratura tego nie odpuści na szczęście.

  • kubex – 12.07.2016

    Zacznijmy od tego że takie sytuacje w ogóle nie powinny mieć miejsca, a nawet jeśli się zdarzają to wtedy obowiązkiem producenta jest naprawić tramwaj - a nie że "zachowała się honorowo". Skiepścili, gwarancja jest więc naprawili i tyle.

  • SCZ – 12.07.2016

    A co kogo łódź intetesuje? To jest tekst o częstochowie. Macie te swoje skajskraftery czy takie coś tam wylewajcie swoje żale a nie tu śmietnik robicie.

  • www – 12.07.2016

    Ta Łódź to ma pecha:-( Jak to jest, że w takiej Warszawie jeździ ponad 250 pes, a jakoś nie uciekają codziennie po ulicach. Zamiast wyłączyć prąd na fragmencie sieci, a już na pewno powinni opuścić pantograf - nie dało się?!?, no bez żartów - to wywalili pociąg i przy okazji prawie kogoś nie zabili. No, a policji zapomnieli powiadomić. No na pewno, takie postępowanie jest po prostu "godne" naśladowania.Jeżeli chodzi o Częstochowskie Twisty to były to pierwsze tramwaje z tej serii. Poprawili i to się chwali producentowi.

  • Nocombi – 12.07.2016

    @Bibliotekorz Miało być "upora się", niestety autouzupełnianie dostawiło literę "ć"Czy jesteś już usatysfakcjonowany? Język polski nie jest tak trudny jak go opisujesz. Zresztą, każdy mierzy swoją marką.

  • sieciowy – 12.07.2016

    Ta Częstochowa to ma pecha. Kupili coś co jest niedopracowane jak polskie Linki. Gdyby poczekali aż pierwsze egzemplarze sprawdzą się u kogoś innego lub gdyby poczekali, aż wybudują je po konsultacjach i pod nadzorem jakiś fachowców jak miało to miejsce w przypadku Linków dla NEB.

  • Nocombii – 12.07.2016

    Tylko winny się tłumaczy. Ale nie łam się. Po pierwsze piętaszek też miał z tym problem jest was dwóch. A po drugie wszyscy tu już wiedzą że zwykle bredzisz. Tym razem też.

  • Patrycja – 13.07.2016

    @ŁDZnie kłam człowieku. uszkodzony twamwaj MPK ostawiło na boczny tor ale pracownicy nie zablokowali go aby nie zjechał ze spadku. I zjechał bo co ma zrobić tramwaj jak mu się hamulca nie załączy? zjechał bo stał bezwładnie na spadku i to potwierdził późniejszy test którego film jest w necie - postawiono tramwaj w tym samym miejscu, nie zabezpieczono przed zjazdem - i co ??? zjechał !!! każdy by zjechał ale że to akurat swinga tak postawili to wina producenta.najbardziej śmieszne wypowiedzi to te wszystkie głupoty w internecie "trzeba było wyłączyć prąd". Śmieszni jesteście. tramwaj stał odstawiony bez zasilania i nie pojechał z powodu dodania gazu czy czegoś tylko zwyczajnie stoczył sie na spadku. odłączyć to niektórzy musza się od internetu i przewietrzyć czachy.@sieciowynie ma pecha. akurat twisty to bardzo udane Tramwaje, bardzo dobrze sprawują się na zniszczonych torowiskach, jeżdżą też we Wrocławiu a podobne w Moskwie zbierają super opinie. a podczas przeglądów sprawdzono elementy i tylko w jednym członie trzeba było zmienić szkielet. zdarza się. Światowi producenci popełniali niejedna gafę i często dużo większą. Każdemu się zdarza. Poza tym, bywa iż pewne makamenty wychodzą w eksploatacji. Albo się to poprawia albo wymienia albo zmiany wdraża w kolejnych egzemplarzach.

  • cześć – 13.07.2016

    No bez jaj ludzie! Nie róbcie cnoty z obowiązku!

  • sieciowy – 13.07.2016

    @PatrycjaCzy wiesz jacy to" pracownicy nie zablokowali go" Podpowiem. Serwisant Pesy. Zmyliło biedaka oprogramowanie wadliwie wskazujące, że Swing już jest zahamowany. To pod jego "opiekę" został oddany ten wynalazek i to do jego obowiązku należało odłączyć zasilanie ( pantograf ) i skutecznie zablokować tramwaj . Nie ma żadnego znaczenia czy skład ruszył czy się stoczył. Niewiele brakowało a niekontrolowana podróż Swinga zakończyłaby się ofiarmi śmiertelnymi. Swoją drogą kobieta przechodząca przez przejście na torowisku w okolicy Górniaka miała ogromne szczęście, podobnie zresztą jak pasażerowie tramwaju który kilka sekund wcześniej wjechał na dawną pętlę przy pl. Niepodległości. www.tvn24.pl/lodz,69/tramwaj-widmo-gnal-przez-lodz-wina-czlowieka-i-awaria-tramwaju,658699.html

  • Brzezi – 14.07.2016

    @sieciowy "Nie ma żadnego znaczenia czy skład ruszył czy się stoczył" - moim zdaniem jest, bo by można ze słowa "ruszył" wnioskować, że on sam się włączył i pojechał itp., a tymczasem on się stoczył z powodu braku zabezpieczenia i jadąc z górki nabrał prędkości.

  • autor – 14.07.2016

    @TryI jak tu nie drwić z narodowego producenta pojazdów szynowych? Postarali się ze wszystkich sił i udowodnili wszystkim raz jeszcze, że nawet pudła nie potrafią prawidłowo scalić. Do tego te wielkopańskie maniery:"Pesa zachowała się honorowo" Tu tramwaj rozsypuje się nie ze starości, a z kompletnego braku profesjonalizmu przy jego projektowaniu i budowie, którego nawet nie można porównać do amatorszczyzny, a oni unoszą się honorem i łaskawie informują, że naprawią to co spieprzyli. A co z innymi usterkami i wadami w pojazdach tejże manufaktury? Też honorowo poprawią? Czy też zaproponują swoj drogi serwis?

  • Jupka – 14.07.2016

    @sieciowyzlituj się bo czytać się nie da tego co wypisujesz. jak zaparkujesz samochód na górce i nie zaciągniesz hamulca i samochód Ci się stoczy to też będzie wina producenta??? w momencie zaparkowania miałeś prędkość 0, samochód stał, komputer pokazywał, że samochód nie jedzie. to co ma producent zrobić? nakleić Ci na szybę informacje "weź poziomicę, jeśli jesteś na górce, zaciągnij hamulec albo podstaw cegłę pod koło" ??? litości. Niektórym nienawiść do tego, że ktoś w Polsce zaczął produkować pociągi i tramwaje tak daje w kość, że nawet czepiają się producenta gdy kompletnie nie ma wypływu na to co dzieje się z jego pojazdami. Niedługo będzie tak, że jak motorniczy wjedzie na czerwonym (co często się zdarza) i spowoduje wypadek, to też będzie wina producenta.Wczoraj czytałem komentarz jakiegoś jełopa podobnego do Ciebie który po wypadku na Jerozolimskich gdzie śmiertelnie potrącono jakiegoś żula który przechodził w niedozwolonym miejscu twierdził, że taki ładny odcinek prostej i jak można nie zauważyć, że ktoś przechodzi i ewidentnie zwalał winę na motorniczego. Ten kraj ma widzę tak chorych obywateli jak poziom rozwoju technicznego. Wszyscy po filologiach, turystyce i zwiedzaniu albo pseudo prywatnych uczelniach gdzie aby zaliczyć trzeba przynieść na koniec semestru przynieść własnoręcznie stworzoną w excelu tabliczkę mnożenia.

  • sieciowy – 14.07.2016

    @Jupka. Ty chłopie jełopie nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Nigdzie nie kwestionowalem podstawowych praw fizyki. Zlituj się na samym sobą i naucz się czytać tekst ze zrozumieniem. Nie potrafisz? To nie odpisuj. Twój komentarz jest zbędny. Zacytuję bo widze że nawet trafić do źródła nie potrafisz." Czemu ruszył i jechał przez miasto bez żadnego nadzoru? Bo nikt nie zaciągnął w nim hamulca. Czemu nikt nie zaciągnął hamulca? Bo tramwaj wyświetlił komunikat, że już jest zaciągnięty. Do tych wniosków doszła komisja, która sprawdzała dlaczego dwa tygodnie temu skład jeździł po centrum Łodzi bez... motorniczego." I dalej"-Komisja stwierdziła, że do wypadku przyczynił się błąd serwisanta naprawiającego skład - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK. O kilka metrów od tragedii. ? Wina jednak - zdaniem komisji - nie leży tylko po stronie człowieka. - Tramwaj chwilę przed wypadkiem wyświetlał komunikaty, które przyczyniły się do niewłaściwego zachowania człowieka - dodaje Grochala. Grawitacja zrobiła swoje. Mało?"Składem zajął się serwisant zatrudniony przez producenta składu. - Tramwaj wyświetlał komunikat, że jest zahamowany. Serwisant nie zaciągnął dodatkowego hamulca i wyszedł z pojazdu - wyjaśnia Grochala. Tym samym, serwisant miał naruszyć procedury obowiązujące w czasie holowania i serwisowania pojazdu. Chwilę później tramwaj został odczepiony od składu technicznego. Jak się okazało, tramwaj nie był jednak na hamulcu i zaczął się swobodnie staczać."Niektórym trudno zrozumieć, że system zamontowany przez producenta jest tyle wart co jego wyroby. Ale jełop albo rżnie głupa, albo właśnie postanowił udowadniać coś czego nikt od niego nie oczekiwał. Wybór należy do jełopa. Zawsze może sobie podstawić cegłę. Litości od czasów podstawinia cegły jako formy zabezpieczenia pojazdu przed poruszaniem się trochę czasu już upłynęło, ale jak pokazuje przykład nie w hołubionej i wychwalanej bezzasadnie Pesie.

  • Combino – 15.07.2016

    ^^ Daj sobie spokój z tym zajadło-bezmyślnym jechaniem po produktach Pesy,bo nawet to co cytujesz: "Serwisant nie zaciągnął dodatkowego hamulca i wyszedł z pojazdu"świadczy o tym,że to był błąd człowieka,a nie "produktu". Co więcej wcześniejsza grzebanina speców z MPK właśnie mogła być powodem błędnego wyświetlenia komunikatu (przecież opisano gdzie indziej co oni robili). Serwisant Pesy mógł czegoś nie przewidzieć,ale równie dobrze mógł i nie przewidzieć,że pracownicy MPK coś wcześniej przy tym majstrowali.LDZ: bo sprawdzili monitoring bezpośrednio sprzed zdarzenia?OIDP to w tekście o którym wiesz i wspominasz o nim (wewnętrzne Pesy) było info o STWIERDZONYCH samowolnych zmianach w obwodach,a nie o tym kiedy konkretnie to zrobiono...

  • Nocombi – 15.07.2016

    Weź na wstrzymanie z tymi głupawymi twierdzeniami o zajadliwości, a o bezmyślności pomyśl zanim napiszesz takie brednie jakie pisałeś 25.06.2016: " @pes,to poczytaj sobie w odpowiednim miejscu,co "ynteligenci" z MPK poodłączali (mimo że wóz na gwarancji),to się przestaniesz dziwić czemu sam odjechał ;) Ktoś w MPK zdrowo za to beknie..." Rzucasz po raz kolejny oskarżenia pod adresem ludzi z MPK, pomimo tego że komisja jasno orzekła co było przyczyną takiego zachowania pojazdu. Czytasz ponadto wyjątkowo wybiórczo informacje i dopasowujesz wyrwane z kontekstu, pojedyncze zdania do swych chorych tez. Rozumiem że należysz do grupy której wnioski komisji w sprawie wypadku z udziałem źle funkcjonujacego pojazdu z PESY są jedynie podstawą do twierdzeń o "zajadło-bezmyślnym jechaniu po produktach Pesy" Pozostaje mi złożyć bliskim szczere wyrazy współczucia.

  • Combino – 15.07.2016

    Sprawa jest całkiem prosta: komisja mogła podpisać tylko to na co były dowody z monitoringu,czyli max. miesiąc wstecz; tramwaje są w MPK od stycznia,więc jak w ciagu pierwszego kwartału coś namajstrowali,to dowodów nie ma i bazując na tym będą w żywe oczy mówić że tak było; tymczasem akcja serwisowa jest. Proste. Ileż to razy sprawę trzeba było umorzyć bo materiał został już zagrany albo zaginął...

  • saniok – 15.07.2016

    [komentarz usunięty, powód: -]

  • Śrutek – 18.07.2016

    TO JAKAŚ POMYŁKA W TYTULE! Honorowo zachowała by się w momencie kiedy w warunkach dostawy nie było nic na temat ich ewentualnych gwarancji. Gdyby tego nie zrobiła to miała by kosmiczne problemy. ONA TYLKO WYPEŁNIŁA WARUNKI UMOWY,PRZESTAŃCIE JĄ GLORYFIKOWAĆ! Z artykułu wieje optymizm i radość ale został zmieniony w porównaniu z orginałem w częstochowskim dodatku G.W. gdzie wszystkie wozy są już naprawione co jest kłamstwem.To samo jest w Świecie Kolei"ale Pesa ma dobrą prasę i tylko tyle.

  • wujek Fester – 05.12.2016

    @sieciowyGdyby nie zamówienie Częstochowy, ten tramwaj by nie powstał, lub powstałby dużo później. MPK chciało zmniejszony nacisk na oś (stąd cztery wózki), wózki skrętne i płaską podłogę.Wygląd zewnętrzny łącznie z malowaniem to też wybór MPK i mieszkańców. Co do pęknięć i odkształceń konstrukcji to Pesa uprzedzała że jest to tramwaj prototypowy na tyle inny od dotychczas produkowanych że mogą wystąpić niespodziewane awarie, niespotykane w pozostałych modelach. MPK przyjęło to ze zrozumieniem, tramwaj był stale monitorowany przez MPK i Pesę. Naprawę usterek mieszkańcy przeżyli ze spokojem i jesteśmy zadowoleni. Twist to bardzo dobry tramwaj, przestronny, wygodny, cichy i szybki. Na nowych torowiskach wcale się nie czuje że tramwaj jedzie. Dziwi mnie hejt wokół krakowiaków które są pokrewne konstrukcyjnie więc powinny mieć podobne własności trakcyjne.Większość korzystających chce zakupu takich samych lub jescze nowocześniejszych Pes.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....