Mamy już zamówiony transport kolejnych wagonów do Moskwy ? zdradził dziś Tomasz Zaboklicki, szef PESY. Oznacza to, że bydgoska firma będzie kontynuować dostawy Fokstrotów.
Ile ich będzie? Tego Tomasz Zaboklicki dziś nie powiedział. Z wcześniejszych rozmów wynika jednak, że co najmniej 30 wagonów. Moskwa, tak, jak i cała Rosja, ma problemy finansowe ? po raz kolejny podkreślił Zaboklicki. Tym bardziej zatem powinien cieszyć fakt, że PESIE jednak udało się wznowić dostawy. Co więcej to obustronna korzyść. PESA sprzedaje wagony, które są już wyprodukowane, Moskwa odbiera kolejne nowoczesne i komfortowe tramwaje, z których na pewno będzie zadowolona.
I na koniec wracamy to pytania ile wagonów? Co najmniej 30. PESA ma jednak nadzieję, że uda się sprzedać wszystkie pozostałe egzemplarze. Łącznie do wzięcia jest 60 pojazdów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

To akurat dobra wiadomość, bo straty z gnicia wagonów w krzakach są olbrzymie.
Gites, świetna wiadomość, nawet jak wezmą 30, a nie 60 pozostałych zamówionych to będzie dobra wiadomość.
Jestem ciekawy czy naliczą kary za nieodbieranie zamówionych i wyprodukowanych tramwajów.Pesa na rynku rosyjskim z jednej strony liczy na coś jeszcze, polityka zweryfikuje.
i oby udało się sprzedać wszystkie 60 :) Rosja to sąsiad a z sąsiadami powinno się robić dobry biznes a nie wojnę, szczególnie z takim sąsiadem jak Rosja. Historia i polityka to jedno (bardzo ważne i nie należy tego bagatelizować) ale gospodarka i wzajemna współpraca to drugie, nie mniej ważne od pierwszego.
Bez wątpienia najlepiej wychodzi na tym Moskwa, ale nie wierzę żeby dostarczono aż całą resztę czyli 60. Przynajmniej nie montowanych w Pesie.@ zibiAby osiągnąć porozumienie każda ze stron musiała trochę ustąpić. Pesa z jednej strony ugrała jakieś odszkodowanie za zerwanie umowy ale z drugiej strony zrezygnowała z zapewnienia transportu i obsługi tramwajów na miejscu w Moskwie, a z trzeciej uwolni stojący i zamrożony kapitał.
Pesy dla Moskwy są chwalone. Nie ma co się dziwić, że chcą jednak dostać kolejne. Poza tym jeżdżące Pesy skasowały dożywotnio kilka starych tramów to w końcu musiało zacząć brakować takich co mogą jeździć:-)
Rosja to stan umysłu, na kilkadziesiąt tramwajów brakuje kasy, ale wojsko, rakiety i czołgi muszą być.
Z Rosją robić interesy to jednak wielkie ryzyko a zatem jest to nieroztropne ! na przyszło9ść lepiej omijać ten rynek !
Najlepiej wybudować wysoki mur i wmawiać , że Rosja przestała istnieć. Cały świat tam robi interesy tylko z nami od zawsze jest coś nie tak.
Strasznie brzydki ten tramwaj. Taka purchawa!
@Witek Pesa dla Moskwy jest ładna. Tram jest dostosowany do warunków klimatycznych. Poza tym wygląda, że to solidny i bezpieczny tram dla pasażerów i motorniczego. Czego chcieć więcej?
Założę się, że dostali mega rabacik. W końcu I tak taniej niż czekać, aż zgnija w krzakach. Ot taka ruska metoda negocjacji.
Brzydko sie zestarzal. Idiotyczne proporcje od czola
A co z tramami dla Ukrainy,?
@Loek Idiotyczne proporcje są w Polsce. Zamiast w latach siedemdziesiątych dostosowywać skrajnię w polskich miastach do już wówczas panujących na zachodzie dzisiejszych standardów i wdrożyć wagony 104N do produkcji, to pozostawiono zabytkową skrajnię do dnia dzisiejszego. Efekt jest taki, że musimy szyć tramwaje na miarę zamiast brać z półki. ;)
Na Innotransie rozmawialem z Rosjanami i bardzo serdecznie wypowiadali się o Polsce i naszych produktach. Licza na wspolprace przy elektrycznych pojazdach szynowych, ale i elektrycznych samochodach. Zalowali, ze porozniła nas geopolityka. Zrobili na mnie wielkie wrazenie swoja kultura i serdecznoscia. Moze doczekam sie czasow, gdy bedziemy z Ukraincami i Rosjanami zyli w zgodzie i tworzyli wspolne produkty, konkurencyjne do chinskich i niemieckich.
Właściciel Pesy to trzeba powiedzieć że wydaje się jednym za bardziej rozwojowych postaci Polskiego biznesu. Mnie zaciekawiło to że on zaczął w zasadzie od zera od pracownika szeregowego a stał się milionerem - przynajmniej tak pisze w sieci http://www.open-youweb.com/tomasz-zaboklicki-sensei-biznesu-i-krol-pociagow/ i czy to jest w pełni prawda to nie wiem. Tak czy inaczej dobrze jak Polskie biznesy rosną.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.