Moderusy Gamma dla Wrocławia

infotram
29.07.2020 12:45
0 Komentarzy

Modertrans wygrałprzetarg na dostawę 25 tramwajów dla MPK Wrocław. Pierwsze wagony Moderus Gammadotrą do Wrocławia za dwa lata, pozostałe w ciągu trzech lat od podpisaniaumowy, po trzy sztuki miesięcznie.

Umowa ma zostać podpisana w drugiej połowie sierpnia.

Oferty w przetargu złożyły dwie firmy:

– poznański Modertrans z tramwajem Modersus Gamma 2 z ceną204 600 000 zł brutto

– bydgoska PESA z tramawajem Twist z ceną 216 795 000 złbrutto.

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest:

1) dostawa 25 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych,całkowicie niskopodłogowych tramwajów jednokierunkowych, wyposażonych wwymaganą infrastrukturę,

2) dostawa dodatkowych elementów wyposażenia obsługowego,

3) dostawa pakietu części zamiennych do napraw tramwajów.

W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca także:

1) przeprowadzi szkolenia pracowników;

2) sporządzi i uzgodni z Zamawiającym niezbędne instrukcje,katalogi, schematy, dokumentacje techniczne oraz inne wymagane opracowaniaodnoszące się do przedmiotu umowy i dostarczy je wraz z licencjami na korzystaniez tej dokumentacji;

3) dostarczy niezbędne oprogramowania wraz z licencjami orazdokumentację do tego oprogramowania wraz z licencjami.

Co cieszy, to fakt, żezapłacimy mniej niż zakładaliśmy przed otwarciem ofert. Co cieszy podwójnie tofakt, że pieniądze zostaną w kraju, bo zwycięzcą jest polska firma –mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder. Przypomnijmy, że wpłynęły dwie oferty,od Pesy z Bydgoszczy i Modertransa z Poznania. Ostatecznie więcej punktów wrozstrzygnięciu otrzymał ten drugi oferent.

Pamiętajmy, że przetarg byłtak skonstruowany, że daje nam prawo opcji, czyli możliwość dokupieniakolejnych 21 pojazdów – wskazuje prezes MPK. Dla nas w przetarguliczyła się nie tylko cena, ale również np. gwarancja czy serwis pojazdów.Moderusy będą miały pięcioletnią gwarancję, a na powłoki lakiernicze nawetpiętnastoletnią.

Jakwięc będzie tramwaj dla Wrocławia?

Zaproponowany przez Modertrans Poznań pojazd, to tramwaj zrodziny Moderus Gamma – w pełni niskopodłogowy, trójczłonowy, oparty naczterech wózkach trakcyjnych, o długości blisko 32 metrów.

Todla nas szczególnie ważne, by pojazdy, które kupimy, nie niszczyły torowisk.Gammy dzięki lekkiej konstrukcji oraz równomiernie rozłożonym naciskom ośmiuosi nie będą negatywnie oddziaływały na nasze tory i rozjazdy. Tramwaje zostanąwyposażone w nowoczesny i energooszczędny układ napędowy o dużej wydajności – podał szefMPK.

Nowoczesnydesign będzie stanowił rozwinięcie, wielokrotnie nagradzanego w kategoriiwzornictwa przemysłowego, tramwaju Moderus Gamma LF 01 AC.

ModerusGamma dla MPK Wrocław będzie uszyty na naszą miarę. Dziś wskazujemy, którytramwaj wybieramy – po podpisaniu umowy będziemy rozmawiać o wyposażeniupojazdu a nawet o szczegółach wyglądu wewnątrz i na zewnątrz. To co już terazmożemy powiedzieć: trafią do nas pojazdy w pełni klimatyzowane, wyposażone wmonitoring, informację pasażerską, system smarowania obrzeży kół, udogodnieniadla osób niepełnosprawnych, a także miejsce do bezpiecznego przejazdu osoby zpsem przewodnikiem – mówił Prezes MPK.

Tramwajpowinni polubić nie tylko wrocławianie ale także motorniczy. Ci będą mieli doswojej dyspozycji ergonomiczną, klimatyzowaną kabinę, wyposażoną w wygodny,pneumatyczny i regulowany fotel, zapewniający komfort pracy i wibroizolację.Prowadzenie pojazdu będzie wygodniejsze, dzięki zintegrowaniu nastawnika jazdyz podłokietnikiem.

Tramwajdla Wrocławia to faktycznie produkt „szyty na miarę”, dlatego prezentowanywygląd tramwaju to tylko wizualizacja rodziny tramwajów Moderus Gamma –ostateczny wygląd tramwaju, jak i zagospodarowanie wnętrza będą uzgadnianezaraz po podpisaniu umowy. Pierwszy nowy tramwaj trafido Wrocławia nie później niż w ciągu dwóch lat od podpisania umowy. Potempoznański producent ma rok, by przywieźć do Wrocławia pozostałe 24 sztuki. Amoże i więcej – o ile MPK zdecyduje się na wykorzystanie opcji. Wtedy miastowzbogaci się łącznie o 46 nowych pojazdów.

Komentarze