TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Moderusy Beta Tramwajów Śląskich wyjeżdżają na trasę
INFOTRAM - Opublikowano: 06.11.2015 13:08:48 28 komentarzy
fot. TŚ

Pierwsze dwa nowe wagony Moderus Beta, czyli "Skarbki" wyruszają na trasę. Od soboty, 7 listopada 2015 roku zostaną skierowane do obsługi ruchu pasażerskiego na linii nr 5, kursującej między Bytomiem a Zabrzem. Pierwszy Skarbek wyjedzie na trasę z zajezdni w Bytomiu Stroszku punktualnie o godzinie 4:00, a drugi 5 minut później. Na linii nr 5 Moderusy mają pojawiać się już codziennie.

Spośród 12 zakupionych przez Tramwaje Śląskie dwukierunkowych wagonów poznański Modertrans dostarczył już do zajezdni w Bytomiu 11 wagonów. Dwa z nich przechodzą odbiory techniczne, a dwa kolejne przejechały już do zajezdni w Będzinie, gdzie stacjonować będzie ich docelowo pięć.

- Ostatni wagon z Poznania ma zostać dostarczony do Bytomia pod koniec przyszłego tygodnia, a po zakończeniu odbiorów będziemy mogli mówić o zrealizowaniu tego zadania - mówi rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.

Zakup tych wagonów jest elementem etapu II Projektu pn. ?Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą? współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Tramwaje Śląskie przypominają, że Moderus Beta MF 16 AC BD, czyli popularny ?Skarbek?, jest wagonem dwukierunkowym, ze środkowym członem niskopodłogowym, którego udział w całej długości tramwaju wynosi 26%. Wagon może jednorazowo przewieźć maksymalnie 198 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących. Koszt zakupu 12 nowych wagonów wynosi 47,4 mln zł netto.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Modertrans
Tramwaje Śląskie
Moderus Beta
  • pp – 06.11.2015

    Super!!!

  • Poznaniak. – 06.11.2015

    Już 11szt. Jestem mile zaskoczony

  • ABS – 06.11.2015

    To pewnie zaczeli składać dla Wrocławia.

  • kubex – 06.11.2015

    A więc czekamy. Na których kursach będą jeździć? Wie ktoś?

  • z – 06.11.2015

    Oczekujemy opinii o jakości wykonania,czy będzie co poprawiać w przyszłym roku jak w krakowiaku,oraz o kosztach eksploatacyjno,naprawczych w stosunku do obecnie posiadanego taboru. Oraz najważniejsze komfort jazdy Skarbka w końcu jest to maszyna sprawna i niezawodna ale z 25%niską podłogą.

  • :-( – 06.11.2015

    Porażka. Żeby za publiczne pieniądze kupować takie zabytki techniczne. Na dodatek jedna beta kosztuje tyle co trzy niskopodłogowe nowoczesne przegubowce. Kogo przyciągnie wysokopodłogowy tramwaj, który wygląda jak stary? W Gliwicach przez to zlikwidowali tramy. Z takimi pomysłami przyszłość TŚ ciemno wygląda.

  • Der Dicke Oberschlesier aus Bromberg – 06.11.2015

    [komentarz usunięty, powód: -]

  • maleńczuk – 07.11.2015

    Moder105 jak można dzisiaj jeszcze takie coś kupować

  • kubex – 07.11.2015

    Równie dobrze mógłbym zapytać po co kupować Peszrot z Bydgoszczy. Na śląsku potrzebujemy tramwajów które przejadą wszędzie, po każdym torowisku, a nie w stu procentach niskopodłogowych które rozpadną się po przejeździe przez którekolwiek nie remontowane od lat torowisko! TŚ idą w dobrym kierunku.

  • K – 07.11.2015

    W dobrym kierunku? Bo nie remontują torowisk? Ciekawa filozofia!

  • asm. – 07.11.2015

    Bardzo dobrze że je kupiono, wygląd też w porządku. Niski koszt zakupu niecałe 4 mln. zł. dwukierunkowość, nowy, kawałek niskiej podłogi - wystarczy, będą doskonałym uzupełnieniem taborowym w miastach GOP u.A w Gliwicach to raczej władze zlikwidowały ten środek transportu z nienawiści do niego.

  • maciej12991 – 07.11.2015

    Choć mam już dawno wyrobione zdanie na temat Bakinoszrotu, to z opinią o tych pojazdach się wstrzymam. Ciekaw jestem czy choć raz udało się Modertransowi wykonać coś porządnie?

  • www – 07.11.2015

    @asm. Likwidacja tramwajów w Gliwicach z powodu nienawiści nie jest do końca prawdą. Dobrze, że były, ale mimo ogromnych inwestycji w tory, finansowanych również przez miasto, właściwie w Gliwicach nic się nie zmieniało. Wszystkie remonty odtwarzały przestarzałe rozwiązania, łącznie z technologią torów kładzionych na przysłowiowym piasku. Praktycznie na całej długości sieci w centrum Gliwic do tramwaju wsiadało się z poziomu jezdni.Z drugiej strony od początku lat 90-tych PKM Gliwice regularnie kupował nowoczesne autobusy. Powoli, bo powoli, ale w końcu nowoczesnych autobusów nie dało się nie zauważyć. Starsi ludzie mieszkający przy linii tramwajowej też chcieli jeździć wygodnie i tego żądali od miasta. To był problem, bo faktycznie linia 4 była jedynym środkiem komunikacji przechodzącym przez główną ulicę miasta. Wybór między niskopodłogowym solarisem, a trudno dostępnym 105 mógł być niestety tylko jeden.Poza tym od wielu lat ludzie mieszkający przy torach zgłaszali skargi na hałas - mieli powody, bo jak 105-tka zasuwała ile fabryka dała po Daszyńskiego to fajnie na pewno nie było. Problem hałasu dotyczył w szczególności jednak Wieczorka i to pomimo tego, że tramy wlekły się tam jak żółwie. Na marginesie ta ulica została po likwidacji tramwajów wyłożona kostką (po gliwicku, o co chodzi trzeba zobaczyć na własne oczy), w efekcie autobusy jeżdżące jako A4 i samochody osobowe nieźle tam hałasują.Tak czy siak, tramy zostały w Gliwicach zlikwidowane, bo nie było żadnych perspektyw na zmianę istniejącego wtedy stanu. Przestarzałe rozwiązania w stylu skrętu ze Zwycięstwa w Dolnych Wałów, czy jeden bardzo niebezpieczny tor na Dolnych Wałów, itd. Szkoda, że likwidacja miała miejsce, ale decyzja miała niestety podstawy racjonalne, które podważyć jest trudno. Sentyment niestety przegrał. O tym powinny pamiętać TŚ bo sentyment przegrywa coraz bardziej z wygodą, a przede wszystkim z dostępnością samych linii tramwajowych, nawet tych wyremontowanych. Jeżeli podejście TŚ nie zmieni się to pompowanie dużych środków nie da żadnego efektu, a kolejne miasta będą powoli zamykały kolejne słabo wykorzystywane linie. Może i dobrze, bo w GOP powinny być budowane nowe linie tam gdzie są potrzebne, a nie tam gdzie nikt nie mieszka - znając życie to pewnie skończy się tylko na zamknięciu:-( W całym świecie linie tramwajowe buduje się tam, gdzie autobusy nie dają rady. W GOP wiele linii jeździ tam, gdzie właściwie nawet 10-cio metrowy autobus dałby bez problemu radę, a tak było nawet na linii 4 w Gliwicach na całym odcinku wzdłuż Chorzowskiej, aż do granicy z Zabrzem - gdyby tramy jeździły tylko na odcinku od wiaduktu do Daszyńskiego (tak było przez parę ładnych lat i po to były zbudowane 111N) może to inaczej być się skończyło.

  • kubex – 07.11.2015

    @K: w dobrym kierunku bo kupują nowe wagony. I remontują torowiska, przygotowywany jest kolejny większy projekt unijny a w 2016/17 będą remontować tory w Mysłowicach. Na razie jednak jest tych krzywych torowisk zbyt dużo żeby opłacało się kupować 100%/75% niskacze. Beta to dobry wybór.

  • gość – 07.11.2015

    o z PEsami na 15, jak sobie radzą ????

  • delfin – 07.11.2015

    A nie lepiej było kupić z 15 GT8S z Krakowa i zamontować niski człon?

  • tramchorzów – 07.11.2015

    głupoty gadasz delfin gt8s som fajne lżej i lepiej jezdzom od e1- tylko skąd je weźmiesz ,Niemcy zaczeli produkcje w skali 1-87 ale ludzie się niezmieszczom ,a l kraków się niezamierza pozbyć dobreo sprzętu.DZISEJSZY DEBIUT bez sprawdzania linii w nocy chodzi o dzwi wadzom p o kilka przystanków tylko-ale wrazenia z rana jak najlepsze na tych koślawych zdezelowanych torach jeździ cicho i oniebo lepiej niż pesiak, na podobnym złym torze na arki bożka i nie tylko trzeszczy piszczy jak szlifierka , w srodku trochę lepiej , beta ma lepsze siedzenia i dzwi na 5 jeździł 7 nr834 i o po 14 podmieniony na skład 105tek ,2 to 854 nie wiem kiedy zjeczał chyba ok 11wrazenia jak najlepsze -na pewno dużo lepsze od składu 105na -tylko wg mnie to debiut miał mied na dwukierunkowej linii np. 38 albo innej-oby więcej tych protramów za 1 pese to prawie 3 szt albo więcej zależy jak liczyc co mma mieć mieć 10 czy 30szt lepszego na nasze dość koślawe wciągu tory dotego dwukierunek , jednokierunkowe tesz się sprwdzom może do samodzielnego składania ala szczecin co tesz kupuje nomenomen protramy a nie pesiaki.tylko ta pogoda marna do zdiecco do pes to wychodzi złomstwo ciekawe ile razy bedom na remontach w pesie jak czestochowskie, pesy pojezdziły sporo teraz wyjdzie szydło z worka co spierdzielone i części , tanie nebedom.

  • tramchorzów – 07.11.2015

    zle podałem nr bet jeździły bety na 5 7 nr853 15nr854teraz gra

  • czapajew – 08.11.2015

    Tramwaje powinny być na 30 lat a to to będzie po 15 złomem

  • kubex – 08.11.2015

    @czapajew: Mówisz o Pesach? ;)

  • z – 08.11.2015

    Pojedynek maszyn o rożnej niskiej podłodze 25% do 100% cena zakupu poniżej 4 milionów do poniżej 8 milionów,niezawodność na torach na takich jakie są faktycznie w Silesii,czas eksploatacji 30 lat,koszt zakupu nowego wózka napędowego jaka jest różnica.Właśnie koszty wyeliminowały nowe Pesy Wrocławskie z całodniowej eksploatacji na rzecz starego dużo tańszego w eksploatacji starego taboru czyli coś jest na rzeczy.

  • bergman2 – 08.11.2015

    @wsm Częściowo się z Tobą zgodzę. Nie mniej jednak prezydent miasta przejawiał nienawiść do tramwajów w swoich wypowiedziach już od 1993 r. (polecam lekturę ówczesnej lokalnej prasy). W 1993 r pojawiły się wraz z wagonami 111N pomysły, aby reaktywować zawieszone linie tramwajowe nr 1 do ul. Zygmunta Starego oraz do dzielnicy Trynek linia nr 2. W pierwotnych planach wagony 111N po zakończeniu remontu wiaduktu na ul. Zabrskiej miały zostać skierowane do obsługi starych linii 1 i 2. O ile sens istnienia był dyskusyjny w przypadku linii 2 o tyle w przypadku linii 1 była koncepcja połączenia jej z linią nr 4 i pętlą na Wojtuli nowym torowiskiem wzdłuż ul. Sowińskiego. Na te plany prezydent zareagował alergicznie pośpieszną likwidacją torowisk linii 1 i 2. A przecież tak dokonana rozbudowa sieci poprawiła by częściowo elastyczność układu komunikacji tramwajowej w Gliwicach. W przypadku jakiegokolwiek zatrzymania na trasie 4 istniałaby trasa alternatywna linii 1 i odwrotnie. Argument rodem z 2009 r. że autobus obsługuje Teatr Muzyczny byłby wówczas bezpodstawny. Reasumując o ile tramwaje traktowały gliwicki wypierdek tramwajowy po macoszemu nie robiąc nic w kierunku modernizacji torowisk i uelastycznienia sieci tak i prezydent miasta poszedł po najmniejszej linii oporu likwidując tramwaj, zamiast tego można było dobudować do istniejącej sieci kawałki torów i uruchomić przewozy podporządkowane pod PKM analogicznie jak to miało w miejsce w Łodzi, gdzie po torach MPK kursowały pojazdy należące do MKT czy Tramwajów Podmiejskich, pokazując tym samym tramwajarzom jak powinna wyglądać komunikacja tramwajowa. Ówczesne kierownictwo PKT krew by zalała jakby musieli mieć na swoich torach tramwaje będące własnością PKM (np. wagony używane sprowadzone wraz z używanymi DABami). Co do torowisk - to ich stan aż taki zły nie był. W 2009 r. były torowiska o gorszych parametrach technicznych w Polsce, po których kursowały tramwaje cześciowo niskopołogowe niż najgorszy odcinek w Gliwicach. Co do technologii jaka była w Gliwicach zastosowana (tor w jezdni konstrukcja "na boso" - bez podkładów i podsypki) to zgadzam się, że technologia ta była mocno przestarzała. W ciągu ul. Chorzowskiej przy obecnym natężeniu linii autobusowych to tramwaj miałby rację bytu jako linia bez postojów na tej ulicy zapewniając szybki dojazd do Zabrza. I zgoda co do dostępności linii tramwajowych w GOPie. Ostatnia akcja poprawiająca dostępność tramwaju dla mieszkańców miała miejsce w 1982 r. kiedy to uruchomiono połączenie Zagórza z Sosnowcem. Obecnie prowadzone prace remontowe na sieci TŚ nie mają nic wspólnego z modernizacją - to po prostu konserwacja skostniałego układu tras, na których pozorowane są zmiany w postaci coraz to dziwniejszych numerków linii. Ba przy okazji jeszcze psuje się to co minimalną elastyczność sieci zapewniało, jak np. likwidacja łuku na rynku w Katowicach z ul. Warszawskiej w Korfantego. Dlatego nie zdziwię się, że w niedalekiej przyszłości będą kolejne likwidacje tras tramwajowych np. 9,24 itp. ku uciesze mieszkańców, którym tramwaj kojarzy się pojazd nieprzyjazny, zacofany i nieatrakcyjny (słabo dostępny).

  • bergman2 – 08.11.2015

    miało być na początku @asm @wwwi na końcu "jako pojazd"

  • Bobik – 10.11.2015

    Za 10 lat do remontu te pudła.Sam byłem przy ichniejszych początkach, prototypowe pudła trafia do Poznania, gdzie rdza pewnie już pokryta szpachla i farbą. A obecne śląskie- niczym specjalnym od tych poznańskich różnic się nie będą.

  • ABS – 10.11.2015

    Bobik rdza to Cię zżera od środka. Bety to są udane tramwaje niskobudżetowe tak samo jak 205 wras z Protramu.

  • Zyta – 10.11.2015

    Jakby zostały kupione w 1999 roku to można piwiedzieć że udane. W 2015 roku to już jest ktok wstecz po zakupie twistów. Tak samo w poznaniu po tramino.

  • Combino – 12.11.2015

    @ABS: Beta jest udanym tramwajem budżetowym,ale nie za 5 baniek i to jeszcze bez klimy; przy obecnych cenach Bakinowski z Bręczewskim robią wszystko by przedstawić ceny VarioLF+,Vario LF2+ i Vario LF+/o Pragoimexu jako jeszcze mieszczące się w granicach opłacalności.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....