TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Moderus Gamma wreszcie gotowy?
InfoTram - Opublikowano: 16.11.2016 17:17:55 41 komentarzy
Moderus Gamma wreszcie gotowy?

Wszystko wskazuje na to, że Modertransowi udało się po latach ukończyć projekt Moderus Gamma. Poznańskie media informują bowiem o prezentacji tego pojazdu, która ma odbyć się w piątek. Do chwili obecnej nie udało nam się potwierdzić tych doniesień.

Moderus Gamma powstał (lub nadal powstaje), bo jego producent dostał dofinansowanie na przygotowanie tego projektu. Pracował nad nim wspólnie z Politechniką Poznańską. Do wykorzystania było 5,6 mln zł z unijnych funduszy. Jakie będzie efekt? Być może przekonamy się już w piątek. Niewątpliwie Gamma jest tajemniczym projektem, Modertrans zaś jak dotychczas realizował tylko projekty oparte na modernizacjach - Konstale, N8C czy Tatry ? względnie budował pojazdy z niewielkim udziałem niskiej podłogi. Jak zatem poradził sobie z całkowicie niskopodłogowym pojazdem?

Zapowiedzi są szumne. Z informacji jakie pojawiają się wynika, że ma być to pojazd innowacyjny. Czy aby na tyle, by sprostać konkurencji z PESY czy Solarisa?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Modertrans
Moderus Gamma
  • Bartek – 16.11.2016

    już wiemy kto wystartuje w przetargu w Poznaniu i go wygra :)

  • Elf – 16.11.2016

    To będą mieli zabawę. Niesprawdzony prototyp z fabryczki lokalnej. Odwagi!

  • MarCin – 16.11.2016

    Z solarisa też brali niesprawdzony prototyp... Więc żadna nowość

  • wujek Fester – 16.11.2016

    Jeśli to będzie udany tramwaj to wyjdzie nam to tylko na zdrowie, zmusi pozostałych producentów do podniesienia poprzeczki. Za parę lat może się okazać że mamy najlepsze i najtańsze tramwaje na świecie. Już teraz tempo produkcji i wprowadzania nowych modeli, design, parametry są bardzo dobre, gorzej z jakością wykonania i chyba właśnie przyszedł na nią czas.

  • zibi – 16.11.2016

    Modertrans to dziś już nie fabryczka,Jedno jest pewne Jaśkowiak zagrał profesjonalnie jak na przystało na Prezydenta Prawnika i Biznesmena.Znając podejście niby fabryczki oraz Politechniki Poznańskiej oraz zero przecieków medialnych to na pewno nie jest to klasa Pesy.

  • nma – 16.11.2016

    Może to będzie konkurencja dla Pesy, bo solaris już wcześniej się poddał, produkując nieudane eagony dla Poznania i Olsztyna.

  • okl – 16.11.2016

    Żeby to był udany tramwaj to najpierw trzeba go zbudować, przetestować i dopracować... Nie wiem co to za typowo polska mentalność i myślenie życzeniowe, że "zbudujemy prototyp i będzie ok"...

  • break – 16.11.2016

    Newag też zrobił Nevelo i gdzie ono teraz jest?

  • władysław – 16.11.2016

    Po nowym sączu go konieczek prowadza

  • nma – 16.11.2016

    Jest, czy też byla jeszcze Puma !

  • Pan Anatol – 16.11.2016

    Podstawowa kwestia - czy i jak bardzo SIWZ poznańskiego przetargu daje "fory" produktom i firmom typu Modertrans? Da się to jakoś wydedukować?

  • advisor – 16.11.2016

    Tylko się cieszyć - im większa konkurencja tym lepiej dla pasażerów, bo pozostali producenci muszą się bardziej starać i robić lepsze pojazdy. Czekam na pokaz.

  • Eh – 16.11.2016

    Jak to bedzie takie jak te bety to sukcesu nie wróże? Taki tramwajowy kibel. Ze stopiątki robi się niby coś nowego, jak z en 57 też niby coś nowego.

  • AXC – 16.11.2016

    @Pan Anatol da się.Wymogu dopuszczają MT bo doświadczenie nie musi być w budowie niskacza a zwykłych czytaj Bety służą jako podkładka. SIWZ nie wyklucza,jak miało to miejsce w Krakowie prototypu.Niska podłoga wymagana to min 60% co MT powinien ogarnąć bo jakby było np.100% to jednak dla firmy to byłby duży przeskok i raczej by nie dali rady.Nie.wiem.na ile Poznań faktycznie stawia na Gammy ale na pewno zmusza Pese czy Solaria by cena była atrakcyjna.Jeśli MT wygra to mają referencje i konkurencja będzie większa,dlatego bydgoska firma wiele zrobi,nawet są pewnie w stanie dołożyć i odbiją sobie np. bydgoskim zleceniem by nie pozwolić wejść nowej firmie która w przyszłości ich by podgryzla.

  • krakowiaczek – 16.11.2016

    Wszystko wydaje się lepsze od produktów PESY !

  • kasd; – 16.11.2016

    Prosze niech to będą pesy one sa najlepsze nigdy sa nie zawodzą

  • mat – 17.11.2016

    a pisałem że niedługo się pojawi się gamma w poznaniu a nikt mi nie wierzyl;)

  • lwowiak – 17.11.2016

    @krakowiaczek naucz się w końcu normalnie dodawać komentarze, tyle miesięcy intensywnego hejtowania, a ty nadal się nie nauczyłeś.Co do Gammy nie pozostaje nic tylko poczekać do jutra. Tyle było czekania, to i ten jeden dzień się przeczeka ;) a ciekawość zżera ;)

  • Locutus – 17.11.2016

    Od początku było wiadomo, że przetarg poznański pod Gammy jest, więc nie rozumiem że jeszcze ktoś się dziwi...

  • nma – 17.11.2016

    Ciekawe, co MT pokaże - model, makietę, wizualizacje czy też przygotowany do jazd próbnych prototyp.Tak czy tak , jeśli MT wygra, to Poznań będzie poletkiem doświadczalnym.Takie nowe tramwaje to powinno się kupować w niewielkich transzach po kilka sztuk, a nie od razu kilkadziesiąt.Generalnie musi cieszyć, że pojawi się wartościowa konkurencja dla Pesy.

  • WK – 17.11.2016

    Czekam z wielką niecierpliwością! Jestem pewien, ze ten pojazd będzie działał bez zarzutu, inne pojazdy Modertransu tez mają wysoką gotowość eksploatacyjną, z tego co mi wiadomo. Gamma będzie naprawdę hitem!

  • nma – 17.11.2016

    Tylko które miejsce ten hit zajmie na tramwajowej liście przebojów ?

  • mat – 17.11.2016

    jeżeli naprawdę będzie tani to na rynku polskim może dużo osiagnac

  • Radomiak – 17.11.2016

    Ponoć ma kosztować 12 mln.

  • AXC – 17.11.2016

    @Radomiak 12 mln to kosztowało opracowanie-budowa prototypu, wdrożenie techonologii (w tym grant państwowy). Przekonamy się wkrótce, przy okazji otwarcia ofert w Poznaniu jaki jest koszt produkcji. Pesa 4 lata temu za 30 Twistów bez klimatyzacji i z 60% niskiej podłogi dla TŚ zgarnęła 6,8 mln brutto. Wątpię by udało się zejść niżej, zwłaszcza, że MT dopiero zaczyna, nie ma efektu skali.

  • PL – 17.11.2016

    Ciekawe. Zobaczymy czy środki z NCBR zostały właściwie spożytkowane . A tak a propos Radomia, może miasto sprawi sobie linię tramwajowa ? Podobno będzie wolna droga do pozyskania środków z UE.

  • WK – 17.11.2016

    @AXC@ Ale chyba za sztukę 6,8 mln zł, bo przecież nie łącznie za trzydzieści sztuk.

  • AXC – 17.11.2016

    @PL Radom nie jest zainteresowany i władze lokalne niestety nie "dorosły" do tramwaju, bo nie mogą teraz już inwestować w tramwaj i pod pozorem tego jak Olsztyn budować/poszerzać dróg za połowę kosztów projektu. Unia nie sądziła, że kraje naszego regionu mogą to wymyślić i dlatego w nowym budżecie kosztem kwalifikowanym jest tylko to co niezbędne pod tramwaj a nie żadne dwupasmówki, będące dla niektórych rządzących miastami są bardziej medialne i sprzedają się w wyborach niż tramwaj.@WK Oczywiście, że za sztukę. Biorąc pod uwagę dostawę klimy to nie wiem czy MT zaoferuje coś za mniej jak 7 mln, ale tutaj Pesa oferując niską cenę wykosi ich, zamknie rynek, bo w żadnym innym mieście nie dostaną referencji na start prototypu co oznaczać będzie wegetację MT i powielenie losu wrocławskiego Protramu. Teraz albo nigdy!

  • nma – 17.11.2016

    Może jakieś inne miasta obok Poznania byłoby zainteresowane Gammą, np. te , które wcześniej kupowały Bety.

  • jaśkowiak – 17.11.2016

    nowe tramwaje w POznaniu będą miały specjalne siedzenia z obiciami w kolorze tęczy i specjalne czujki dzięki ,którym nie wejdą do pojazdu wrogowie LGTB czyli znienawidzeni kibole, lektorem będzie naczelna KODziara krycha J, której za POdłożenie głosu zapłacimy z 2 mln, sru z godzinami pozalekcyjnymi, dziurawymi chodnikami i rozpadającą infrastrukturą...

  • maciej12991 – 17.11.2016

    @jaśkowiak Idź się chłopie lecz.A tak w temacie. MPK Poznań ma ogromny dorobek w szlifowaniu prototypów. Pewnie dlatego to jedyna miasto w Polsce, w którym zadowolenie z komunikacji wciąż spada. Bo ta miłość do prototypów to ciągłe zatrzymania, paraliże transportu szynowego, a co za tym idzie fatalny współczynnik wykonania kursów. O planowym wykonaniu kursów z grzeczności nie wspomnę. Poznaniakom życzę lokalnej Gammy, a ja się cieszę, że z szynowej oferty MPK Poznań korzystać nie muszę. :D

  • jatal – 17.11.2016

    @ Pan AnatolNa obecny stan wiedzy uważam że MPK najbardziej preferuje tramwaj całkowicie niskopodłogowy typu Twist. MT jako firma powiązana z MPK na pewno wiedziała o tych wymaganiach, ale nie wiem czy miała czas i środki żeby już jutro pokazać taki tramwaj.@ AXCW Krakowie też nie wykluczano prototypu.@ nma ? 17.11.2016Problem w tym że nazwa Gamma jest tak samo szeroka jak Tramino. Wiele konkretnego o tramwaju nie mówi, więc trudno powiedzieć komu by Gamma przypasowała.

  • AXC – 17.11.2016

    @jatal wykluczono, polecam poczytać SIWZ a miasto wprost nie stawia na jednego jak Bydgoszcz na Pese-wygra Solaris-kasa zostanie w mieście i dla nich to nie nowość a dalsz unifikacja, wygra MT kasa również będzie w Poznaniu i może latwiej będzie sprzedać firme ze sporym portfelem zamówień i mieć problem z głowy a jednocześnie środki na inwestycje w Poznaniu. Wygra Pesa będą mieli najlepszy tramwaj od firmy z największym doświadczeniem. Jakby chcieli Pese to by warunkami wykluczyli wlasnego producenta a tak cala trojka musi walczyć i nie wiadomo kto wygra.

  • jatal – 17.11.2016

    @ AXCCzytałem wiele razy ten i poprzedni siwz i nie tylko. Nie wykluczano prototypu ale niesprawdzone wcześniej "gdzieś na świecie" (tak dla uproszczenia to nazywam) rozwiązania techniczne. Krakowiak dla Pesy był przecież prototypem. Jak teraz wygra Solaris to też dostarczy swój prototyp.Co do Bydgoszczy to warunki oceny i startu nie odbiegają od tych z obu przetargów krakowskich, a tam przecież wcale nie wygrał i nie wygra ten o którym mówiono. W Bydgoszczy Solaris wcale nie ma zamkniętych drzwi jak to się dość powszechnie mówi. Swoją drogą to myślę że termin pokazania Gammy można wiązać z Bydgoszczą i chęcią pokazania co mogłaby dostać gdyby dopuściła MT do przetargu.Ja nie mówię że Poznań chce Pesę tylko na przykładzie Pesy (bo ma nazwy które jednoznacznie identyfikują typ tramwaju) podałem czego Poznań oczekuje.

  • Wiem – 17.11.2016

    Co wy wiecie o Gamie. To nie jest pojazd do Poznania. Ma sztywne wózki. Poznań wymaga obrotowych. Poznań napisał SIWZ pod nowy pojazd Modertransu z wózkami obrotowymi i 100% niskiej podłogi. Preferują lokalną firmę, jest to zrozumiałe, ale dlaczego chcą mieć totalny prototyp tego nie rozumiem. Władze Poznania wydawały się rozsądne a tu taka niemiła niespodzianka.

  • mat – 18.11.2016

    Moderntrans to firma "Córka" MPK Poznan. Kiedyś było mówione ze MPK ma 25 procent udziałów w Moderntransie;) Do tego Moderntrans należy do Miasta wiec nie ma co się dziwić że chcą ten tramwaj ;)

  • mat – 18.11.2016

    http://epoznan.pl/news-news-39635-Modertrans_na_sprzedaz Artykuł z 2013

  • Locutus – 18.11.2016

    @ AXC - Jatal ma rację. Kraków chce sprawdzonej konstrukcji ? la NGT8. Niemniej jednak konstrukcja ta może być prototypem dla danego producenta. Spośród czterech oferentów w krakowskim przetargu, dwóch zaoferowało kompletne prototypy (Solaris oraz Škoda - żaden z tych producentów jeszcze nie wyprodukował wagonu o ukladzie członów i wózków 1+2+1...

  • nma – 18.11.2016

    Jeśli chodzi o cechy konstrukcyjne Moderusa Gammy to pewne jest tylko jedne - że będzie to wagon ze 100% niskiej podłogi.Reszta to tylko przypuszczenia - mogą być jego wersje z sztywnymi wózkami jak i z wózkami obrotowymi.Różna też może być liczba członów- najbardziej prawdopodobna to 3 lub 5.Liczba wózków 3 lub 4.Kraków jest zainteresowany wagonem trójczłonowym, o sprawdzonej i typowej dla MPK Kraków konfiguracji , na czterech wózkach obrotowych, z częściowo niską podłogą ( ok. 65% ).Najbardziej pożądanej konfiguracji odpowiada Bombardier NGT8, Nevelo, i skrócony Krakowiak.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....