Moderus Gamma – po latach jest

infotram
18.11.2016 18:37
0 Komentarzy

Na oficjalnej stroniepoznańskiego Urzędu Miasta pojawiła się informacja, że nowy Moderus Gamma będziewoził Poznaniaków. Informacja to o tyle ciekawa, że otwarcie ofert w przetargutamtejszego MPK ma nastąpić dopiero w przyszłym tygodniu. Ufamy, że to tylkotesty.

Już informowaliśmy na łamach InfoTram dziś Modertranszaprezentował Gammę. Niestety nie dostąpiliśmy zaszczytu zobaczenia tego wagonustąd też opierać możemy się jedynie na tym, co pojawiło się w oficjalnymkomunikacie poznańskiego magistratu. Niestety nie wszystkie informacje tamzawarte są prawdziwe. I tak nie jest prawdą, że pojazdy wyprodukowane przezspółkę, której głównym udziałowcemjest Miejskie PrzedsiębiorstwoKomunikacyjne w Poznaniu, można spotkać m.in. na torach Gdańska, Poznania,Elbląga, Szczecina, Wrocławia i aglomeracji śląskiej. Dla Gdańska i ElblągaModertrans pojazdy jedynie modernizował, a do Szczecina dostarczył jedynieszkielety?

Wracając do Gammy czytamy, że to pojazd innowacyjny,energooszczędny i w pełni niskopodłogowy. Ma 32 metry długości i może pomieścić244 pasażerów. Do ich dyspozycji są 63 stałe i 3 rozkładane miejsca siedzące. Totramwaj w pełni niskopodłogowy. Płaską podłogę w obszarze wózków osiągniętodzięki rezygnacji z klasycznych osi. Zamontowano układ poziomujący, mający zazadanie utrzymanie stałej wysokości podłogi, niezależnie od obciążenia pojazdu.Tramwaj wyposażono także w kondensatory, magazynujące energię odzyskaną z siecipodczas hamowania.

I dalej z informacji w informacji Biura Prasowego wynika, żeszczególną uwagę zwrócono na elementy ułatwiające podróż pasażerom:ergonomiczne poręcze, intercomy do kontaktu z motorniczym, ładowarki USB oraz wpełni klimatyzowaną przestrzeń pasażerską. Nie zapomniano przy tym o pracymotorniczego. Ergonomicznie zaprojektowana kabina, wielofunkcyjne paneledotykowe, nastawnik jazdy zintegrowany z fotelem i przyciski w podłokietnikupodnoszą komfort jego pracy. Niewątpliwie pojawienie się Gammy to wyzwanie dlaPESY czy Solarisa, którzy będą musieli nieco pogłówkować jak konkurować zModertransem.

– Podczas realizacji projektu Moderus Gamma połączyliśmywiedzę i doświadczenie naszej firmy oraz Politechniki Poznańskiej. Jest tokolejny projekt badawczo-rozwojowy, w którym zastosowanie znalazły nowoczesnetechnologie. Tworząc konsorcjum z jednostką badawczą, chcieliśmy stworzyćprodukt, który jest nie tylko funkcjonalny, ale również innowacyjny – mówiłJarosław Bakinowski, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. pojazdów szynowychModertrans Poznań sp. z o.o.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram Gamma powstała, bojej producent dostał dofinansowanie z Unii Europejskiej. Projekt”Innowacyjny tramwaj miejski”, na który wydano ponad 14 mln zł, byłwspółfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach wsparcia badańnaukowych i prac rozwojowych w skali demonstracyjnej DEMONSTRATOR+, a wcześniejze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Unii Europejskiej w ramachEuropejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wartość dofinansowaniaprzekroczyła 5,6 mln zł.

Komentarze