TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Moderus Beta MF 02 AC dla MPK Poznań
Karol Wach - Opublikowano: 17.05.2011 08:49:50 8 komentarzy
Moderus Beta MF 02 AC dla MPK Poznań

17 maja pasażerów zaczął wozić nowy nabytek MPK Poznań - tramwaj Moderus Beta MF 02 AC. W dniu 28 kwietnia uzyskał on świadectwo homologacji, co oznacza to, że wagony produkowane przez Modertrans Poznań spełniają wszystkie przepisy obowiązujące w Polsce. . Wystawione przez Ministra Infrastruktury świadectwo pozwala jednocześnie na eksploatację tramwaju z pasażerami. Aby bezpiecznie kursować liniowo 11 maja motorniczowie oraz instruktorzy jazdy MPK Poznań Sp. z o.o. przeszli szkolenie z zakresu budowy i obsługi tramwaju. Poznali nowy model tramwaju zarówno w teorii oraz na schematach, jak i w praktyce –za sterem.

Moderus Beta MF 02 AC to jednoprzestrzenny i trójczłonowy pojazd. Środkowy segment tramwaju jest niskopodłogowy. Człon ten ułatwi podróż osobom niepełnosprawnym, starszym i opiekunom z wózkiem dziecięcym. W tramwaju zamontowano nowoczesny, wydajniejszy niż ten znany ze starszych wagonów, układ wentylacji i ogrzewania. Urządzenia grzewczo-wentylacyjne znajdują się zarówno w suficie jak i pod siedzeniami, co zapewnia lepszy komfort wewnątrz tramwaju. Sterowanie układem pozwala na utrzymanie stałej temperatury. Tramwaj wyposażono w szerokie drzwi otwierane na zewnątrz, dzięki którym wymiana pasażerów będzie zdecydowanie sprawniejsza. Nowa Beta jest także dłuższa, dzięki czemu zabierze na pokład znacznie więcej osób. Wnętrze tramwaju jest przestrzenne, jasne i nowocześnie zaaranżowane. Pojazd wyposażono w nowe siedzenia, także siedzenia uchylne, w układzie 30 miejsc do siedzenia oraz 9 składanych foteli. Krzesełka mają nowoczesny wygląd, z przodu wyściełane są miękką tkaniną, natomiast tył oparcia ma estetyczny metaliczny kolor. Miejsca specjalne np. dla opiekuna z dzieckiem bądź osoby niepełnosprawnej oznaczają haftowane piktogramy. Osoby poruszające się na wózku mają do dyspozycji miękkie oparcie, podłokietnik oraz pasy bezpieczeństwa. Pojazd może zabrać na swój pokład 207 pasażerów. Tramwaj został wyposażony w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej z charakterystyczną dla Poznania okrągłą tablicą dachową z numerem linii. Nowa Beta posiada system zapowiedzi głosowej oraz bardzo rozbudowany system monitoringu. Kamery obserwują nie tylko wnętrze tramwaju. Są także trzy zewnętrzne, obserwujące przestrzeń przed tramwajem, z lewej i prawej strony pojazdu. Tramwaj posiada również „czarną skrzynkę”, która rejestruje sygnały ważne dla bezpieczeństwa jazdy. Podobnie jak w przemyśle lotniczym czarna skrzynka jest koloru czerwonego. Bezpieczeństwo zapewni także system łączności radiowej z Centralą Nadzoru Ruchu. Pojazd naszpikowany jest elektroniką. Nawet dzwonek jest elektroniczny, mimo że dźwięk przypomina ten tradycyjny. Motorniczy może korzystać z klimatyzatora, elektrycznie składanego i regulowanego lusterka. Tramwaj jest sterowany przy pomocy ręcznego nastawnika jazdy. Na pulpicie motorniczy, oprócz standardowych przycisków, znajdzie się ekran dotykowy, a tramwaj, jak już wspomniano, będzie prowadził przy pomocy joysticka, który zastąpi dotychczas stosowane pedały jazdy, hamowania i czuwaka. Moderus Beta MF 02 AC to tramwaj o długości 28,25 metra. Ważne, ż punktu widzenia przewoźnika jest to, że posiada on energooszczędną aparaturę z silnikami prądu przemiennego, która ułatwia odzysk i przekazywanie energii do sieci trakcyjnej.

W tym roku do MPK Poznań Modertrans dostarczonych zostanie przynajmniej 7 tramwajów Moderus Beta MF 02 AC. W kolejnych latach można spodziewać się jeszcze 17 wagonów tego typu.

Dane techniczne tramwajów Moderus Beta MF 02 AC

Długość

28250 m

Szerokość

2350 mm

Wysokość

3350 mm

Liczba miejsc

207

Liczba miejsc siedzących

30+9

V max

70 km/h

Niska podłoga

25%


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Moderus Beta
MPK Poznań
Modertrans
  • QM – 18.05.2011

    Czy to jest całkowicie nowa konstrukcja, czy raczej przeróbka konstalowskiego 105N?

  • sobol – 18.05.2011

    mi się też jakoś tak zdaje że to 105Nx

  • Kaczor – 18.05.2011

    Wygląd jest bardzo podobny do 105, ale jak zapewnia producent, konstrukcja jest całkowicie nowa.

  • wojo – 18.05.2011

    Sama konstrukcja nowa nie jest, bo człony przedni i tylni bazują na szkielecie 105Nx, jednak cały tramwaj jest skonstruowany od podstaw.

  • poznańczyk – 18.05.2011

    Może i bazują, ale w konstrukcji (w przeciwieństwie do Alfy) nie ma żadnych elementów przeniesionych ze 105. Cały wagon robiony jest od podstaw.

  • MTA – 18.05.2011

    Czemu niektórzy z uporem maniaka montują drzwi odskokowe do tramwajów - skoro pałąki od tych drzwi zabierają miejsce w środku, a i potrzebują więcej miejsca przy otwieraniu? Nie prościej zamontować drzwi odskokowo-przesuwne?

  • kkr – 19.05.2011

    właśnie nie prościej bo drożej.

  • @ – 24.05.2011

    Najbardziej rozbawiły mnie te wspaniałe, nowe siedzenia Steru. Jakoś nie kojarzę, by produkt, którym firma chwaliła się już przed trzema laty robił gdzieś jakiś sukces. A tak jeden znajomy, drugiemu znajomemu.... Te fotele to złom

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....