TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Modertrans zobowiązany do szczegółowego zbadania mechanizmów drzwiowych
InfoTram.pl - Opublikowano: 23.06.2017 15:20:23 23 komentarze
Modertrans zobowiązany do szczegółowego zbadania mechanizmów drzwiowych

Wrocławskie MPK, odnosząc się opublikowanego w dniu 20 czerwca nagrania jazdy tramwaju z niedomkniętymi drzwiami, poinformowało, iż sprawę dokładnie zbadało.

W dniu opublikowania nagrania odnotowaliśmy dwie usterki drzwi w tramwajach typu Moderus Beta – informuje Agnieszka Korzeniowska, rzecznika prasowa MPK. I wyjaśnia, że do jednej doszło na ul. M. Curie-Skłodowskiej, gdy pasażer chcąc przytrzymać drzwi tramwaju innemu pasażerowi, pociągnął cięgno drzwi w momencie ich zamykania, czym uszkodził ich mechanizm. Pojazd zjechał do zajezdni i został naprawiony przez serwis producenta.

Nagranie, które zostało opublikowane w sieci, powstało w innym tramwaju, na ul. Peronowej. Motorniczy tramwaju powiadomił dyspozytorów Centrali Ruchu, że w jego pojeździe nie domyka się jedno skrzydło drzwi. Jak wykazała analiza monitoringu, do rozregulowania skrzydła drzwi doszło, gdy na łuku naparł na nie pasażer. Drzwi się rozszczelniły, ale nie było zagrożenia ich otwarcia. W sytuacji, gdy otwarcie następuje w pojazdach typu moderus beta, uruchamia się specjalny system bezpieczeństwa zainstalowany przez producenta tramwajów, który uniemożliwia dalszą jazdę. Tak właśnie zachował się pojazd podczas zdarzenia w dniu 3 czerwca na ul. św. Mikołaja. W momencie uchylenia drzwi w trakcie jazdy system spowodował automatyczne zahamowanie tramwaju.

Pojazd, w którym zrealizowano nagranie kontynuował jazdę i dojechał do pętli Zawalna, gdzie została wysłana tzw. iskra, czyli pogotowie techniczne. Mechanicy dokonali regulacji drzwi i pojazd powrócił na linię.

MPK twierdzi, że usterki drzwi w pojazdach komunikacji miejskiej są jednymi z typowych i dość częstych zdarzeń. Takich usterek odnotowujemy kilka dziennie i dotyczą one każdego typu taboru. Dochodzi do nich zarówno w tramwajach takich jak PESA, WrAS czy Skoda, jak i w autobusach. Drzwi w pojazdach komunikacji miejskiej zamykają się i otwierają setki razy dziennie, zdarzają się też sytuacje, gdy pasażerowie na siłę je przytrzymują lub wręcz otwierają.

Obecnie służby techniczne MPK systematycznie kontrolują pojazdy w zajezdni, a służby centrali ruchu podczas pracy na linii. MPK zobowiązało producenta tramwajów do drobiazgowego zbadania mechanizmów drzwiowych we wszystkich pojazdach typu Moderus Beta, co aktualnie ma miejsce.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
Modertrans
Moderus Beta
  • komes – 23.06.2017

    Czyli tak jak przypuszczałem drobna awaria, do naprawiania w kilka chwil.

  • WK – 23.06.2017

    U nas też się to zdarza, nie tylko w Betach. Z takim podejściem, to niektóre GT8 powinny być wycofane.

  • pbl – 23.06.2017

    Nie chodzi tylko o częstotliwość awarii drzwi ale też o to, że Moderusy mają chyba skopane czujniki otwarcia drzwi. Porządny tramwaj nie powinien ruszyć, jeśli drzwi są niedomknięte, a na filmie widać, że ,,cud techniki" z Poznania jedzie sobie w najlepsze.

  • Pablo – 23.06.2017

    @komes - drobna awaria, która mogła kogoś kosztować życie...

  • JA – 23.06.2017

    Drzwi nie służą do opierania się o nie.

  • dd – 23.06.2017

    Ani do tego, żeby były otwarte podczas jazdy

  • izbi – 23.06.2017

    Czyli należy wymagać od producentów drzwi wprowadzić wolne pole wewnątrz pojazdu 50- 60cm od drzwi i sprawa załatwiona,pojazd nie zamknie drzwi i basta.Ale to raczej sprawa dopuszczenia drzwi do produkcji i będzie dotyczyć wszystkich producentów.Ostatnio jechałem koleją drzwi zwariowały,konduktor naprawił w chwilkę wyłączając zasilanie i ponownie uruchamiając naprawił komentując pasażer użył siły mięśni.

  • Tramicus365 – 23.06.2017

    Zauważyłem u siebie błąd.Kiedy korzystam z wersji mobilnej serwisu: m.infotram.pl i czytam jakikolwiek artykuł, chcąc wrócić na stronę główną, klikam na baner na górze (InfoTram z tym znaczkiem po lewej stronie napisu). Nie przenosi mnie wtedy na m.infotram.pl tylko na m.infobus.plW pełnej wersji serwisu to dobrze działa.

  • #E – 23.06.2017

    boże ile jest filmików jak autobus jechał z otwartymi drzwiami i to o wiele szybciej niż ta beta ...to jest awaria do usunięcia ...

  • www – 23.06.2017

    Czy w Betach drzwi przy zamykaniu nie klinują się? W autobusach z drzwiami tego typu drzwi wykonują charakterystyczny ruch do góry przy zamykaniu, a przy otwieraniu ruch w dół. Takie drzwi skutecznie blokują się przez co są bezpieczne i szczelne. W Betach jest inaczej?

  • pyra – 23.06.2017

    z tego należy rozumieć, że we wrocławiu pasażerowie nie potrafią z tramwajów korzystać?

  • Misiek Krk – 23.06.2017

    No bez jaj. Żeby oparcie się pasażera o drzwi skutkowało ich rozregulowaniem, śmiechu warte. "Drzwi się rozszczelniły, ale nie było zagrożenia ich otwarcia" - co za bzdura, same się otwierają pod wpływem zawirowań powietrza i kołysania wagonu i to nie jest zagrożenie?

  • YburG – 23.06.2017

    Modebrudas to idealny tramwaj dla Rosji, Ukrainy i Kazachstanu

  • F – 24.06.2017

    Złom i tyle.

  • #E – 24.06.2017

    @MisiekKrK po pierwsze opieranie sie o drzwi jest zabronione po drugie to nie są drzwi takie jak w 105 tylko one sie otwierają całym skrzydłem na zewnątrz czyli jest możliwa usterka przy złym użytkowaniu

  • pyra – 24.06.2017

    @YburG: to raczej Twoje rynki zbytu ;)

  • Masakra – 24.06.2017

    Modertrans tu, Modertrans tam- długo jeszcze? Jak się rusza i grzebie przy śrubkach to tak jest, jak się na siłę otwiera/zamyka- nie ma się co dziwić, że się wyginają i kto wie co jeszcze. Zapchany tramwaj? Poczekam na kolejny? Nie, zapakuję się do tego i będziemy jak śledzie. Kurcze, ludzie litości! Dobrze, że MT zajmie się przeglądem drzwi we wszystkich wagonach, oby pomogło.

  • MG – 25.06.2017

    W jakimś mieście, chyba w Melbourne, dostałem zjeb od motorniczego za stanie na stopniach tramwaju. Okazało się, że oni tam czujnik mieli i wóz nie ruszy póki jakiś baran na stopniu stoi. Może w tym jest metoda?

  • Mechamik – 25.06.2017

    Brawo Modertrans. Trzymać poziom !

  • GOPOWIEC – 25.06.2017

    Powinien być napis na drzwiach w Betach "Uwaga drzwi otwierają się samoczynnie podczas tłoku". Oczywiście obok kolejnego komunikatu "Nie opierać się o drzwi co grozi wypadnięciem. Dla mnie to nieporozumienie nie wycofanie tych tramwajów z ruchu do czasu wzmocnienia mechanizmu drzwi, totalna amatorszczyzna, za którą ponosi już odpowiedzialnośc MPK Wrocław. Wszystkie do czasu kolejnego wypadku, oby nie śmiertelnego. Na Śląsku na razie nie słychac o takich wypadkach z udziałem Bety.

  • l.el.ew – 26.06.2017

    "Pojazd, w którym zrealizowano nagranie kontynuował jazdę i dojechał do pętli Zawalna, gdzie została wysłana tzw. iskra, czyli pogotowie techniczne. Mechanicy dokonali regulacji drzwi i pojazd powrócił na linię." - jak dla mnie pod względem procedur wszystko OK.

  • Aaa – 26.06.2017

    Jakiej firmy są drzwi w Moderusach?

  • Posen – 27.06.2017

    W poznańskich Elmesy z brna. Wrocław pewnie to samo.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....