TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Modertrans wygrywa we Wrocławiu
InfoTram.pl - Opublikowano: 09.08.2017 10:26:28 20 komentarzy
We Wrocławiu wygrywa Modertans.

MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg na dostawę 40 tramwajów. Wygrał Modrertans, który zaoferował wagony z 27% udziałem niskiej podłogi. PESA ze 100% była bez szans.

Oferta Moderteansu została oceniona na 86,31 pkt, PESY zaś na 61,45 pkt.

Przedmiotem zamówienia była dostawa 40 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych tramwajów jednokierunkowych, wyposażonych w wymaganą infrastrukturę.

Tramwaje muszą spełniać następujące warunki: muszą być wolne od wad fizycznych, muszą być wolne od wad prawnych, muszą być fabrycznie nowe. Muszą posiadać podzespoły napędu (falowniki, silniki, przetwornice) oraz układ klimatyzacji już produkowane i eksploatowane w okresie nie krótszym niż 2 lata. W ramach zamówienia wykonawca przeprowadzi szkolenie pracowników zaplecza technicznego i użytkowników tramwajów z zakresu jego obsługi oraz sporządzi i uzgodni niezbędne instrukcje, katalogi, schematy, dokumentacje techniczne oraz inne wymagane opracowania odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

W ramach zamówienia wykonawca dostarczy dodatkowe elementy wyposażenia w postaci: 4 kompletów elementów koniecznych do podnoszenia skrajnych członów tramwaju za pomocą dźwigu SPR, a wynikających z rozwiązań konstrukcyjnych wagonu, 1 zestawu specjalistycznego narzędzi do naprawy tramwaju i wymian jego podzespołów, 2 zestawów specjalistycznego wyposażenia do obsługi tramwaju (np. filtrowania i napełniania płynem roboczym układu hydraulicznego hamulców, napełniania piasecznic), zamiennych wózków technologicznych (w liczbie jednego kompletu tj. dla jednego wagonu) dla umożliwienia przetaczania pudła wagonu po terenie zajezdni oraz dwa urządzenia do awaryjnego holowania tramwaju z zablokowaną jedną osią.

W ramach zamówienia wykonawca dostarczy też systemy wraz z licencjami i montażem: system monitoringu wizyjnego, system informacji pasażerskiej oraz system liczenia pasażerów.

Wybrane parametry techniczne tramwajów według SIWZ:

Długość ze zderzakami od 26,5 m do 32 m;

Długość pomiędzy przednią krawędzią pierwszych drzwi a tylną krawędzią ostatnich drzwi – max 30 m;

Szerokość tramwaju od 2,35 m do 2,4 m; Liczba miejsc – max 175 (0,20 m2 na jedno miejsce);

Liczba miejsc siedzących – co najmniej 30; Liczba miejsc stojących – co najmniej 125;

Wysokość niskiej podłogi dla strefy drzwiowej – max 350 mm od pgs, zaś dla pozostałych stref – max 380 mm, dla stref między wózkami – max 520 mm od pgs.

Zwycięzca - Modertrans - zaoferował tramwaje z 27% udziałem niskiej podłogi. To wystarczyło do wygranej. PESA chciała wyprodukować dla MPK pojazdy całkowicie niskopodłogowe. 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
Modertrans
Moderus Beta
  • J.K. – 09.08.2017

    Aparetura Eniki?

  • Mośkovium – 09.08.2017

    Ich chyba po (cenzura). To jest dramat

  • Kasper ze Szczecina – 09.08.2017

    Lepiej, żeby MPK Wrocław kupiłoby wycofywane GT8N z Bremy, bądź TFS z Francji

  • Breslauer – 09.08.2017

    wstyd mi za komunikację miejską w moim mieście... ta decyzja to dramat.

  • GalAnonim – 09.08.2017

    Mam nadzieje ze wszyscy zwiazani z podjeciem tej decyzji wyleca z roboty z hukiem i przyszlosci popadna w biede i niedoatatek zeby samj musieli tym gownem jezdzic a nie swoimi limuzynami! Hanba

  • dll – 09.08.2017

    ale porażka.

  • WK – 09.08.2017

    Histeryzujecie ludzie. Następne 32 tramwaje będą niskopodłogowe w 100 procentach. Te 32 sztuki też będzie z opcją z tego, co pamietam z drugiego artykułu.

  • asw – 09.08.2017

    W Poznaniu bety (jest ich już około 50) są dobrym uzupełnieniem dla niskopodłogowych w 65 i 100 proc. tramwajów: Tatra, Combino i Tramino. Dzięki temu w weekendy na wszystkich liniach wyłącznie jeżdżą tramwaje z obniżoną podłogą, a i w dni robocze niskopodłogowców jest coraz więcej. We Wrocławiu bety też pełnią i pełnić będą taką rolę, zwłaszcza tam, gdzie nie mogą jechać tramwaje w 100 proc. niskopodłogowe, ze względu - na przykład - na stan torowiska.

  • maciej12991 – 09.08.2017

    @J.K.Zapewne jak poprzednie Bety będą na Medcomie.

  • Kaszeb – 09.08.2017

    UWAGA PIESKI,przestańcie się podniecać,ujadać i przeczytajcie to co napisał asw! PROFESJONALIZM w każdym calu! Zero emocji,wyważony,przemyślany wpis. Ktoś zna się na rzeczy.

  • #E – 09.08.2017

    nic nie mam do bet bo to dobry tramwaj na uzupełnienie niskaczy tak jak u nas w GOP ale żeby to była większość kupowany nowych pojazdów ....raczej nie widać Wrocław nie dba o pasażerów

  • polar – 09.08.2017

    @asw Rozsądnie rzeczesz, jako uzupełnienie mogą spełniać swoją rolę.

  • WK – 09.08.2017

    @asw@ Bardzo mądre słowa. Moderusy Beta w Poznaniu naprawdę spełniają swoja rolę. Rzeczywiście sprawiają, że poznańska komunikacja tramwajowa jest coraz bardziej dostępna. Świetnym rozwiązaniem jest zakup dziesięciu wahadłowych Moderusów Beta MF22AC-BD, w okresie remontów umożliwiają przemieszczanie się osób starszych, osób z niepełnosprawnością i matek z dziećmi po mieście. Natomiast w normalnym czasie są doskonałym uzupełnieniem taboru niskopodłogowego na liniach zwykłych.

  • Marek – 09.08.2017

    Już nawet Tramwaje Śląskie wymagają minimum 70% niskiej podłogi...

  • www – 09.08.2017

    Gadajcie sobie ile chcecie, ale Bety będą w przyszłości przyczyną początku procesu likwidacji wielu linii tramwajowych we Wrocławiu. Skoro tramwaj będzie gorszy od nowoczesnych autobusów to po co go utrzymywać? Bo tramwaj to musi być? Obawiam się, że niekoniecznie to jest dogmat.

  • Otto – 09.08.2017

    Niemiec płacze jak je widzi. Ze śmiechu.

  • solaris150 – 09.08.2017

    Konstal 105Na wiecznie żywy :D

  • solaris150 – 09.08.2017

    @Ottto ,muszę Cię zdziwić, w Niemczech sporo jeszcze jeździ wagonów wysoko podłogowych a w szczególności w Niemczech wschodnich. Konstale czytaj Moderusy beta na pewno uzupełnią braki niskiej podłodze. Natomiast aby iść do przodu należy następne tramwaje kupować już tylko niskopodłogowe minimum 70%. Bety 15 lat potrzymać i do afryki pogonić ;)

  • TIMCA – 09.08.2017

    Gdzie oprócz Bremy będą wycofywane tramwaje niskopodłogowe w Europie Zachodniej w najbliższych latach ?

  • DKL – 10.08.2017

    Trzeba podejść do tego z głową, rzeczywistość to nie koncert życzeń, szczególnie w kwestii finansów. I dla Bet w strategii taborowej też się może znaleźć odpowiednie miejsce.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....