TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Modertrans dostarczy Tramwajom Szczecińskim wagon do samodzielngo montażu
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 31.01.2014 10:06:49 19 komentarzy
Modertrans dostarczy Tramwajom Szczecińskim wagon do samodzielngo montażu
Jedna oferta wpłynęła w przetargu na dostawę wagonu do samodzielnego montażu dla Tramwajów Szczecińskich. Niespodzianki nie było, złożył ją Modetrans. Świadczy to chyba o tym, że w segmencie tramwajów z częściowo niską podłogą firma z Poznania została sama, a to oznacza koniec działalności w tym zakresie Protramu. No bo lepszej okazji na odbicie się od dna chyba już nie będzie? Być może wkrótce konkurencja będzie większa i produkty takie do swojego portfolio dołączą PESA i Solaris. Modertrans wycenił swoją ofertę na 4,5 mln zł brutto. Przetarg obejmuje dostawę nowych elementów, podzespołów, wyposażenia oraz części mechanicznych i elektrycznych, niezbędnych do zmontowania jednego przegubowego, wieloczłonowego, częściowo niskopodłogowego wagonu wraz z niezbędnym specjalistycznym wyposażeniem obsługowym oraz sprawowanie nadzoru nad jego montażem. Modertrans zaoferował Tramwajom Szczecińskim Moderysa Beta. To trójczłonowy wagon, który można spotkać w Poznaniu. Będzie wyposażony w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej, wi-fi, biletomat czy akumulatory umożliwiające zjazd awaryjny. Przypominamy zakres podziału prac między producentem i przewoźnikiem w ramach współpracy. I tak do zadań wykonawcy będzie należało:1) opracowanie pełnej dokumentacji technicznej (konstrukcyjnej, instalacyjnej itp),2) dostarczenie pełnej, kompletnej dokumentacji montażowej,3) dostarczenie pełnego wykazu niezbędnego asortymentu podzespołów, części, materiałów, wyposażenia, itp. do montażu tramwaju,4) dostawa połączonych razem członów nadwozia polakierowanego w barwach zamawiającego, z wklejonymi szybami oraz zamontowaną sklejką podłogową i osadzonych na nowych, kompletnych wózkach tramwajowych oraz pełnego i kompletnego asortymentu podzespołów, części, materiałów, wyposażenia, itp. do montażu tramwaju,5) pomoc i pełnienie nadzoru technicznego nad pracami montażowymi wykonywanymi przez pracowników zamawiającego,6) uruchomienie, sprawdzenie poprawności działania wszystkich dostarczonych i zamontowanych systemów/ podzespołów i wyposażenia,7) wykonanie wszystkich niezbędnych badań, czynności, procedur związanych z uzyskaniem dopuszczenia tramwaju do ruchu drogowego,8) uzyskanie homologacji na wyprodukowany (zmontowany) tramwaj,9) dostarczenie dokumentacji technicznej,10) pomoc pracownikami wykonawcy w razie zagrożenia terminu wykonania prac montażowych tramwaju,11) w przypadku występowania podwykonawców/ dostawców podzespołów wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia pomocy i nadzoru technicznego z ich strony.Do zadań zamawiającego będzie natomiast należało:1) przechowanie dostarczonego przez wykonawcę asortymentu podzespołów, części, materiałów,wyposażenia do montażu tramwaju,2) montaż tramwaju z dostarczonych podzespołów, części i materiałów pod nadzorem wykonawcy,3) wykonanie pod nadzorem wykonawcy montażu w terminie do 100 dni kalendarzowych od daty dostarczenia podzespołów, części i materiałów. Tramwaj ma pojeździć co najmniej 25 lat w warunkach szczecińskich, a więc uwzględniających czynniki pogodowe czy infrastrukturalne.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Moderus Beta
Modertrans
Tramawje Szczecińskie
  • esbek – 31.01.2014

    Czy to się opłaci? Za 2/3 ceny dostajemy tramwaj jak z IKEA (ciekawe czemu ona nie złożyła oferty?), o nie najnowocześniejszej konstrukcji, w jednostkowym egzemplarzu. A wszelkie problemy będą zrzucane na zamawiającego - bo to on źle zmontował wagon.

  • gryf8801 – 31.01.2014

    Szczecin kupił 28 Swingów i w sumie mogą one jeździć tylko na 3 liniach tramwajowych ponieważ na pozostałych są problemy z torowiskiem. Taki tramwaj będzie mógł się poruszać wszędzie w Szczecinie, więc będzie bardziej przydatny niż Swing, a będzie miał również niską podłogę. Wrocławiacy jak i Poznaniacy są zadowoleni z posiadania takiego taboru. Co do tego, że ma to być jednostkowy egzemplarz to się trochę mylisz. Ponieważ jeżeli wszystko pójdzie dobrze to w nadchodzącej perspektywie unijnej Szczecin zamierza złożyć do 30 takich tramwajów co pozwoli na wyeliminowanie tramwajów typu Tatra T6. Pozwoli to także, że Szczeciniacy będą mieli pracę w swoich zakładach. Do tej pory złożyli 14 moderusów alfa, 12 wagonów 105 NgS, przeprowadzali generalne remonty szczecińskiego taboru. Więc uważam jak najbardziej za zasadne kupowanie takiego taboru jeżeli miasto nie ma pieniędzy na remonty torowisk czy następne niskopodłogowe tramwaje.

  • esbek – 31.01.2014

    Fakt, że Swingi muszą mieć dobre torowiska, ze względu na sztywne wózki. Ale nie jest to jedyny dostępny w świecie model tramwaju. Jak by nie patrzeć to co oferuje Modetrans jest przestarzałą konstrukcją. Chociaż w Polsce takie zakupy są tradycją (F-16).

  • nbs – 31.01.2014

    Fakt jest taki że to tani sposób na niską podłoge

  • bdx – 31.01.2014

    Fakt jest taki że Protram to już prawie historia

  • GR – 31.01.2014

    Pesa ,Solaris raczej nie wejdą w ten segment tu raczej zostanie tylko Modertrans

  • hbs – 31.01.2014

    Kolejne Bety beda na śląsku

  • nas – 31.01.2014

    W sumie ale dlaczego tylko jeden egzemplarz

  • nas – 31.01.2014

    Powinni kupić przynajmniej kilka tramwaii

  • nas – 31.01.2014

    W Poznaniu zakupili 24 sztuki

  • nsn – 31.01.2014

    Fakt jest taki że modertrans bedzie jedyny w niskobudżetówkach

  • jsw – 31.01.2014

    Fakt tani sposób na niskacze

  • jass – 31.01.2014

    Fakt jest też taki że takie miasta jak Gorzów czy Grudziądz powinni wreszcie kupować takie wagony a nie czekać na niewiadomo co

  • Protram ? – 31.01.2014

    Padaka już ?

  • Amator – 31.01.2014

    Być może wkrótce konkurencja będzie większa i produkty takie do swojego portfolio dołączą PESA i Solaris. - zapomnijcie o Solarisie... Odkąd nie ma prezesa Olszewskiego wszystko zmierza ku temu by zamknąć pojazdy szynowe w Solarisie... Dokończą Braunschweig i może Olszztyn ( o ile w końcu dojdzie do realizacji, ze względu na opóźnienia w budowie infrastruktury) i zamkną swa podwoje.... Po cichu zwiną ten etap swej działalności...

  • gryf8801 – 31.01.2014

    Do esbeka: może i przestarzała konstrukcja ale tania i bardzo dobrze nadaje się na gorsze torowiska. Nie ma co cudować nie jesteśmy jakimś zamożnym krajem żeby pozwolić sobie na same Swingi czy Bombardiery. Znacznie bogatszy Berlin powoli wycofuje u siebie wysokopodłogowy tabor ale w wielu niemieckich miastach czy szwajcarskich taki tabor jak nasze bety jeżdżą i na razie nic nie wskazuje żeby mieli to wycofać. A my jako kraj znacznie biedniejsi kupujemy taki a nie inny tabor i trzeba się cieszyć bo idziemy na przód powoli ale jednak. A kupują tylko jeden egzemplarz ponieważ chcą przetestować czy dadzą radę sami złożyć taki tramwaj. Jeżeli się okaże że tak to miasto zakupi około 30 takich tramwajów.

  • esbek – 01.02.2014

    @gryf8801 Tylko, że 2/3 ceny Twista to nie jest tanio. A musisz jeszcze doliczyć koszty montażu. Gdyby te części warte były 1,5-2 mln. to też bym był takiego zdania, że warto. Ale 4,5 mln to moim zdaniem nieopłacalna inwestycja.

  • Pt47 – 02.02.2014

    esbek dość wysoka cena wynika pewnie z tego, że to zakup jednostkowy a do tego razem z całą dokumentacją i wiedzą oraz nadzorem przy budowie. Gdy się nauczą i będzie zamówienie na te 30 sztuk to cena na pewno spadnie. Np. do połowy ceny Swinga. Mieć za te same pieniądze 30 tramwajów a 15 to jest różnica.

  • . – 03.02.2014

    Tani sposób na niską podłogę to by było przerobienie KT4 na KTNF6/8, jak w DDR.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....