TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Modertrans buduje niskopodłogowca
PAP - Opublikowano: 10.11.2014 10:40:22 17 komentarzy
W 2016 r. na tory ma wyjechać nowy tramwaj niskopodłogowy skonstruowany przez polskich inżynierów. Za jego powstanie odpowiada firma Modertrans Poznań, której właścicielem pośrednio jest Miasto Poznań. Konstrukcja ma być cichsza od używanych w kraju tramwajów. W piątek na konferencji prasowej przedstawiono główne założenia projektu realizowanego wspólnie przez Modertrans i Politechnikę Poznańską. Konstrukcja nowego pojazdu ma kosztować ponad 14 mln zł i jest dofinansowana ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju kwotą blisko 7 mln zł. Projektanci chcą, aby nowy tramwaj był przestronniejszy i bardziej odporny na wykolejenia oraz konkurencyjny cenowo. Pojazd ma być też wyposażony w moduł detekcji uszkodzeń torów. „To bardzo przydatne rozwiązanie. Poza tym nowy pojazd będzie dopasowywany do infrastruktury każdego miasta –tego się jeszcze nie robi w Polsce. Jeśli jakieś miasto zamówi tramwaj, to sprawdzimy jego torowiska i dostosujemy charakterystykę konstrukcji do konkretnej infrastruktury”–powiedział dr inż. Bartosz Firlik z Politechniki Poznańskiej. Modertrans przygotowując nowy produkt liczy na rozwój transportu szynowego i dalsze inwestycje polskich miast w nowoczesny tabor. Jak powiedział wiceprezes Modertrans Poznań Jarosław Bakinowski, na początku 2016 r. przeprowadzone zostaną testy tramwaju. „Wszystko wskazuje, że w miastach i aglomeracjach transport szynowy będzie nadal popularny. Chcemy z tego skorzystać. Najistotniejszy będzie dla nas przyszły rok. Projekt jest w całości poznańską koncepcją. Rynek jest jednak globalny i komponenty do pojazdów szynowych kupuje się na całym świecie. Nie ma możliwości, żeby tramwaj był w 100 proc. polski”–dodał Bakinowski. Firma produkuje obecnie pojazdy wysokopodłogowe Moderus Alfa i częściowo niskopodłogowe Moderus Beta oraz zajmuje się modernizacją starszych typów tramwajów. Jednym z potencjalnych nabywców nowego tramwaju może być poznańskie MPK, które jest głównym udziałowcem Modertransu. Jak powiedział prezes MPK Poznań Wojciech Tulibacki, w ciągu najbliższych lat 80 do 90 używanych w mieście tramwajów będzie wymagało wymiany. W Bolechowie pod Poznaniem siedzibę ma polska firma Solaris Bus &Coach, która zajmuje się produkcją autobusów i tramwajów. W Poznaniu od 2012 r. jeździ 45 pojazdów typu Solaris Traminio. Wybrały je również Olsztyn oraz niemieckie miasta Jena i Brunszwik. Zdaniem Jarosława Bakinowskiego Modertrans nie konkuruje z Solarisem. „Wypełniamy inne pola rynkowe, mamy inne produkty. Myślę, że w jakiś sposób się wzajemnie uzupełniamy, a dobra konkurencja jest zawsze potrzebna, żeby się rozwijać”–dodał. Modertrans Poznań funkcjonuje od końca 2005 r. Firma jest spółką córką poznańskiego MPK, które należy do Miasta Poznań –samorząd ma też swoje udziały w Modertrans. Jak powiedział zastępca prezydenta Poznania Mirosław Kruszyński, spółka pośrednio jest więc własnością miasta. Modertrans zatrudnia ok. 250 osób. Firma przez 10 lat gruntownie zmodernizowała i wyprodukowała ponad 200 tramwajów oraz przeprowadziła mniejsze remonty 350 pojazdów. Konstrukcje z logo Modertransu jeżdżą m.in. w Poznaniu, Szczecinie i Gdańsku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Modertrans
  • kolojorz – 10.11.2014

    I oni chcą wygrać z Pesą?....śmieszne...dowcip roku

  • advisor – 10.11.2014

    Dziwne, Prima Aprilis to dopiero 1 kwietnia...

  • hawker – 10.11.2014

    Najbliższy przetarg w GOP jak najbardziej do zgarniecia przez nich, akurat się to zbiegnie w czasie

  • jatal. – 10.11.2014

    Rozumiem że kazda sroka swój ogon chwali, ale tylu banialuk w jednym czasie dawno nie słyszałem. Po pierwsze jak chcą dopasowywać charakterystykę tramwajów po wygraniu przetargu gdy ona będzie już w SIWZ określona. Po drugie jak chcą się tylko uzupełniać z Solarisem to po co budują konkurencyjną dla niego Gammę. W sumie pewnie skończy się na jednej sztuce (no może Poznań skusi się na kilka bez przetargu) i próbie sprzedaży firmy.

  • jatal. – 10.11.2014

    Rozumiem że kazda sroka swój ogon chwali, ale tylu banialuk w jednym czasie dawno nie słyszałem. Po pierwsze jak chcą dopasowywać charakterystykę tramwajów po wygraniu przetargu gdy ona będzie już w SIWZ określona. Po drugie jak chcą się tylko uzupełniać z Solarisem to po co budują konkurencyjną dla niego Gammę. W sumie pewnie skończy się na jednej sztuce (no może Poznań skusi się na kilka bez przetargu) i próbie sprzedaży firmy.

  • easy – 10.11.2014

    To proste jatalku. Solaris będzie głównie eksportować do niemiec a moderowany walczył z pesa w Polsce gdzie solaris nic wygrać nie może.

  • jatal. – 10.11.2014

    Naprawdę wierzysz że gdzie duży Solaris "nie radzi" sobie z Pesą to malutki Modertrans będzie potrafił ugrać coś więcej?

  • Ł. M. P. P. – 10.11.2014

    Pomysł wydaje się ciekawy, ale, jak zresztą zauważyli przedmówcy, ciężko będzie wygrać z Pesą czy Solarisem. A co właciwie obecnie się dzieje z wozem 118N? Od dłuższego czasu słuch o nim zaginął. Poza tym ciekawi mnie to, gdzie docelowo trafi inny prptotyp, czyli tramwaj typu 126N, konstrukcyjnie bardzo zbliżony do 129Nx produkcji Pesy.

  • obserwator pyrlandzki – 10.11.2014

    @Ł. M. P. P. - bajki o Moderusie Gamma słyszymy co najmniej od 2008 roku, więc przed nami kolejne sześć lat (jak dobrze pójdzie. Jeśli chodzi o Pumę, to zapewne sterczy gdzieś w kącie hali FPS, skutecznie skrywana przez ciekawskimi. Wagon ma rozwalony zespół sterowania zasilaniem i nie ma tego kto naprawić, gdyż zespół jego autorów (zresztą zewnętrzny) zdołał się w międzyczasie rozlecieć.

  • – 11.11.2014

    Super dowcip

  • sw – 11.11.2014

    Ale dowcip

  • Combino – 11.11.2014

    @jatal: bardzo dobrze,już Solaris zadba o to,żeby nic dalej z tego nie wyszło ;) Obawiam się,że nawet z Poznania nie dostaną zamówienia,bo raż że już p. Olszewska pogada sobie z MPK,dwa że musieliby dać tak niskie warunki udziału w przetargu,że od razu zleciałyby się sępy z innych stron,mające w ofercie tańsze konstrukcje. Tak więc nie wiem,czy w Poznaniu zdecydują się na takie draństwo jak ludzie Orbana na Węgrzech...

  • obserwator pyrlandzki – 11.11.2014

    Tytuł źle sformułowany. Nie "Modertrans buduje niskopodłogowca", a "Czy Modertrans zbuduje niskopodłogowca?"

  • obserwator pyrlandzki – 11.11.2014

    I jeszcze jedno - co i rusz w Poznaniu pojawiają się kolejne zapowiedzi o sprzedaży udziałów miasta w Modertransie. Wystarczy, że zgłosi się odpowiedni oferent i sprawę przysłowiowo ud..i w zarodku.

  • K – 11.11.2014

    @ Combino, Właśnie nie masz racji, bo jak na razie Modertrans wciska Bety siłą do MPK wiec ma większą siłę przebicia niż Śolaris, a MPK Poznań ma już złe doświadczenia z Traminami

  • obserwator pyrlandzki – 12.11.2014

    @K - nie masz racji - MPK Poznań jest biedne jak mysz kościelna i nie stać go na zakup tramwajów innych, niż Bety z Modertransu, wobec czego 'z pocałowaniem ręki' bierze to, co mu spółka-córka oferuje. Nawet ostatnie autobusowe nabytki nie są kupione (jak to było dotychczas), lecz są w leasingu.

  • K – 15.11.2014

    Tylko dla czego w MPK wiedzą, że ma być ostatnia beta np. na ten rok a przychodzi następna ... i MPK to odbiera. Widzisz ta sytuacja nie jest od tego czy zeszłego roku, bo tak się działo wcześniej, nawet kiedy MPK było stać na zakupy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....