TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Modernizacje torowisk w GOP - cz. 1
Jacek Pudło - Opublikowano: 13.03.2014 22:27:08
Modernizacje torowisk w GOP - cz. 1
W Górnośląskim Okręgu Przemysłowym trwają remonty torowisk związane z realizacją projektu unijnego „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”.Prowadzone obecnie remonty pozwolą na utrzymanie ruchu tramwajów na licznych połączeniach. Torowiska obsługiwane przez Tramwaje Śląskie wyróżniały się od dawna tragicznym staniem technicznym. Zdeformowane podtorze, zanieczyszczona podsypka, pokrzywione szyny, zużycie faliste –wszystkie te zjawiska występują w GOPie na masową skalę. Dopiero projekt unijny pozwala w szerszym zakresie zwalczyć wieloletnie zaniedbania. Dwa przykłady istotnych remontów to modernizacja linii Katowice –Sosnowiec oraz torowiska na ul. Armii Krajowej w Chorzowie.Opis pierwszy - modernizacja linii Katowice –SosnowiecModernizacja tego połączenia jest realizowana w ramach zadania nr 20 o nazwie „Modernizacja połączenia tramwajowego Katowic z Mysłowicami i Sosnowcem (dobudowa drugiego toru na połączeniu z Sosnowcem)”. Odnowione zostanie torowisko pomiędzy ul. Wiosny Ludów w Katowicach a granicą miasta z Sosnowcem. Drugi tor poprawi przepustowość linii i skróci czas przejazdu, eliminując oczekiwanie na mijankach. Łącznie przebudowa obejmie ok. 1460 m torowiska. Na odcinkach poza jezdnią szyny będą ułożone na podsypce, na podkładach strunobetonowych. Tam, gdzie torowisko pobiegnie w jezdni, tory znajdą na betonowej płycie (tak zwanej węgierskiej) z zalewą poliuretanową. Dodatkowo, inwestycja obejmie modernizację sieci trakcyjnej, przebudowę nawierzchni ulic, budowę chodników i ścieżek rowerowych. Przebudowany zostanie też most na Rawie. Torowisko typu węgierskiego powstanie na ul. Sosnowieckiej i Sobieskiego, za wyjątkiem okolicy przystanku Szopienice Stawiki, gdzie konstrukcja wykonana będzie z płyty betonowej, a nawierzchnia ulicy –asfaltowa. Ze względu na obecność przystanku w tym miejscu tory będą oddalały się do osi jezdni i zbliżały do zewnętrznej krawędzi. Dotychczas tor był umieszczony obok jezdni, na podsypce. Po remoncie dwa tory zabudowane będą w jezdni. Konstrukcja torowiska będzie składała się z kilku warstw. Pierwszą będzie 25 cm kruszywa stabilizowanego cementem. Na niej umieszczona zostanie podbudowa betonowa - 20 cm, a później –warstwa z betonu asfaltowego - 12 cm. Na takiej podbudowie ułożone będą prefabrykowane, strunobetonowe płyty węgierskie, głównie VL60 lub VL15 z szynami blokowymi LK-1 ze stali klasy 900 (odporność na zginanie w megapaskalach), o twardości większej niż 260 HB. Szyny zabezpieczone będą żywicą epoksydową. Pod stopkę umieszczona zostanie elastomerowa podkładka. Po bokach szyny znajdzie się elastyczny materiał tłumiący Icosit KC 340/45. Szczeliny pomiędzy płytami wypełnione będą masą polimeroasfaltową. Mocowanie szyn będzie zrealizowane za pomocą stalowych kotw, a łączenie –termitowo w technologii SoWoS.Niektóre odcinki będą wykonane na podbudowie betonowej z podlewem ciągłym. Konstrukcja torowiska w tym wypadku będzie miała mniej warstw –25 cm kruszywa stabilizowanego cementem i 30 cm betonu zbrojonego B35 wzmocnionego włóknami poliestrowymi. Szyny 60R2 zostaną umieszczone w specjalnych komorach płyty betonowej. Pozostała część komory będzie wypełniona dwuskładnikowymi, elastycznymi poliuretanami. Funkcję dylatacji będą spełniać nawiercone piłą poprzeczne szczeliny sięgające 1/3 grubości betonu, w odstępach co 3 m, wypełnione pianką poliuretanową. W rozjazdach zostaną zastosowane szyny 59R2 ze stali R290GHT, a bloki krzyżownic będą ze stali gatunku S800 z nakładkami z wysokiej twardości –aż 400 HB. Końcówki krzyżownic i kierownice będą wykonane z profili 76C1 ze stali gatunku S800, z obrabianą cieplnie powierzchnią toczną (twardość ponad 340 HB). Zwrotnice będą miały długość 5,3 m i wymienne iglice o wysokości 116 mm.Obecnie usunięto już nawierzchnię jezdni ulicy Sosnowieckiej. Pod asfaltem ulicy znajdował się jeszcze stary bruk. Wysypano też tłuczeń na odcinku torowiska nieopodal mostu nad Rawą. Od 8 marca stare torowisko jest zamknięte dla ruchu –zostanie ono całkowicie rozebrane. Ruch będzie wznowiony po wykonaniu nowej, 2-torowej drogi szynowej.Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
GOP
torowisko
modernizacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....