TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Modernizacja łódzkiego M8C na finiszu
INFOTRAM/MPK ŁÓDŹ - Opublikowano: 04.11.2014 14:00:24 48 komentarzy
Modernizacja łódzkiego M8C na finiszu
Największa modernizacja tramwajowa w Polsce przeprowadzana przez pracowników Zakładu Techniki MPK-Łódź dobiega końca. Od wiosny 2014 roku na terenie Zakładu Techniki MPK-Łódź trwają prace nad wykonaniem prototypu modernizowanego tramwaju M8C –jednego z zakupionych w Bielefeld dla łódzkiego przedsiębiorstwa z myślą o czasie remontów. Dwukierunkowe wagony tego typu obsługują remontowane linie, zaś jeden z nich trafił w ręce inżynierów, którzy rozpoczęli prace nad jego gruntowną modernizacją. Efekt ich prac pasażerowie będą mogli zobaczyć już po nowym roku, kiedy zakończą się testy a pojazd przejdzie wszystkie niezbędne badania, uzyska homologację oraz dopuszczenie do ruchu.Około 60. Pracowników Zakładu Techniki przez blisko pół roku od zera rozpoczęło budowę prototypu dwukierunkowego, posiadającego niskopodłogowy człon tramwaju wyposażonego w najnowocześniejsze rozwiązania, bogatą informację pasażerską i nowoczesny design. Duży zakres modernizacji zakładał również wymianę całej instalacji elektrycznej, montaż nowych drzwi odskokowo uchylnych wyposażonych w fotokomórki, systemu sterowania, wymianę stopni w drzwiach i montaż nowej aparatury technicznej. Tramwaj wyposażony będzie również w wentylację przedziału pasażerskiego, co stanowi nowość w temacie modernizowanych składów.Wagon został uzupełniony o niskopodłogowy człon ułatwiający korzystanie z pojazdu przez osoby starsze, niepełnosprawne oraz matki z dziećmi –ta część wyposażona jest dodatkowo w specjalną rampę.Koszt zakupu, transportu i uruchomienia wagonu wynosił ok. 200 tys zł. Koszt modernizacji to 1,5 mln złotych. Suma kosztów wynosi zatem ok. 1,7 mln złotych –więc o blisko 100 tys. zł mniej, niż remont podwójnego składu wagonów typu 805.Z uwagi na bardzo szeroki zakres prac pojazd czeka jeszcze na przeprowadzenie testów układu elektrycznego i napędów. Po ich zakończeniu rozpocznie się proces uzyskiwania homologacji oraz dopuszczenia pojazdu do ruchu. Przewoźnik przewiduje, że na łódzkich torach tramwaj pojawi się na początku roku 2015 i poddany zostanie ocenie naszych pasażerów ale również motorniczych i pracowników zaplecza technicznego.W Zakładzie Techniki MPK Łódź modernizowane są także kolejne wagony tramwajowe –poinformował dzisiaj przewoźnik. Od 1994 roku realizowany jest program remontów wagonów tramwajowych typu 805. To najpopularniejsze tramwaje na łódzkich ulicach. Do roku 2004 remontom kapitalnym poddano 226 wagonów, a od 2005 roku gruntownej modernizacji związanej m.in. ze zmianą designu, wymianą napędu i sterowania oraz odtworzeniu konstrukcji poddano 143 wagony. Modernizacje przedłużają żywotność pojazdów o 15 –20 lat.Spośród 411 wagonów jeszcze 38 wagonów czeka na remont. Zmodernizowane wagony charakteryzują się bardzo nowoczesnym wyglądem –z zewnątrz można je poznać m.in. po trzydrzwiowym układzie wejść. Takich modeli łódzkie MPK wyremontowało już 20. Do końca roku Zakład Techniki opuści jeszcze sześć tak zmodernizowanych wagonów. Koszt modernizacji jednego wagonu to 900 tys. zł a jej zakres obejmuje nie tylko zmianę wyglądu, ale również instalacje najnowocześniejszych systemów informacji pasażerskiej czy sterowania pojazdem. Dla poprawy bezpieczeństwa montowane są piasecznice (nie było ich w tych wagonach przed modernizacją), pojazdy oświetlone są ledowo a także posiadają m.in. przyciemniane szyby przedziału pasażerskiego, podnoszące komfort podróży w ciepłe, słoneczne dni.MPK-Łódź planuje zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru uzupełniając jednocześnie tabor o pojazdy modernizowane i unowocześniane przez pracowników Zakładu Techniki MPK-Łódź. Jeśli modernizowany pojazd typu M8C spodoba się naszym pasażerom, przewoźnik zakłada dalszą modernizację pozostałych wagonów tego typu.Przypomnijmy, że MPK-Łódź otrzyma dofinansowanie na zakup 22 nowych Swingów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
M8C
modernziacja
Łódź
  • Hiszpan – 04.11.2014

    Stop modernizacjom bez części niskopodłogowej!

  • Hiszpan – 04.11.2014

    Te plastikowe krzesełka są żenujące i niewygodne. Trudno się na nich utrzymać. Widać, że MPK idzie droga na skróty. Zamiast spowodować, żeby tramwaje nie przewoziły na koszt podatnika śmierdzących, zawszawionych żuli, którzy zanieczyszczają siedzenia wymiocinami i swoimi odchodami a tapicerowane siedzenia trudno doczyścić instaluje się plastiki dla bydła. Widać jak przewoźnik traktuje swoich pasażerów i dla kogo dedykowana jest ta komunikacja.

  • ŁDZ – 04.11.2014

    Pesa Swing, którą też ogłoszono dziś,że przyjedzie do Łodzi to Miss Świata przy tym czymś... boże nie mogli tego zlecić komuś?? Modertransu przeróbka wygląda niebo lepiej, a tu cuda wianki... Oczywiście wysuwane schody usunięte, bo im mniej do konserwacji tym lepiej dla MPK. Przód wygląda jak nieudana zabawka, no i te KOSZMARNE wręcz plastikowe g.... znaczy się "niby" siedzenia...

  • – 04.11.2014

    Usunięto najważniejsze udogodnienie dla pasażeów - wysuwany stopień (bo za mocno obiciążał pracą motorniczych). Niskopodłogowa wstawka nie pomoże bo i tak trzeba wskoczyć/wspiąć się z poziomu jezdni do tramwaju. Osoby starsze nienawidza tramwajów bo bardzo trudno im wsiaść do nich. Jak to się ma do czczych obiecanek Zdanowskiej że zadba o ułatwienia osobom starszym we wsiadaniu do pojazdów KM. Czcze obiecanki..... Zima pewnie w tej plastikowej trumnie będzie zimno. Bo brak ogrzewania to standard w tramwajach MPK Łódź. Te krzesełka to porażka nie da się na nich usiąść. Ten co projektował to nie usiadł na swoim "dziele". Ohydny toporny plastik, śliski i trzeba sie zaprzeć mocno kolanami o poprzedzające oparcie bo inaczej zjedziesz na glebę w kilka sekund. Słupki okienne dopracowywane ręcznie nozem. Kazdy inny by jakoś elementy lufcików okien weszły pod te paskudne płyty? Za trudno to zrobic poprawnie (jakoś producentom autobusów to się udaje.... no ale autobus to high-tech....a tu tylko przestarzały tramwaj - przewoż patologii społecznej i bezdomnych). MPK Łódź nadal nie odkryło jak się powinno połączyć ścianę z podłogą. No może za 10 lat naumie się. Tandeta i wiocha Tak jak ostatnie bulwy - z aparatura Woltana i Eniki. Jedyny plus że już zrezygnowano z lakierowanej tektury i płyty pilśniowej. Ale i tak ten wiejski plastik nadal ich przerasta. Wstyd mi za MPK Łódź.

  • sdj – 04.11.2014

    Modertrans o niebo lepiej wygląda

  • jsd – 04.11.2014

    Łódż,Bydgoszcz i Warszawa w tych miastach tramwaje są najbrudniejsze ,obzygane ,trudno sie dziwić że plastikowe siedzenia są

  • jsd – 04.11.2014

    Dla przeciwwagi Toruń,Poznań i Elbląg mają najczystsze wagony

  • sjds – 04.11.2014

    Całkiem ciekawa moderna modertrans czy krakowkie mpk z autosanem tylko w częsci modernizuje wagony w tym przypadku prawie całość jest nowa

  • – 04.11.2014

    Brawo Łodz

  • dde – 04.11.2014

    Komfort podróży wzrośnie

  • – 04.11.2014

    Wspaniały tramwaj

  • – 04.11.2014

    Wspaniała moderna

  • jse – 04.11.2014

    O niebo lepiej od modertransu

  • citek_rtk – 04.11.2014

    Ten M8C-NF jest super. Szkoda, że kupili tylko 14 sztuk. MPK powinno szukać kolejnych wagonów tego typu w Niemczech i dać sobie spokój z tymi żałosnymi modernizacjami Złomstali 805Na bez niskiej podłogi (moim zdaniem to marnowanie pieniędzy). Oczywiście MPK powinno kupować także nowe tramwaje w większych ilościach bo te 22 sztuki to za mało.

  • Mieki – 04.11.2014

    @citek_rtk: Czy Moderusy beta byłby dobre dla Łodzi ?

  • citek_rtk – 04.11.2014

    Moim zdaniem byłyby lepsze od modernizowanych 805Na za skandaliczne pieniądze (około 2mln złotych za skład dwuwagonowy), a Beta kosztowałaby dwa razy więcej. Czyli można szacunkowo przyjąć, że za dwa zmodernizowane składy 805Na mamy częściowo niskopodłogową Betę co jest bardzo ważne w Łodzi która posiada bardzo mało niskopodłogowców. Konstal będzie kursował około 15 lat, a Beta 25-30 lat (nowy wagon). Moim zdaniem opłaca się bardziej Beta.

  • XWJ – 05.11.2014

    W środku widzę wykończenie NGT8/EU8N :D Łódź popłynęła po całości!

  • Combino – 05.11.2014

    Za niski człon plus; co do reszty,to niestety z fajnego wagonu wyszedł niezły bełt...

  • Hiszpan – 05.11.2014

    No niestety nie rzuca na kolana.

  • – 05.11.2014

    Super

  • keds – 05.11.2014

    Całkiem ciekawy tram

  • sd – 05.11.2014

    Ekstra że w mieście zaczyna sie cos dziac

  • ewsmn – 05.11.2014

    Tylko plastikowe siedzenia do podróży długiej nie zachecają

  • – 05.11.2014

    Może być

  • ads – 05.11.2014

    Po cholerę te 805 modernizować?

  • gość ze stolicy – 06.11.2014

    Co do estetyki, można się spierać. Ja jej nie czuję. Ale jestem pełen podziwu dla zakresu prac przeprowadzonych prac przez samego przewoźnika.

  • Maciej – 06.11.2014

    Wszystko fajnie, tylko czy nie lepiej i łatwiej by było gdyby modernizacje przeprowadził Modertrans? Cena dla Gdańska jest dokładnie taka sama a nawet niższa bo będzie klima.

  • Hiszpan – 07.11.2014

    A jaka jest dokładnie cena dla Gdańska?

  • ŁDZ – 07.11.2014

    Tylko Gdańsk robi modernizację bez wymiany całej elektryki i przebudowy wagonu (tylko przód i tył zmieniają - reszta zostaje po staremu - u nas wszystko wymienili i nowe drzwi powstawiali). No i ten nawiew niby czyli "pseudoklima" ma być. W gdańskiej przebudowie niczego takiego nie doczytałem się. Koszt Łódzkiej to ok 1,5 miliona na wagon. Koszty modernizacji Modertransu w Gdańsku to ok 1,43 mln za wagon.

  • ŁDZ – 07.11.2014

    Ale fakt, że i tak mimo to Modertrans wygląda dużo ładniej niż nasze "cudo"... Chcieli z 40-letniego wagonu zrobić nowoczesny dizajn, a wyszedł największy kicz...

  • Hiszpan – 07.11.2014

    Niestety dużo w tym racji. Może lepiej jeśli kolejne modernizcacje zlecą Modertransowi lub Protramowi?

  • Hiszpan – 07.11.2014

    A wrocławski Protram to jeszcze robi jakieś modernizacje czy już definitywnie upadł?

  • pes – 07.11.2014

    Proszę wtajemniczonych o rozszerzenie tematu odstawienia i wykorzystania łódzkich bombardierów i pes

  • citek_rtk – 07.11.2014

    Wskaźnik sprawności tramwajów Pesa Tramicus wynosi 64% i jest najniższy w kraju (dane producenta). Dla porównania Elbląg i Bydgoszcz mają po 89 i 93%. 3 Cityrunnery są długotrwale odstawione: 1202 (od 2011), 1209 (od 2005) i 1214 (od 2008) i nie są naprawiane.

  • Lennon – 08.11.2014

    Ciekawe co na to by powiedział prezes MPK Łódź niejaki Z. Papierski

  • Lennon – 08.11.2014

    Z. Papierski jest znany w środowisku jako Lennon1

  • Gość – 09.11.2014

    ZKM Gdańsk swoje N8C przebudowuje na bez ruszania napędu ale z renowacją osprzętu drzwi (blacha stopni, drobne prace przy elektryce maszyn drzwiowych), zamontowana będzie pełnoprawna klimatyzacja przestrzeni, nowość to dwie ramy odkładane ręczne w części niskopodłogowej oraz klimatyzatory kabiny motorniczego z funkcją ogrzewania (w N8C ex Dortmund bywało ciężko z ogrzewaniem przy -20C, montowane były dodatkowe nagrzewnice za fotelem motorniczego w kabinach, teraz zastąpi to klimatyzator z grzałką). Poza tym: pełne NG wnętrza (nowe siedzenia, malowanie proszkowe maszyn i obudów oraz poręczy, nowe wyłożenia, oświetlenie LED, wzmocnienie konstrukcji dachu pod klimatyzatory przestrzeni). Łódź dała ciała z ciśnieniem na remont u siebie i tyle, za tę kasę mogli mieć więcej a w zamian kupić części do napędu (przekaźniki, dławiki, choppery, statyczne przetwornice Eniki w miejsce zużytych wirowych, ZKM Gdańsk regularnie robi przetargi pod konkretne części dzięki temu ich helmuty mają wysokie uruchomienie na poziomie nowych niskich maszyn w kraju -- wyższe niż nawet wskaźniki Tramino, hehe).

  • Bocianator – 09.11.2014

    Coś obrzydliwego. Pomijając już tandetny plastikowy ryj rodem z krajów b. ZSRR, na który niepotrzebnie wyrzucono pieniądze, to wymieniono wygodne siedzenia na te lodowate śliskie zydle i zlikwidowano wysuwany stopień. DNO i kilometry mułu.

  • citek_rtk – 10.11.2014

    @Lennon Jemu to zapewne wisi (jeździ samochodem, bo "charakter pracy mu nie pozwala"). Jakby łódzkie media zaczęły interesować się tą sprawą to by miał problem.

  • Lennon – 10.11.2014

    Lennon1 nie z takich problemów już wychodził. Zawsze spada na cztery łapy.

  • Hiszpan – 11.11.2014

    citek_rtk Skąd te dane na temat sprawności? Są niestety katastrofalne.

  • citek_rtk – 12.11.2014

    Z forum Skyscrapercity temat Pesa Tramwaje strona 223, albo jakaś w okolicy

  • – 12.11.2014

    No to bardzo wiarygodne źródło...

  • Hiszpan – 13.11.2014

    Dzięki za info

  • Teofilow – 16.11.2014

    SIEDZENIA = PATOLOGIA!

  • Hiszpan – 30.03.2015

    Jednak zrobili z tymi plastikowymi tandetnymi krzesełkami

  • Hiszpan – 30.03.2015

    Poza tym tramwaj wypada całkiem nieźle podczas jazdy. No może ustawienie krzesełek i rozplanowanie przestrzeni w części niskopodłogowej nie jest szczytem funkcjonalności

  • Łooodziak – 09.05.2015

    Te tramwaje przewyższają PESĘ Swing techniką o 30 lat! Mimo że rocznikami odwrotnie... To ten tramwaj ma w pełni obrotowe wózki które mniej niszczą torowiska niż złom od PESY. Pesa to największy złom! Przykład? To tramwaje Pesy jeżdżą po Polskich miastach gdzie stawia się na ilość a nie na jakość. I na wschód czyli Rosja, Węgry czy Rumunia! A to solaris zdobył rynek Niemiecki a nie Pesa! Za 30 lat będziecie sprowadzać SOLARISY Polsko-Niemieckie a Pesy swing pójdą na złom

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....