MLABS chce kupić tramwaj pomiarowy. W ramach projektu DITRAM

infotram
14.11.2018 07:48
0 Komentarzy

MLABS z Poznania chcekupić tramwaj pomiarowy. Spółka właśnie ogłosiła przetarg na jego dostawę.

Umowa ma na celu wykonanie przez zamawiającego projektu pt.”Tramwaj pomiarowy do pomiarów parametrów i oceny stanu infrastruktury”,objętego dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnegow ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Przedmiot zamówienia będzienosicielem systemu badawczego będącego elementem kluczowym powyższego projektu.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego fabrycznie nowegotramwaju jednoczłonowego, jednokierunkowego o nowoczesnej konstrukcji długościnie mniejszej niż 13,5 m wraz z dostawą pakietu naprawczego i specjalistycznegosprzętu niezbędnego do jego eksploatacji. Tramwaj przeznaczony będzie doprzewozu aparatury badawczo- pomiarowej, która w czasie jazd na sieciach miastpolskich dokonywać będzie wielorakich pomiarów zachowania się zarówno tramwajujak i infrastruktury po której będzie się poruszał.

Oferty można składać do 19 grudnia 2018 roku. Będą oneoceniane według następujących kryteriów:

Cena – 70 pkt

Termin dostawy – 10 pkt

Gwarancja – 10 pkt

Długość odcinka jazdy autonomicznej bez zasilania z górnejsieci zasilającej – 5 pkt

Zastosowanie kolumnowego prowadzenia obudów łożysk osiowychz elementami stalowo-gumowymi dzwonowymi – 5 pkt.

Spółka MLABS realizuje projekt DITRAM, w ramach któregoplanowane jest opracowanie koncepcji oraz utworzenie funkcjonalnego demonstratora innowacyjnego systemuzarządzania infrastrukturątorowo-sieciową w miastach. Głównym elementem systemu jest tramwaj pomiarowy,mobilne laboratorium wyposażone w najwyższej klasy aparaturę pomiarową. Tramwaj ten, wykonując przejazdytechniczne lub też włączony docodziennej, liniowej eksploatacji, będzie zbierał następujące informacje:

stan badanego odcinka toru (w tym detekcja uszkodzeń szynoraz pomiar nierówności toru);

stan sieci trakcyjnej;

analizę zużycia oraz prognozowanie stanów przyszłychposzczególnych fragmentów infrastrukturyw trakcie eksploatacji;

zarys skrajni kinematycznej i dynamicznej dla danego odcinkatoru; wielkość obciążeń eksploatacyjnych działających na podwozie oraz na strukturę pojazdu;

spokojność, komfort oraz bezpieczeństwo jazdy na danymodcinku toru.

Wszystkie powyższe informacje zostaną zebrane dziękizastosowaniu najnowocześniejszychsensorów działających w chmurze obliczeniowej,opartym na otwartej, modułowej architekturze. Nasze oprogramowanie będzie umożliwiać łatwy i szybki dostęp dowyników przetwarzania danych i analiz wformie przejrzystych i łatwych do przyswojenia raportów.

Dzięki uzyskanym wynikom i raportom możliwe będzie:

szacowanie bieżącej intensywności zużywania infrastruktury;

określenie dopuszczanej prędkości jazdy na danym odcinkutoru (w funkcji bezpieczeństwa ikomfortu jazdy);

predykcja trwałości poszczególnych sekcji infrastrukturytorowej uwzględniającego zmianyorganizacji ruchu w węzłach komunikacyjnych;

selekcjonowanie, rankingowanie i klasyfikowaniesekcji/węzłów komunikacyjnych dobieżących napraw, remontów i modernizacji.


Komentarze