TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Mieszkańcy Gorzowa obronili linię na Piaski!
InfoTram - Opublikowano: 09.12.2013 22:12:08 4 komentarze
Mieszkańcy Gorzowa obronili linię na Piaski!
W Gorzowie Wielkopolskim zadecydowano o odrzuceniu wariantu planu transportowego, zakładającego likwidację linii tramwajowej na Piaski, i wybrano do dalszych prac wariant zakładający wyłącznie rozwój linii tramwajowych. Z tej okazji zadaliśmy kilka pytań autorowi planu Marcinowi Gromadzkiemu z firmy Public Transport Consulting.InfoTram: Co sądzi Pan o podjętym wyborze, jako autor planu transportowego, który przecież rekomendował wariant  zakładający likwidację linii tramwajowej na Piaski i zastąpienie jej elektrobusami?Marcin Gromadzki, Public Transport Consulting: Od samego początku sercem byłem przy wariancie B3. Wariant F rekomendowałem tylko dlatego, że równolegle z rozbudową tras tramwajowych miała być prowadzona termomodernizacja śródmieścia Gorzowa skutkująca kilkuletnim wstrzymaniem ruchu tramwajów na Piaski. Bardzo się cieszę, że władzom Gorzowa Wielkopolskiego udało się znaleźć inne rozwiązanie. Realizowany będzie wariant wyłącznie rozwojowy dla komunikacji tramwajowej. Przypomnę, że w trakcie konsultacji społecznych wyraziłem publicznie nadzieję, że uda się tego dokonać, i zadeklarowałem otwarcie największej butelki szampana w pierwszym kursie tramwaju na nowej trasie - aleją Odrodzenia Polski do trasy na Piaski. Z wielką przyjemnością zaczynam więc tej butelki szukać!I jeszcze jedno. Przy okazji chciałem pogratulować Gorzowowi tak wspaniałych mieszkańców, którzy aktywnie włączyli się w proces konsultacji społecznych i przekonali wszystkich do wariantu B3, który najkorzystniej wypadał zarówno w naszych wyliczeniach, jak i był najbliższy mojemu sercu.InfoTram: Czy zaproponowany w planie transportowym zakup elektrobusów będzie więc miał miejsce?MG: Nie ma przeszkód, aby elektrobus wjeżdżał w głąb osiedla Piaski i z bardzo wysoką częstotliwością dowoził pasażerów do tramwaju. Infotram: Z jakim odbiorem spotykają się plany transportowe firmy PTC w innych miastach?MG: Dzisiaj już w 7 mieście rada miasta przyjęła plan transportowy autorstwa firmy PTC bez żadnego głosu przeciwko. Był to Radom. InfoTram: W jakich innych miastach przyjęto już plany transportowe opracowane przez PTC? MG: W Piotrkowie Trybunalskim, Lublinie, Olsztynie, Grudziądzu, Pabianicach i Radomsku. Gdyby w Gorzowie Wielkopolskim głosowanie miało się odbyć za planem według wariantu F [zakładającego m. in. likwidację linii tramwajowej na Piaski –[przyp. red.], to obawiam się, że ta korzystna statystyka mogłaby ulec zakłóceniu. Teraz jednak bardzo się cieszę z wyboru wariantu B3, który nie powinien być kontrowersyjny. Liczę, że na grudniowej sesji cała Rada Miasta Gorzowa Wielkopolskiego jednomyślnie zagłosuje za nim i za kilka lat doczekamy się wszystkich niskopodłogowych tramwajów w Gorzowie Wielkopolskim, kursujących zarówno na dotychczasowych, jak i nowych trasach.InfoTram: Dziękuję za rozmowę.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gorzów Wielkopolski
  • Power – 09.12.2013

    Ha ha rekomendował rekomendowałem ale na szczeście jest tak jak należy

  • UIC 60 – 10.12.2013

    No proszę...pan rzecznik ZKM Gdynia ma jeszcze taką fuchę.Operatywny facio....Dziwię się w/w miastom,że same nie są w stanie wypracować własnego planu transportowego....i wolą tego typu knoty i to na pewno za grube pieniądze.

  • Krispolo – 10.12.2013

    Rozsądna decyzja.

  • AJ – 11.12.2013

    Pan Marcin Gromadzki ma ogromny zasób wiedzy praktycznej i teoretycznej w zakresie organizowania komunikacji. Jest autorytetem dla wielu osób z branży. Na pewno pod uwagę brany był aspekt ekonomiczny i dobro pasażera (rozwój sieci tramwajowej). Niczym nadzwyczajnym nie jest wpływanie władzy ta politykę w tym transportową stąd wybór danego wariantu. W końcu dokument jest tworzony na zlecenie jednostki samorządowej. Włodarze muszą ważyć pomiędzy ekonomią krótko i długofalową, a doraźnymi i przyszłymi potrzebami społeczności lokalnej. Wynik konsultacji jest dobrą wiadomością. Odbudowa zlikwidowanej trakcji mogłaby już nie nastąpić. Pozdrawiam

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....