TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Miejskie pojazdy szynowe produkcji Vossloh Espana
Ryszard Piech - Opublikowano: 20.10.2009 15:32:42
Miejskie pojazdy szynowe produkcji Vossloh Espana

Firma Vossloh Espana jest bardziej znana ze spalinowych lokomotyw manewrowych i szlakowych, niż z produkcją tramwajów dwusystemowych, czy też metra. Obecność producenta podczas Trako 2009 przypomniała jednak o innej działalności hiszpańskich zakładów.

Vossloh Espana ma na swoim koncie w kooperacji z koncernem Siemens zaprojektowanie i zbudowanie 9 tramwajów z 70% udziałem niskiej podłogi dla Ferrocarriles de la Generalitat Valenciana (FGV), które zajmuje się przewozami tramwajowymi i metra w hiszpańskim mieście Walencja. Tramwaje serii S3800 składają się z trzech członów, z czego jeden krótki środkowy ma stały wózek, natomiast długie człony skrajne mają po jednym napędowym wózku obrotowym na swoim końcu. Tramwaje są dwukierunkowe, dwustronne, na metrowej szerokości tor. Mają szerokość 2,4 metra oraz długość 23,78 m. Zostały one zbudowane ze stali nierdzewnej oraz wyposażone w klimatyzację. Moc jest przekazywana na osie napędne za pośrednictwem czterech silników elektrycznych każdy o mocy 103 kW. Obecnie Vossloh planuje zaprezentowanie własnego tramwaju, którym chce wejść na tramwajowy rynek hiszpański. Model tramwaju widoczny jest na zdjęciu.

Nieco bardziej znanym zakresem produkcji Vossloh Espana jest dostawa tramwajów dwusystemowych. Pojazdy te były już prezentowane na łamach InfoTram podczas opisywania systemu tramwajowego w mieście Alicante, gdzie dostarczono 9 pojazdów. 6 podobnych tramwajów dwusystemowych pojawi się również na Majorce, gdzie trwa przebudowa i modernizacja tamtejszej wąskotorowej sieci kolejowej. Tramwaje dwusystemowe bazują na rozwiązaniach koncepcyjnych opracowanych w modelu Karlsruhe, czyli wysokie siedzenia w członie środkowym oraz niskie w członach skrajnych. Jest to efekt założenia, że dalsze podróże będą odbywane w członie środkowym, natomiast człony skrajne skonstruowano dla szybkiej wymiany pasażerów. Wejścia znajdują się w strefie niskiej podłogi, która stanowi łącznie 60% długości składu, natomiast nad wózkami skrajnymi oraz środkowym członem zastosowano wysoką podłogę dostępną za pomocą schodków. Tramwaj dwusystemowy jako pojazd tramwajowy cechuje się dużym przyspieszeniem rozruchu oraz opóźnieniem hamowania wynoszącym 1,2 m/s2. Dodatkowo pojazd jest w stanie pokonywać podjazdy o nachyleniu 6%, a prędkość maksymalna wynosząca 100 km/h jest w pełni wystarczająca dla realizacji połączeń regionalnych. Tramwaj posiada łącznie cztery wózki, z czego trzy są silnikowe. Jedynie trzeci wózek, zlokalizowany pod wagonem środkowym, jest pozbawiony napędu. Napęd zapewniają trójfazowe silniki asynchroniczne prądu przemiennego. Komfort podróży podwyższa klimatyzacja oraz zastosowanie pneumatycznego usprężynowania. Pojazd jest przystosowany do zasilania z sieci napowietrznej napięciem 750 V DC. Natomiast cichość przejazdu przez łuki zapewnia smarowanie obrzeży kół.

Tramwaj dwusystemowy podstawowe dane techniczne

Długość

37m

Szerokość

2,55 m

Wysokość

3,48 m

Wysokość podłogi wejście / część niska / wagon środkowy

360 / 375 / 900 mm

Udział niskiej podłogi

60%

Rozstaw szyn

1000 mm

Średnica koła nowe / zużyte

720 / 660 mm

Masa pojazdu pustego / pełnego

55,5 t / 69 t

Prędkość maksymalna

100 km/h

Ilość miejsc siedzących + rozkładanych

92 + 6

Ilość miejsc stojących przy 6 os. na m2

209

Moc

6 x 140 kW

Układ osi

Bo’Bo’2’Bo’

 

 

Działalność Vossloh Espana w zakresie pasażerskiego taboru szynowego to także budowa składów metra. Również tutaj podstawowym odbiorcom jest FGV, które w 1994 roku zamówiło pierwszą partię 18 składów metra, a następnie dodatkowe 20 składów w 2005 i kolejne 20 w 2006 roku. Najnowsze zamówienie FGV obejmuje dostawę 22 czterowagonowych składów metra za sumę 128 milionów €. Pociągi z najnowszego zamówienia mają zostać dostarczone w 2010 roku. Pojazdy dla metra w Walencji występują w dwóch wersjach długościowych, choć istnieje możliwość stosowania trakcji ukrotnionej. Za bazowe przyjmuje się składy czterowagonowe oferujące 116 miejsc siedzących przy długości 60,5 metra. Co typowe dla systemów metra składy zostały przystosowane do obsługi wysokich peronów, stąd podłoga w pojeździe znajduje się na jednej wysokości, podobnie jak otwory drzwiowe. Składy metra mają połowę osi napędnych, natomiast drugą połowę tocznych, zaś zastosowanie mocniejszych silników pozwala na osiąganie takich samych jak tramwaje dwusystemowe parametrów przyspieszenia i opóźnienia hamowania.

Metro podstawowe dane techniczne

Ilość członów

4

5

Długość

60,5 m

75,7 m

Szerokość

2,55 m

2,55 m

Wysokość

4 m

4m

Wysokość podłogi

1150 mm

1150 mm

Rozstaw szyn

1000 mm

1000 mm

Średnica koła nowego

860 mm

860 mm

Masa pojazdu

138 t

b/d

Prędkość maksymalna

80 km/h

80 km/h

Ilość miejsc siedzących

116

b/d

Ilość miejsc stojących przy 6 os. na m2

472

b/d

Napięcie zasilania

1,5 kV

1,5 kV

Moc

8 x 186 kW

b/d

 

Vossloh Espana nie pretenduje do miana zostania liderem w produkcji miejskich pojazdów szynowych, lecz skrzętnie znajduje dla siebie lukę, która pozwala produkować niszowe pojazdy szynowe. Praktycznie wszystkie kontrakty były związane z autonomicznym regionem Walencja, natomiast dostarczany tabor to w głównej mierze pojazdy wąskotorowe o metrowym rozstawie szyn. Mimo tego podczas InnoTrans firma zaprezentowała model tramwaju, którym planuje wejść na hiszpański rynek tramwajowy, natomiast podczas niedawnych targów Trako 2009 model ten mogli obejrzeć odwiedzający stoisko Vossloh. Choć tak naprawdę prawdopodobieństwo, aby to właśnie w Polsce zadebiutował ten pojazd jest bardzo niskie nie tylko z odległości producenta ale również z racji wykonania pojazdu jako częściowo niskopodłogowego podczas gdy obecnie w Polsce zamawiany jest głównie tabor 100% niskopodłogowy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Hiszpania
Vossloh
Vossloh Espana
tramwa
tramwaj dwusystemowy
metro
FGV.Siemens
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....