TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Miejski tabor szynowy Hyundai Rotem
Ryszard Piech - Opublikowano: 17.11.2009 17:58:03
Miejski tabor szynowy Hyundai Rotem

W dziedzinie taboru szynowego Europa jest niewątpliwym liderem, jednak na rynkach eksportowych pojawia się konkurencja z Azji. Oprócz przedstawionych w poprzednim tygodniu dokonań Chin o swoje miejsce walczy również Korea Południowa, a dokładniej spółka Hyundai Rotem.

Hyundai Rotem został założony w 1999 roku jako Korea Rolling Stock Corporation (KOROS), które powstało w skutku fuzji głównych dostawców taboru w Korei Południowej. W skład KOROS weszły Hanjin Heavy Industries, Daewoo Heavy Industries oraz Hyundai Precision. W 2002 roku spółka zmieniła nazwę na Railroading Technology System, czyliRotem. W 2007 roku chcąc podkreślić powiązania właścicielskie spółka przyjęła obecną nazwę Hyundai Rotem. Zatrudnia ona 3800 pracowników w 29 krajach świata. Pomimo stosunkowo małego stażu spółka posiada bardzo dużą wiedzę technologiczną pozwalającą na budowę różnego rodzaju pojazdów szynowych, których jakość jest oceniana pozytywnie. Hyundai Rotem posiada własny dział badań i rozwoju, dzięki czemu od wieli lat eksperymentuje z pojazdami na poduszce magnetycznej. Jednak w niniejszym artykule ograniczymy się do lekkich kolejek oraz składów metra. Artykuł bazuje na informacjach z oficjalnej strony producenta, stąd ma bardziej charakter poglądowy, niż kompletnego zestawienia dokonań.

Metro w Nowym Delhi

W 2001 roku został zawarty duży kontrakt na dostawę składów metra dla Delhi Metro Rail Corporation Ltd. (DMRC) obsługującego metro w Nowym Delhi. Pierwotne zamówienie na 240 wagonów zostało złożone w 2001 roku, natomiast w 2005 roku zamówiono opcjonalne 40 dodatkowych. Dostawa zespołów z pierwszego zamówienia odbyła się w latach 2002-2006, natomiast opcjonalnych składów w 2007 roku. Zespoły dla Nowego Delhi są czterowagonowe o prędkości maksymalnej 90 km/h. Składy zostały wykonane na tor szeroki 1676 mm. Pudła ze stali nierdzewnej mają długość 21,34 metra, szerokość 3,2 metra oraz wysokość 4,25 metra. Napęd zapewniają silniki prądu przemiennego z przekształtnikami VVVF.

Metro w Atenach

Ateny to kolejny z udanych zamówień dla Hyundai Rotem. Pierwotny kontrakt z 2002 roku obejmował 126 wagonów metra, których dostawa odbyła się w latach 2003-04. 21 normalnotorowych, sześciowagonowych składów o prędkości maksymalnej 120 km/h pozwoliło na zapewnienie sprawnego transportu podczas Igrzysk Olimpijskich. Każdy z wagonów ma pudła ze stali nierdzewnej o długości 17 metrów i szerokość 2,8 metra.

Pozytywne wyniki eksploatacyjne doprowadziły do zawarcia w dniu 16 września 2009 umowy na dostawę kolejnych 12 wagonów metra za 160 milionów €. Wagony te są przeznaczone do obsługi linii 2 i 3, a ich dostawy mają się odbyć do 2011 roku.

Składy metra dla Hong Kongu

W 2004 roku Hyundai Rotem zawarł kontrakt na dostawę 32 normalnotorowych wagonów metra dla potrzeb linii Tung Chung. Dostawy odbyły się w latach 2006-2007 i obejmowały cztery składy ośmiowagonowe o prędkości maksymalnej 140 km/h. Każdy z wagonów ma wymiary 22,5 metra długości, 3,118 metra szerokości oraz 3,698 metra wysokości.

Składy metra dla Seulu

Dla potrzeb metra w Seulu Hyundai Rotem dostarczył 96 wagonów metra. Kontrakt zawarty w 2005 roku został zrealizowany w 2008 roku i obejmował dostawy taboru dla potrzeb 9-tej linii metra w Seulu. Każdy pociąg składa się z 4 wagonów, co daje 24 składy. Pociągi dla standardowego rozstawu szyn mają prędkość maksymalną 100 km/h i zostały wykonane ze stali nierdzewnej. Wymiary wagonów to długość 20 metrów, szerokość 3,12 metra oraz wysokość 3,6 metra. Przekształtniki trakcyjne wykonano w technologii VVVF.

Kolejki miejskie dla Istambułu

W 2005 roku Hyundai Rotem zawarł z IETT (Istanbul Elektrik Tramvary ve Tunel Isletmeleri) kontrakt na dostawę 34 składów kolejek miejskich z wejściem w strefie wysokiej podłogi. Zamówienie było realizowane od 30 kwietnia 2008 do 30 grudnia 2008. Przedmiotem dostaw były dwuwagonowe składy kolejki miejskiej o długości 26,96 metra, szerokości 2,65 metra oraz wysokości 3,32 metra. Cztery silniki trakcyjne o mocy 43 kW każdy zapewniają prędkość maksymalną 80 km/h. Silniki są prądu przemiennego i są zasilane poprzez przekształtniki trakcyjne w technologii VVVF. Zasilanie odbywa się standardowo z sieci napowietrznej za pomocą pantografu.

Automatyczne składy metra dla Vancouver

W 2005 roku zawarto również kontrakt z SNC Lavalin na dostawę 40 wagonów automatycznego metra dla budowanej nowej linii Canada Line w Vancouver. Dostawy były realizowane od końca marca 2008 do 4 kwietnia 2009, natomiast linia oficjalnie ruszyła w dniu 17 sierpnia 2009. Trasa ma 19 km długości, 16 stacji, a jej budowa pochłonęła 2 miliardy dolarów kanadyjskich. Wagony są przystosowane do eksploatacji jako podwójne i posiadają przejścia międzywagonowe na jednym z końców. Na drugim końcu znajduje się ściana czołowa z przednią szybą, za którą znajdują są siedzenia. Było to możliwe, ponieważ linia ta jest w pełni automatyczna i pozwala na prowadzenie pociągów bez maszynisty. Każdy z wagonów ma długość 20 metrów, szerokość 3 metry i wysokość 3,67 metra. Pudła wagonów zostały wykonane ze stali nierdzewnej, natomiast koła o standardowym rozstawie szyn 1435 mm są napędzane za pomocą silników elektrycznych i przekształtników trakcyjnych w technologii VVVF. Zasilanie odbywa się za pomocą trzeciej szyny.

Linia lekkiej kolei Busan-Gimhae

W 2006 roku Hyundai Rotem uzyskało zamówienie na dostawę 50 składów kolejek miejskich dla linii Busan-Gimhae w Korei Południowej. Zamówienie to ma zostać zrealizowane do 30 lipca 2010 roku. Pojazdy mają mieć dwa wagony, wejście w strefie wysokiej podłogi, długość 27 metrów, szerokość 2,65 metra i wysokość 3,4 metra. Normalnotorowe składy mają mieć pudła aluminiowe, prędkość maksymalną 80 km/h oraz przekształtniki trakcyjne VVVF. Ciekawostką będzie fakt, że składy te mają poruszać się automatycznie bez maszynisty.

Automatyczne metro w Sao Paulo

Niedawno miała również miejsce dostawa pierwszego automatycznego składu metra Hyundai Rotem dla linii 4 w Brazylijskim Sao Paulo. Linia ta ma zostać otwarta w 2010 roku i umożliwiać automatyczne prowadzenie ruchu bez udziału maszynisty. Cały system sterowania dostarczy Hyundai Rotem. Składy na tej linii będą sześciowagonowe. Łącznie zamówienie opiewa na 84 wagony za 1,6 miliarda dolarów amerykańskich.

W przeciwieństwie do niektórych dostawców liczących na szybki zarobek eksportując niskiej jakości produkty, Hyundai Rotem do każdego zamówienia przykłada odpowiednią wagę. Najlepszym tego dowodem może być zamówienie na składy metra z Aten. Warto również podkreślić, że producent ten posiadając własny ośrodek badań i rozwoju oferuje własne systemy automatycznego prowadzenia i sterowania pociągami, czy też rozwija projekt kolejek na poduszce magnetycznej. Dzięki temu produkty oferowane przez Hyundai Rotem należą do dopracowanych i raczej wzbudzają pozytywny odbiór tak przez użytkowników jak i pasażerów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Hyundai Rotem
Rotem
metro
kolejka miejska
Turcja
Istambuł
IETT
Indie
Nowe Delhi
Grecja Ateny
Hong Kong
Korea Południowa
Seul
Kanada Vancouver
Brazylia
Sao Paulo
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....