TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Między Twistem a Fokstrotem - jakie tramwaje dla Gorzowa Wielkopolskiego?
InfoTram.pl - Opublikowano: 31.01.2017 13:06:14 18 komentarzy
Jakie tramwaje PESA zbuduje dla Gorzowa Wielkopolskiego?

Po dzisiejszym otwarciu ofert w Gorzowie Wielkopolskim wiemy, że gotowość dostarczenia tramwajów dla tamtejszego MZK zadeklarowała jedynie PESA. Czy zaskoczy?

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy bydgoska firma zaproponowała przewoźnikowi tramwaj nowy, przygotowany specjalnie pod kątem tego przetargu. Będzie to wagon zbudowany na bazie dotychczasowych, bogatych doświadczeń producenta. Przyszłe gorzowskie tramwaje zostaną oparte na bazie Twisów i Fokstrotów. Nie będą to jednak ani klasyczne Twisty ani też Fokstroty, takie, jakie trafiły do Moskwy czy Kijowa. Konieczność zaprojektowania nowej konstrukcji wymusiły niejako na producencie zapisy przetargowe. Na dzień dzisiejszy trudno mówić o szczegółach technicznych, nieoficjalnie dowiadujemy się jednak, że wagony dla Gorzowa będzie to coś pomiędzy wspomnianym Twistem a Fokstrotem.

Patrząc na specyfikację przetargową wiemy, że nowe tramwaje muszą być dwukierunkowe, nowoczesne, o długości od 23 do 26 metrów, mogące pomieścić około 160 pasażerów. MZK chce kupić nowoczesne wagony ze wszystkimi udogodnieniami dla pasażerów, m.in. klimatyzacją, dostępem do internetu czy systemem informacji pasażerskiej. Oczywiście muszą być dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych. Warto zauważyć, że mają być całkowicie niskopodłogowe, pozbawione stopni.

Ważny jest także aspekt ekologiczny, czyli relatywnie niskie zużycie energii elektrycznej.

Istotna jest kwestia wózków. Jak się dowiedzieliśmy nie będą one identyczne jak te z Twistów czy Fokstrotów. Zamawiający wymaga, żeby producent zamontował wózki obrotowe ale z możliwością zastosowania sztywnego wózka tocznego.

Szykuje się zatem kolejna nowość w ofercie PESY. Warto podkreślić, że bydgoska firma jako jedyna zdecydowała się podjąć wyzwanie zaprojektowania pojazdu pod to konkretne zamówienie. Na udział w przetargu nie zdecydowało się natomiast, i to jest zaskoczenie, konsorcjum Stadlera i Solarisa.

14 wagonów PESA proponuje MZK Gorzów Wielkopolski w cenie 115.078.800 zł brutto. Oferta mieści się w kosztorysie przewoźnika.

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na fakt, że będą to pierwsze tak nowoczesne wagony w Gorzowie Wielkopolskim. Stąd też przetarg ten jest istotny dla producenta, ale również, a może przede wszystkim, dla przewoźnika. Dość powiedzieć, że tabor MZK to wagony 105Na, ale również wiekowe Duewagi, sprowadzone do Polski w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Teraz miasto staje przed olbrzymią szansą wymiany tych pojazdów. Jeśli zakupy uda się zrealizować, a wszystko wskazuje na to, że tak będzie, to Gorzów dołączy do ośrodków z nowoczesną flotą tramwajową.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MZK Gorzów Wielkopolski
Fokstrot
Twist
  • gość – 31.01.2017

    żadnego Twista i żadnego Fokstrota. Design tych tramwajów jest ochydny. Jak już ma być pesa to tylko Swing.

  • pablo – 31.01.2017

    Design Twistów jest świetny, bardzo mi się podoba.

  • pATRYKeLLAN – 31.01.2017

    PESA CZACZA XD

  • Do gościa – 31.01.2017

    http://sjp.pwn.pl/sjp/ohyda;2494517.html

  • jatal – 31.01.2017

    Nie może to być nic innego jak Fokstrot (najwyżej jako Gorzowiak).Największa zmiana to inne wózki skrętne żeby nie było nad nimi aż dwóch stopni do siedzeń pod oknem.

  • a2n – 31.01.2017

    Wagon trzyczłonowy, dwuprzegubowy - dwa wózki jezdne obrotowe z indywidualnym napędem (podobne rozwiązanie napędu kół jak w wózkach twista dla Częstochowy i Wrocławia) pod członami skrajnymi i jeden sztywny wózek toczny pod członem środkowym.

  • krakowiak – 31.01.2017

    A nie będzie to czasem mazurski kujawiak z oberkiem ??

  • krakowiak – 31.01.2017

    A nie będzie to czasem mazurski kujawiak z oberkiem ??

  • www – 31.01.2017

    Po prostu będzie coś takiego jak Pluto z Warszawy, czy Karliki z Katowic. Fokstrot jest za szeroki, a Twist za długi. Pesa przygotuje pewnie nowszą wersję Twista z krótkim członem środkowym pod którym będzie sztywny wózek. A wygląd budy to wtórna kwestia. Zamawiający będzie chciał cuda to może je dostać, a jak będzie chciał przód 105-tki to problemu też nie będzie:-)

  • Robert – 31.01.2017

    Może będzie to Pesa Gorzowiak, analogicznie do Krakowiaka, który też jest z rodziny Twist.

  • Beta – 31.01.2017

    A co mają zastąpić nowe Gorzowskie tramwaje niskopodłogowe ? 105-ki czy helmuty ?

  • MARECKI – 01.02.2017

    105 już od paru lat nie kursują liniowo,zastąpią helmuty na trasie Wieprzyce-Silwana/Piaski oraz Piaski-Silwana.Jesienią 2018 ma się rozpocząć budowa nowej lini na OS.Górczyn,wówczas dokupionych zostanie identycznych 6 sztuk do obsługi trasy Dworzec Pkp- Górczyn.Nowe tramwaje na ulicach Gorzowa pojawia się dopiero po wyremontowaniu praktycznie całej sieci która własnie się już rozpoczęła i zakończy pod koniec 2018 roku.Kilkanaście lat zaniedbań doprowadziło do tego że na chwile obecna niskopodłogowce nie są w stanie przejechać żadną trasą.

  • Marcin Wrocław – 01.02.2017

    Jechałem w ostatni piątek TWISTEM na linii "5' i to naprawdę znakomity tramwaj. Cichutki, ładny, dobrze zrobiony, z dobrze rozmieszconymi siedzeniami, jest cichy i nie szarpie. Takiego tramwaju życze Gorzowowi i nam na te kolejne zapowiadane 40 wozów!

  • AXC – 01.02.2017

    @Marcin Wrocław- niestety Wrocław jest w awangardzie miast, które uważają, że w pełni niskopodłogowy tabor jest niepotrzebny i wystarczyć Moderus Beta z jego 22%. Zapewne będzie znowu ustawka pod poznańskiego producenta i może parę symbolicznych punktów do uzyskania za pojazd w 100% LF przez co Moderus i tak wygra. To się nadaje co CBA!

  • Citek – 01.02.2017

    AXC chyba niestety masz rację

  • dren – 02.02.2017

    A może Moderus Gamma zawita do Wrocławia

  • FG – 02.02.2017

    Po wuj to komu w Gorzowie ?

  • vavato – 02.02.2017

    @dren Gdzie Modetrans miałby produkować te kolejne 40 wozów? Przecież oni w tym czasie będą musieli poznańskie zamówienie robić. Taka skala byłaby ponad ich możliwości przerobowe.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....