TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Metro Warszawskie wymienia szyny, pociągi jadą wolniej
InfoTram.pl - Opublikowano: 26.10.2017 10:24:33 2 komentarze
Metro Warszawskie wymienia szyny, pociągi jadą wolniej (foto: Metro Warszawskie)

Metro Warszawskie ostrzega o utrudnieniach na trasie I linii metra w kierunku Młocin, związanych z wymianą szyn. Do końca roku wymienionych zostanie w przerwie nocnej około 3 km szyn.

W ciągu dnia pociągi będą zwalniać na tych odcinkach i na dojazdach do nich.

Łącznie do wymiany jest niemal 3 km szyn, na odcinku od stacji Metro Pole Mokotowskie do stacji Centrum oraz od stacji Dworzec Gdański do stacji Marymont. Prace te, w związku z koniecznością wyłączenia napięcia w 3 szynie, prowadzimy wyłącznie w czasie przerw nocnych. Wymiana torowiska jest zadaniem wieloetapowym. Jako nowe szyny wstawia się szyny o długości 120m lub ich krotności. Konieczny do wymiany odcinek szyny (też 120 metrowy) jest wycinany, a w jego miejsce zaś wstawiany nowy i łączony z istniejącymi szynami za pomocą tzw. złączy awaryjnych.

W związku z tym, że czas wyłączenia napięcia wynosi około 3 godziny a efektywny czas pracy jest jeszcze krótszy podczas jednej nocnej zmiany wykonuje się tylko jeden odcinek 120 metrowy. Dopiero podczas kolejnych nocy wymienione odcinki szyn spawane są w całość. Średnio co 100 ÷ 120 m wykonuje się dodatkowo złącze klejono – sprężone jako niezbędny element w systemie sterowania ruchem.

Z uwagi na fakt, że występuje różnica wysokości pomiędzy fragmentem nowej szyny a starą, ze względu na bezpieczeństwo ruchu konieczne jest wprowadzenie ograniczenia prędkości do 15km/h. W ciągu kolejnej przerwy nocnej odcinki wymienionych szyn są ze sobą spawane w całość, co pozwala sukcesywnie zwiększać prędkość do 40km/h.

Po przeprowadzonej wymianie badana jest geometria odcinka toru, na którym wymieniono szyny i po wykonaniu niezbędnych regulacji toru przywraca się obowiązującą prędkość na danym odcinku. Ostatnim etapem jest szlifowanie szyn.

Metro Warszawskie informuje, że prace związane z wymianą torowiska mogą powodować wydłużony czas przejazdu oraz dłuższe postoje pociągów na stacjach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Metro Warszawskie
metro
  • www – 26.10.2017

    Co w końcu się spawa skoro co 100-120 m robi się dodatkowe złącze? A wymieniana szyna ma 120 m.

  • Ciek kawy – 14.11.2017

    Czy szyny są NADAL mocowane na sztywno do podłoża betonowego, co bardzo szybko niszczy koła w pociągach ????

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....