TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Metro Warszawskie dogadało się z Siemensem w sprawie Inspiro
InfoTram.pl - Opublikowano: 23.10.2017 09:34:13 7 komentarzy
Metro Warszawskie dogadało się z Simensem w sprawie Inspiro

W dniu 20 października 2017r. przedstawiciele Metra Warszawskiego sp. z o.o. oraz Konsorcjum Siemens i Newag podpisali ostateczne porozumienie zamykające wielomiesięczny spór dotyczący eksploatacji pociągów Inspiro na obu liniach metra w Warszawie.

Z jednej strony, zarówno władzom Metra jak i Konsorcjum Siemens i Newag zależało na jak najszybszym wyjaśnieniu wszystkich spornych kwestii, z drugiej strony wyjaśnienie tak skomplikowanej technicznie sprawy wymagało przeprowadzenia wielu badań, analizy szeregu danych uzyskanych w wyniku monitoringu, opinii biegłych oraz prac wielu ekspertów z zakresu budowy i eksploatacji urządzeń szynowych, a na koniec trudnych negocjacji prawnych i biznesowych.

Dzięki współpracy stron i pracy zespołów roboczych, w skład których wchodzili uznani eksperci oraz na podstawie doświadczeń wynikających z eksploatacji najnowocześniejszych wagonów metra w Europie, wyjaśniono szereg kwestii technicznych, w tym przyczyny szybszego niż normatywne zużywania kół w początkowej fazie użytkowania. Ustalono m.in., że:

· Mając na względzie poprawę komfortu i bezpieczeństwa pasażerów Konsorcjum Siemens i Newag wymieni na swój koszt koła w dwóch dostarczonych składach – tam gdzie ich zużycie jest największe.

· Dodatkowo Konsorcjum naprawi na swój koszt jeden pociąg.

· Konsorcjum dostarczy na swój koszt dla 6 pociągów 300 kół i 34 osi, które będą mogły zostać wymienione przez Metro w momencie przewidywanego normatywnego ich zużycia.

· Jednocześnie wysokość gwarancji dobrego wykonania ustalona na mocy kontraktu na poziomie 5% jego wartości zostanie zredukowana do wysokości, którą kontrakt przewidywał na okres rękojmi.

· Ponadto w wyniku mediacji strony porozumiały się w kwestii rozliczenia kontraktu.

Podpisanie porozumienia nie kończy współpracy mającej na celu dalszą optymalizację kosztów użytkowania, a także dalszego podnoszenia komfortu i bezpieczeństwa pasażerów. Proces zużycia kół jest stale monitorowany i obecnie nie przekracza norm założonych w technicznej specyfikacji i warunkach kontraktu.

Zarówno Metro jak i Konsorcjum Siemens i Newag wyrażają przekonanie, że nabyte doświadczenia wynikające z eksploatacji, prowadzenia stałych działań obserwacyjnych i badawczych oraz zgrywania rozbudowywanej infrastruktury wraz z najnowocześniejszym taborem, pozwolą w przyszłości na jeszcze większe obniżenie kosztów eksploatacji i zwiększenie komfortu pasażerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Metro Warszawskie
Siemens
Newag
Inspiro
  • bun – 23.10.2017

    Jak to szybko można znaleźć wspólny język, kiedy pojawia się nowe zamówienie na horyzoncie (:P

  • Combino – 23.10.2017

    Czyli to jednak nie tory były złe ;)

  • advisor – 23.10.2017

    @CombinoAle jak widać dało się dogadać i pójść na ustępstwa bez biegania po sądach, prawda? ;)

  • jatal – 23.10.2017

    @ advisorSprawa w sądzie nie jest żadną ujmą. Niewinny raczej nie rezygnuje z sądu żeby dobrowolnie wypłacić nienależne "odszkodowanie".

  • ... – 23.10.2017

    Patrząc na to kto miał większe szanse w sądzie to siemens poszedł metry na rękę. Według mnie wyszli z tego z Twarzą.

  • advisor – 24.10.2017

    @jatalSprawa sądowa jest ujmą zawsze, bo świadczy o tym, że ani interes nie wyszedł, ani współpraca się nie ułożyła. Nikt w poważnym biznesie nie idzie do sądu bez naprawdę ważnej przyczyny, bo nikomu to nie służy, a wręcz przeciwnie, może nawet zrazić inwestorów i klientów. Siemens z Newagiem pokazali klasę, dokładnie tak powinno się sprawy załatwiać. Po tym widać, kto umie robić poważny biznes, a kto dziecinadę (wszyscy wiemy, kogo mam na myśli).

  • jatal – 24.10.2017

    @ advisorCzyli z obawy o ujmę i zrażenie swoich sąsiadów zamiast pójść do sądu będziesz płacił każdemu chętnemu np. alimenty? Co w takim razie sądzisz o MPK Kraków które do sądu poszło bez żadnej szansy na wygraną? Czy teraz widzisz że piszesz bzdury?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....