TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Metro Warszawskie dogadało się z Siemensem w sprawie Inspiro
InfoTram.pl - Opublikowano: 23.10.2017 09:34:13 7 komentarzy
Metro Warszawskie dogadało się z Simensem w sprawie Inspiro

W dniu 20 października 2017r. przedstawiciele Metra Warszawskiego sp. z o.o. oraz Konsorcjum Siemens i Newag podpisali ostateczne porozumienie zamykające wielomiesięczny spór dotyczący eksploatacji pociągów Inspiro na obu liniach metra w Warszawie.

Z jednej strony, zarówno władzom Metra jak i Konsorcjum Siemens i Newag zależało na jak najszybszym wyjaśnieniu wszystkich spornych kwestii, z drugiej strony wyjaśnienie tak skomplikowanej technicznie sprawy wymagało przeprowadzenia wielu badań, analizy szeregu danych uzyskanych w wyniku monitoringu, opinii biegłych oraz prac wielu ekspertów z zakresu budowy i eksploatacji urządzeń szynowych, a na koniec trudnych negocjacji prawnych i biznesowych.

Dzięki współpracy stron i pracy zespołów roboczych, w skład których wchodzili uznani eksperci oraz na podstawie doświadczeń wynikających z eksploatacji najnowocześniejszych wagonów metra w Europie, wyjaśniono szereg kwestii technicznych, w tym przyczyny szybszego niż normatywne zużywania kół w początkowej fazie użytkowania. Ustalono m.in., że:

· Mając na względzie poprawę komfortu i bezpieczeństwa pasażerów Konsorcjum Siemens i Newag wymieni na swój koszt koła w dwóch dostarczonych składach – tam gdzie ich zużycie jest największe.

· Dodatkowo Konsorcjum naprawi na swój koszt jeden pociąg.

· Konsorcjum dostarczy na swój koszt dla 6 pociągów 300 kół i 34 osi, które będą mogły zostać wymienione przez Metro w momencie przewidywanego normatywnego ich zużycia.

· Jednocześnie wysokość gwarancji dobrego wykonania ustalona na mocy kontraktu na poziomie 5% jego wartości zostanie zredukowana do wysokości, którą kontrakt przewidywał na okres rękojmi.

· Ponadto w wyniku mediacji strony porozumiały się w kwestii rozliczenia kontraktu.

Podpisanie porozumienia nie kończy współpracy mającej na celu dalszą optymalizację kosztów użytkowania, a także dalszego podnoszenia komfortu i bezpieczeństwa pasażerów. Proces zużycia kół jest stale monitorowany i obecnie nie przekracza norm założonych w technicznej specyfikacji i warunkach kontraktu.

Zarówno Metro jak i Konsorcjum Siemens i Newag wyrażają przekonanie, że nabyte doświadczenia wynikające z eksploatacji, prowadzenia stałych działań obserwacyjnych i badawczych oraz zgrywania rozbudowywanej infrastruktury wraz z najnowocześniejszym taborem, pozwolą w przyszłości na jeszcze większe obniżenie kosztów eksploatacji i zwiększenie komfortu pasażerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Metro Warszawskie
Siemens
Newag
Inspiro
  • bun – 23.10.2017

    Jak to szybko można znaleźć wspólny język, kiedy pojawia się nowe zamówienie na horyzoncie (:P

  • Combino – 23.10.2017

    Czyli to jednak nie tory były złe ;)

  • advisor – 23.10.2017

    @CombinoAle jak widać dało się dogadać i pójść na ustępstwa bez biegania po sądach, prawda? ;)

  • jatal – 23.10.2017

    @ advisorSprawa w sądzie nie jest żadną ujmą. Niewinny raczej nie rezygnuje z sądu żeby dobrowolnie wypłacić nienależne "odszkodowanie".

  • ... – 23.10.2017

    Patrząc na to kto miał większe szanse w sądzie to siemens poszedł metry na rękę. Według mnie wyszli z tego z Twarzą.

  • advisor – 24.10.2017

    @jatalSprawa sądowa jest ujmą zawsze, bo świadczy o tym, że ani interes nie wyszedł, ani współpraca się nie ułożyła. Nikt w poważnym biznesie nie idzie do sądu bez naprawdę ważnej przyczyny, bo nikomu to nie służy, a wręcz przeciwnie, może nawet zrazić inwestorów i klientów. Siemens z Newagiem pokazali klasę, dokładnie tak powinno się sprawy załatwiać. Po tym widać, kto umie robić poważny biznes, a kto dziecinadę (wszyscy wiemy, kogo mam na myśli).

  • jatal – 24.10.2017

    @ advisorCzyli z obawy o ujmę i zrażenie swoich sąsiadów zamiast pójść do sądu będziesz płacił każdemu chętnemu np. alimenty? Co w takim razie sądzisz o MPK Kraków które do sądu poszło bez żadnej szansy na wygraną? Czy teraz widzisz że piszesz bzdury?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....