TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Metro Warszawskie chce kupić 45 pociągów
InfoTram.pl - Opublikowano: 15.03.2017 15:20:39 11 komentarzy
Metro Warszawskie chce kupić 45 pociągów

Metro Warszawskie zaprezentowało dziś swoje plany taborowe. Pociągi mają być komfortowe, przyjazne środowisku i energooszczędne. Przewoźnik chce kupić 45 pociągów.

Plany zakładają wymianę pociągów serii 81. 22 składy zastąpią właśnie jednostki rosyjskie ? poinformował Jerzy Lejk Prezes Metra Warszawskiego.

Marek Sokołowski Członek Zarządu Spółki dodał, że odbyły się spotkania z producentami, mające na celu rozeznanie rynku. Przewoźnik będzie potrzebował pociągi za dwa lata. To może być wyzwanie dla producentów. 20 miesięcy to bowiem minimalny okres, jakiego producent będzie potrzebował na wykonanie i certyfikowanie.

Pojazd powinien być innowacyjny technologicznie, w miarę tani w obsłudze, tak, aby pociągi więcej jeździły niż stały na przeglądach. Liczy się zatem dostępność, ale także energooszczędność. Marek Sokołowski zwraca także uwagę na ekologię. Pojazdy mają być przyjazne nie tylko środowisku, ale także np. osobom niepełnosprawnym. To, co zostało zapoczątkowane w 2010 roku chcemy kontynuować ? zapowiada Marek Sokołowski.

Zakup taboru będzie dofinansowany ze środków unijnych. Projekty będą realizowane razem z rozbudową II linii metra. Procedura zakupu taboru ma być transparentna i konkurencyjna. To pozwoli na jak najlepsze wykorzystanie środków unijnych.

Metro Warszawskie przygotowując się do przetargu analizuje rynek polski. Patrzy np. na zamówienia Tramwajów Warszawskich, ale także np. MPK Kraków. Wyrok KIO może ukształtować podejście i zamawiających i wykonawców do przetargów. Przewoźnik czeka na ukształtowanie się linii orzeczniczej KIO.

Dostawy

20 miesięcy to minimum na dostawę pierwszego składu do certyfikacji. Jeżeli będzie to możliwe termin zostanie wydłużony. Podobnie jak w 2010 roku uzyskanie świadectwa czasowego ma zająć około 3 miesięcy. Kolejne pojazdy będą potrzebne w miarę uruchamiania kolejnych odcinków II linii metra. 2020 rok ? to początek eksploatacji przedłużenia tej linii.

Kryteria dopuszczenia do udziału w przetargu

Naczelnym wskaźnikiem ma być jak największa konkurencyjność. To gwarantuje produkt najtańszy, ale i najlepszy. Przewoźnikowi zależy na jakości produktu. Warunki udziału będą promowały jak największy krąg dostawców.







Sprawdź też:
Metro Warszawskie
  • Pan guzik – 15.03.2017

    Czyli bez doświadczenia. Pesa do boju!

  • W27 – 15.03.2017

    A to akurat było już dawno wiadomo.

  • YburG – 15.03.2017

    Ciekawe czy newag i modertrans wystartuje :)

  • Tram – 15.03.2017

    PESA wygra. To jasne.

  • jatal – 15.03.2017

    To jak jest z tym certyfikowaniem?
    Raz jest wliczane w te 20 miesięcy raz nie.

    PS. 81 to nie seria tylko ogólny kod pojazdów metra. W Warszawie są cztery serie wagonów 717, 714, 572 i 573.

  • www – 15.03.2017

    Seria 81 jednak będzie wycofywana? Ktoś tam w metrze myśli? Najpierw 10 lat temu na siłę przekonywali, że to super hiper jest i dokupili wagony środkowe i kupili nowe dziwaczne przeróby. Ok, były i są nieudane. A mogli dokupić Metropolisy, które nadal by jeździły. Ale nie rosyjskie były lepsze:-(
    Bogatemu nikt nie zabroni, ale panowie z metra niech w końcu załapią, że pieniądze, które wydają są nasze, a nie ich.

  • fromex – 16.03.2017

    "Metro Warszawskie przygotowując się do przetargu analizuje rynek polski. Patrzy np. na zamówienia Tramwajów Warszawskich ale także np. MPK Kraków."
    Ktoś jednak tam myśli. Pewnie boją się "powtórki z rozrywki" z Alstomem. Chyba nawet głowy wtedy poleciały...
    Poza tym mają świadomość żaden z większych graczy łatwo nie odpuści i temat może się długo ciągnąć (vide Kraków). Mam tylko nadzieję, że nawet jeśli "Warunki udziału będą promowały jak największy krąg dostawców.", to marki typu "Gienek i Szwagier" nie będą brane pod uwagę (to na wypadek, gdyby np. Ursus wyskoczył z metrem na wodór :P).

  • ŁDZ – 16.03.2017

    Poza tym MW ma odbiory tak rygorystyczne jak TW - Pamiętamy ile Pesa miała "przebojów" z ostatnim przetargiem, a tutaj czas na wykonanie składów jest dość napięty. Czy Pesa znowu postawi wszystko na jedną kartę? Ostatnio niezbyt im się to opłaca :P

  • jatal – 16.03.2017

    @ŁDZ
    Pytanie tylko który przetarg TW weźmie sobie za wzór MW. Bo TW w najnowszym doszło do wniosku że przesadziło i miało więcej kłopotów niz pożytku. W efekcie obecnie znacznie złagodziły swoją rygorystyczność. Zamiast 5000 km testu jest 2500 km, zamiast wszystkich egzemplarzy mogą być wszystkie albo tylko niektóre.

  • fromex – 17.03.2017

    Najnowszy przetarg TW jest jednak dość duży i przetestowanie tego na starych zasadach zajęło by mnóstwo czasu. Może dlatego spuścili z tonu. Dobrze, że nie zrezygnowali w ogóle z jazd testowych, bo okazały się całkiem dobrym filtrem. Teraz tylko "doregulowano oczka".
    Pozostaje pytanie: jak szybko MW chce wprowadzić nowy tabor do ruchu. O tyle to wg mnie ważne, że jeśli czas ich ciśnie (czego nie rozumiem, bo do otwarcia nowych tras trochę czasu jest, a ruskopolisów wycofywać na gwałt nie ma konieczności), to jest "krakowskie" ryzyko, że "później się załatwi" jeśli coś wyjdzie w praniu.
    Na razie wygląda na to, że jednak pójście "ścieżką" TW jest bliższe i to cieszy.

  • vavato – 17.03.2017

    @jatal to prawda, choć koncepcja jazd próbnych jako taka okazała się być dobrym pomysłem, to jednak w szczegółach okazało się, że kilka rozwiązań jest niedopracowanych, było właśnie m.in. zbyt dużo kilometrów, co okazało się niepraktyczne, tak samo jak resetowanie wyników z błahych powodów nie mających wpływu na samą jazdę. Także TW zdobyło można powiedzieć doświadczenie w kwestii testów i stąd korekty.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...