TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Metro w wariancie 3+3
Karol Wach - Opublikowano: 28.11.2011 21:41:44
Metro w wariancie 3+3

Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej I etapu realizacji odcinka wschodnio-północnego i zachodniego II linii metra w stolicy. Etap, stanowiący przedmiot konkursu będzie realizowany, po stronie wschodnio-północnej od szlaku za stacją C15 do stacji C18 (3 stacje) wraz z torami odstawczymi i komorą do zawracania pociągów za stacją C18 na odcinku o długości około 3,12 km. Planowane tu 3 stację mają być zlokalizowane następująco:

C16 –pod ulicą Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej;

C17 –w okolicy skrzyżowania ulic Pratulińskiej i Ossowskiego;

C18 –w rejonie skrzyżowania ulic Pratulińskiej z Trocką.      

Po stronie zachodniej prace będą realizowane za stacją C9 do stacji C6 (także 3 stacje), wraz z torami odstawczymi i komorą do zawracania pociągów za stacją C6, na długości około 3,4 km. Tu stacje planuje się w następujących lokalizacjach:

C6 –pod ulicą Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ulicą Księcia Janusza;

C7 –pod ulicą Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego, w rejonie ulic Sokołowskiej i Syreny;

C8 –pod ulicą Płocką, w rejonie skrzyżowania z ulicą Wolską.

Jak widać z powyższego zdecydowano się na realizację tzw. wariantu 3+3, czyli budowę po trzy stację z każdej strony II linii metra.

O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat wykonali: projekty koncepcyjne, na podstawie których wykonano projekty budowlane zatwierdzone w procedurze uzyskania pozwolenia na budowę lub projekty budowlane zatwierdzone w procedurze uzyskania pozwolenia na budowę, bądź też wykonawcze dla obiektów, których budowa została zakończona przed terminem wszczęcia postępowania dla co najmniej dwóch obiektów komunikacyjnych, takich jak stacja czy tunel metra, tunel drogowy bądź kolejowy.

Kryteria wyboru oferty są następujące:

- walory konstrukcyjno-technologiczne 15%,

- walory eksploatacyjne 15%,

- minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko podczas eksploatacji 15%,

- koszt wykonania projektu budowlanego 35%,

- rozwiązania architektoniczne, 15%,

- powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej 5%.

Oferty można składać do dnia 15 grudnia 2011 roku.

Koncepcja budowy metra w systemie 3+3 budzi pewne kontrowersje. Przede wszystkim dlatego, iż wydaje się, że wariant 4+4 mógłby sprawić, że z II linii metra mogłoby korzystać więcej pasażerów. Rozważano, przynajmniej w mediach, również wariant 5+3. Zadawano również pytanie, czy może lepiej byłoby budować tylko w jedną stronę, proponując zakończenie (na razie) II linii metra po stronie praskiej na stacji Dworzec Wileński i stworzenie siatki połączeń dowozowych. Takie rozwiązanie pozwoliłoby na rozbudowę metra po stronie zachodniej. Pytań takich można postawić jeszcze wiele, odwracając sytuację i zastanawiając się, czy może nie lepiej odpuścić stronę zachodnią kosztem rozbudowy metra po prawej stronie Warszawy. A co Wy myślicie na ten temat? Czekamy na Wasze opinie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
metro
budowa
Warszawa
stacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....