TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

ŁTR - wyższy komfort podróżowania
Karol Wach - Opublikowano: 12.11.2008 13:16:32
ŁTR - wyższy komfort podróżowania

Cztery miesiące temu wystartował Łódzki Tramwaj Regionalny. O pierwsze wrażenia i dalsze plany  zapytaliśmy przedstawiciela MPK Łódź.   

Karol Wach (InfoTram): Minęły cztery miesiące od startu ŁTR. Jakie są pierwsze wrażenia z funkcjonowania tego połączenia?

Marcin Małek (MPK Łódź): Już po kilku miesiącach funkcjonowania widać wielką poprawę jeśli chodzi o komfort podróżowania. Niemal na całej trasie (prawie 16 km) wymieniono tory, sieć i podstacje. Wyeliminowano dzięki temu m.in. odcinki, które miały najgorszy stan torowiska (ul. Piotrkowska i Rondo Lotników Lwowskich). Przystanki i tabor przystosowane są do obsługi osób niepełnosprawnych. Pełnia możliwości ŁTR będzie wykorzystana, gdy zakończą się prace wodociągowe i drogowe na ulicach Piotrkowskiej i Zachodniej. Wówczas skróci się czas przejazdu tramwajów (teraz muszą zwalniać ze względu na przejazd przez teren budowy).

Czy ŁTR spełnia oczekiwania w nim pokładane?

Spełnia, ale jak wspomniałem wcześniej, pełne możliwości będzie można wykorzystać dopiero za kilka tygodni. Wówczas do systemu sterowania ruchem zostaną wprowadzone ostateczne dane uwzględniające m.in. inne rozkłady jazdy (szybsze przejazdy tramwajów) i faktyczne natężenie ruchu kołowego (obecnie jest sporo objazdów).

Ilu pasażerów korzysta z linii ŁTR?

Na razie nie prowadzimy takich badań, choćby ze względu na możliwość przekłamania danych związanych z koniecznością objazdów. Planowane są one na przyszły rok. Przed rozpoczęciem budowy ŁTR, po tej trasie, rocznie przejeżdżało około 22 mln pasażerów. Według naszych szacunków, do roku 2013 liczba ta powinna wzrosnąć do 26 mln, a po przyłączeniu do ŁTR-u Pabianic i Zgierza, nawet do 39 mln.

Jak wygląda kwestia eksploatacji tramwajów PESA, jak się sprawują w ruchu liniowym?

Nie mamy zastrzeżeń do ich eksploatacji. Zgodnie z warunkami umowy, codziennym serwisem zajmują się pracownicy producenta.

Co dalej z rozbudową ŁTR? Gdzie i jakie prace są prowadzone obecnie?

Obecnie nie są prowadzone żadne prace. Do ŁTR-u mogą się dołączyć Pabianice, Zgierz, a nawet Ozorków, ale o tym zadecydują władze tych miast. Infrastruktura, która powstała na terenie Łodzi (tory, sieci i system sterowania ruchem) umożliwia w każdej chwili przyłączenie kolejnych odcinków.

Z jakich środków finansowana jest budowa ŁTR?

Inwestycja była warta około 300 mln zł. Nieco ponad 100 mln zł pochodzi z UE. Pozostałą kwotę wyłożyło MPK-Łódź i miasto Łódź (na podstawie decyzji Rady Miejskiej, dokładając do powstającej infrastruktury).

Do obsługi wydłużonej trasy ŁTR będą potrzebne kolejne wagony. Czy dziś wiadomo już ile i jakie tramwaje to będą?

To też zależy od decyzji samorządów trzech wymienionych wcześniej miast. Podobnie, jak w przypadku zakończonego etapu („naszego”), inwestor musi zapewnić odpowiedni tabor. Będzie to po kilka kolejnych niskopodłogowych wagonów, w zależności od tego które miasta przystąpią do budowy ŁTR-u. O tym jakie to będą wagony, zadecyduje przetarg, podobnie, jak to było w Łodzi.

Szerzej o ŁTR pisaliśmy już na łamach InfoTram. Relacja z otwarcia: http://infotram.pl/text.php?id=18708 .
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
ŁTR
MPK
Łódź
Unia Europejska
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....