TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Londyńskie metro będzie śledzić ruch pasażerów
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 09.07.2019 13:30:07
Londyńskie metro będzie śledzić ruch pasażerów

Londyńskie metro będzie śledzić, jak przemieszczają się pasażerowie, wykorzystując ich smartfony łączące się z siecią Wi Fi. Chce zebrać dane na temat obciążenia poszczególnych linii, by móc sterować ruchem, nie dopuszczając do korków - poinformował "Financial Times".

Miejskie przedsiębiorstwo transportowe TfL (Transport for London) przetestowało system w 2016 roku, teraz chce wykorzystać go do zdobycia wiedzy nt. ruchu podróżnych. Dane będą zbierane na każdej ze stacji w chwili, gdy smartfony pasażerów znajdą się w zasięgu konkretnego nadajnika WiFi. Ma to pozwolić na stworzenie dokładnego obrazu, które linie metra są wybierane przez pasażerów, które perony i o jakich porach są najbardziej zatłoczone i którędy ludzie przemieszczają się na terenie stacji. Dotąd londyńskie metro uzyskiwało informacje tylko na podstawie opłat za przejazdy, z miejsc, w których podróżni wchodzili bądź opuszczali sieć metra.

Gazeta zwróciła uwagę, że tego typu dane mogą także przynieść też korzyści finansowe, z tytułu opłat za umieszczanie ogłoszeń w najbardziej uczęszczanych miejscach.

Anonimizacja danych

Lauren Sagar, dyrektor TfL ds. ochrony danych osobowych, powiedziała, że firma jest świadoma odpowiedzialności, związanej ze śledzeniem ruchu podróżnych i ma na względzie zaufanie swoich klientów. Zapewniła, że priorytetem będzie "przejrzystość, prywatność i etyka".

Jak pisze "FT", niektórzy eksperci wyrażają jednak obawy, czy zbierane dane będą we właściwy sposób anonimizowane i czy pozostaną poufne. Nie jest też jasne, czy będą podlegać wymogom prawa o ochronie danych osobowych, pozwalającym osobom fizycznym domagać się przekazania ich przechowywanych danych w ciągu 30 dni.

Zdaniem TfL system spełnia najwyższe standardy ochrony danych; jednocześnie nie podlega wymogom RODO (GDPR, General Data Protection Regulation), gdyż nie daje możliwości bezpośredniej identyfikacji pojedynczych osób.

Łukasz Olejnik, związany z oksfordzkim centrum ds. technologii ocenił, że przy tego typu systemach kluczowe są całościowe rozwiązania techniczne. "Baza danych będzie zawierała wiele zapisów dotyczących osób, zatem niezwykle istotny jest rodzaj przyjętych zabezpieczeń" - zaznaczył.

Liczby TfL

TfL podkreśliło, że pasażerowie systemem znaków zostaną poinformowani, że mogą zrezygnować z gromadzenia danych poprzez wyłączenie WiFi - ale wtedy nie będą mogli uzyskać dostępu do internetu.

Transport for London to jednostka samorządowa Wielkiego Londynu odpowiedzialna za kwestie transportu, w tym komunikacji publicznej. Obecnie ma trudności finansowe ze względu na wycofanie rządowej dotacji (jeszcze w latach 2013–2014 sięgającej 1,1 mld funtów) oraz spadek liczby pasażerów - pisze "FT". Biznesplan TfL przewidywał stratę operacyjną w wysokości 900 mln funtów latach 2019–2020, ale było to jeszcze przed opóźnieniem pełnego otwarcia Crossrail do 2021 roku. Według agencji ratingowej Moody's, opóźnienie będzie oznaczać 1 mld funtów brytyjskich utraconych przychodów - o 300 mln do 400 mln funtów więcej niż przewidywał biznesplan TfL w 2018 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
Londyn
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....