TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Łódzkie PESY wyjadą na trasę w środę (aktualizacja)
InfoTram - Opublikowano: 21.12.2015 11:36:59 7 komentarzy
Łódzkie PESY wyjadą na trasę w środę (foto: MPK Łódź)

W środę, 23 grudnia, na trasę WZ wyruszą łódzkie Swingi. Tę informację przekazało dziś tamtejsze MPK. Aktualnie w Łodzi jest siedem wagonów, wyprodukowanych przez PESĘ, w ramach kontraktu na dostawę 22 takich pojazdów. MPK informuje, że Swingi pojawią się na trasie po 117 latach od wyjazdu pierwszych tramwajów w Łodzi.

Dzień przed Wigilią na torach pojawią się co najmniej trzy Swingi. Tyle wagonów ma, na razie, dopuszczenie do ruchu. Według zapewnień Prezesa PESY Tomasza Zaboklickiego, pisaliśmy o tym w ubiegłym tygodniu, wszystkie zamówione wagony zostaną dostarczone do Łodzi do końca roku. W terminowym zakończeniu kontraktu ma pomóc prowadzenie odbiorów kolejnych wagonów nie w Łodzi a w Bydgoszczy. Takie rozwiązanie zadeklarował dziś szef łódzkiego MPK Zbigniew Papierski. Aby nie stracić unijnej dotacji przewoźnik musi zamknąć projekt do końca roku. Czyli w ciągu 10 najbliższych dni.  

Swingi od środy będą obsługiwały linię nr 10, kursującą po wyremontowanej w ostatnim czasie trasie W-Z. Pierwszy kurs nowego tramwaju zaplanowano na 23 grudnia, na godz. 10. Właśnie wtedy pierwszy Swing wyruszy na trasę z przystanku pod Centralem, skąd pojedzie w kierunku pętli Olechów. Do końca dnia będą jeździć pomiędzy Widzewem a Retkinią na linii ?10?. Komplet tramwajów z PESY ma wyjechać na linie do końca stycznia 2016 roku - zapowiedział Zbigniew Papierski. 

117 lat temu

Jak wspomnieliśmy 117 lat temu, 23 grudnia 1898 roku, pierwsze łódzkie tramwaje elektryczne wyjechały na trasy. Łódź otrzymała wówczas najnowocześniejszy na tamte czasy środek transportu, wyprzedzając pod tym względem nawet Warszawę, w której jeszcze przez 10 lat kursowały tramwaje konne. Były to pierwsze tramwaje elektryczne w całym zaborze rosyjskim. Uruchomiono początkowo tylko dwie niezbyt długie linie tramwajowe: Plac Kościelny ? Górny Rynek (obecnie Plac Reymonta) oraz Park Helenów ? Piotrkowska, Restauracja Paradyż (okolice współczesnego Centralu).

Eksperyment z tramwajami elektrycznymi w Łodzi powiódł się lepiej, niż się spodziewano skutkiem czego był stały rozwój sieci tramwajowej. Aktualnie, 117 lat po pierwszym uruchomieniu w Łodzi tramwajów MPK-Łódź posiada blisko 500 wagonów tramwajowych, zatrudnia ponad 650 motorniczych a tramwaje pokonują dziennie ponad 60 tys. kilometrów (około 22 miliony kilometrów rocznie). Spółka posiada własny Ośrodek Szkolenia Motorniczych, który szkoli i rozwija motorniczych.

Długość linii tramwajowych wynosi 298,9 km, w tym 47,4 km poza granicami Łodzi.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MPK Łódź
Swing
  • Moderusik – 21.12.2015

    Jak wygląda sytuacja z Pesami dla Łodzi: ile jest już gotowych do transportu,ile jest jeszcze na linii produkcyjnej,itp ?

  • pes – 21.12.2015

    A ile wcześniejszych Pes gnije w krzakach obok 2 citków które już chyba 10lat na kołakach ??? To jakaś łódzka tradycja, że nowy tabor w krzaki trafia ????? Ciekaw jestem jak szybko pierwszy Twist trafi w krzaki ???

  • pes – 21.12.2015

    Pomylił em się . Powinno być Ciekaw jestem jak szybko pierwszy nowy Swing trafi w krzaki ???

  • horus – 21.12.2015

    Pes nie wiem czy się chwalisz, czy się żalisz, co żeś się tak do Łodzi dowalił.

  • pes – 21.12.2015

    Pokaż mi inne miasto w którym nowy tabor ląduje w krzakach i robi za dawce jak to w Łodzi i nie chodzi tylko o Bombardiery z których 3 szt. od prawie 10 lat w krzakach /jeden ostatnio reanimowany/ ale wcześniej także autobusy Volvo/Mercedesy w krzaki a na miasto Ikarusy. Dlatego z ciekawości pytam oprócz 2 Bomardierów ile wcześniejszych Pes w krzakach gnije ????

  • ŁDZ – 21.12.2015

    Jedna po wypadku stoi, bo Pesa "może ją naprawić jak skończą zamówienia" - i tak pół roku leży...Oba Citki w przyszłym roku zmartwychwstaną. A Swingi są 3 odebrane "warunkowo", czyli MPK przymyka oko na jakieś braki, żeby tylko Pesa te 22 do 31 przywiozła...

  • barnaba – 24.12.2015

    Nie dziwcie się. CRy to tabor w Łodzi nietypowy, a części drogie. Jak każdą trzeba specjalnie sprowadzać i płacić jak za zboże, to "lepiej" w tym czasie poskładać trzy Konstale.Za CRy wzięto się głównie dlatego, że w przyszłym roku każdy tramwaj będzie na wagę złota.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....