TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Łódzka linia 46 obsługiwana trolejbusami?
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 11.03.2013 13:05:11 8 komentarzy
Łódzka linia 46 obsługiwana trolejbusami?

8 marca 2013 roku, w Zarządzie Dróg i Transportu odbyło się spotkanie, podczas którego omawiano zasady dalszego funkcjonowania linii tramwajowej 46. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele samorządów realizujących usługi przewozowe na linii Łódź - Ozorków (porozumienie międzygminne) oraz gospodarza.  

Podczas spotkania:

- jednoznacznie określono, że żaden z uczestników porozumienia nie zamierza podjąć działań zmierzających do likwidacji linii tramwajowej do Ozorkowa;

- przeanalizowano stan techniczny infrastruktury torowo-sieciowej. Uzgodniono, że należy utrzymywać infrastrukturę w celu dalszej realizacji usług przewozowych na linii 46;

- omówiono zakres kompleksowej modernizacji linii tramwajowej z Łodzi do Ozorkowa;

- ustalono, że w ciągu najbliższych dwóch tygodni odbędzie się kolejne spotkanie mające na celu określenie dalszych działań dotyczących modernizacji linii tramwajowej;

- gminy działają i będą działać wspólnie w celu podniesienia standardów usług przewozowych realizowanych na linii 46.

Jak wynika z powyższych ustaleń jest szansa, że obecna trasa linii nr 46 stanie się przedłużeniem Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, który dziś jest nim właściwie tylko z nazwy. Pierwotna koncepcja zakładała bowiem zmodernizowanie linii tramwajowej na odcinku z Ozorkowa przez Zgierz i Łódź do Pabianic, liczącym blisko 40 km. Dziś ŁTR to zaledwie niewielki fragment tej linii i tylko na terenie Łodzi –z Chocianowic do Helenówka. Teraz wraca pomysł przeprowadzenia modernizacji torów między Łodzią a Ozorkowem. Pieniądze na realizację tej inwestycji samorządy chcą pozyskać z Unii Europejskiej. Dziś linia jest w fatalnym stanie technicznym i dalszy brak inwestycji może oznaczać jednak konieczność jej likwidacji. Samorządowcy, ale Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi również, liczą na pomoc Urzędu Marszałkowskiego. Co ciekawe, na spotkaniu padł także pomysł tyleż ciekawy, ile abstrakcyjny. Mianowicie linia 46 miałaby być obsługiwana …trolejbusami. Pomijając wszystkie aspekty techniczne takiego rozwiązania, trolejbusy miałyby korzystać bowiem z istniejącej sieci tramwajowej, zgodę na taką metamorfozę linii nr 46 muszą wyrazić samorządy (podłódzkie gminy), które są właścicielami infrastruktury. Kolejne spotkanie w sprawie (jeszcze) tramwaju zaplanowano na 22 marca i być może wówczas poznamy więcej szczegółów na ten temat. Jak się dowiedzieliśmy ów dość abstrakcyjny, aczkolwiek ciekawy pomysł, ma swojego gorącego zwolennika, w osobie wiceprezydenta Łodzi –Radosława Stępnia. Czy zatem miasto dołączy do Gdyni, Lublina i Tychów. Nam wydaje się to mało prawdopodobne, jednak samorządowcy, nie tylko łódzcy, zaskakiwali już niejednokrotnie i takiej ewentualności wykluczyć dziś jednoznacznie nie można.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łódź
ŁTR
  • Michał – 11.03.2013

    Uważałbym, skoro chcą trolejbusy to i mogą wpaść na pomysł z autobusami...

  • – 11.03.2013

    Kolejny wymysł

  • Borys – 11.03.2013

    W Gliwicach prezydent też najpierw zaklinał się, że nie zamierza likwidować tramwajów, ba nawet chciał je rozwijać, a za miesiąc... bach likwidacja. Do śmierci technicznej... coś mi podpowiada, że ta śmierć może nie być z przyczyn naturalnych... Trolejbusy... obu nie okazały się napędzane ON.

  • Hallera – 11.03.2013

    Maskra

  • gość – 13.03.2013

    Kretyństwo i tyle.

  • – 15.03.2013

    No proszę, a kiedyś pan Stępień mówił: - To pojazd przyszłości, który wraca do miast w wielkim stylu - zachwalał w środę tramwaje wiceminister infrastruktury Radosław Stępień. za: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/2029020,34864,10290526.html

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....