Łódź z halą do obsługi niskopodłogowców

infotram
28.02.2019 13:51
0 Komentarzy

Zakończyły się pracezwiązane z budową pierwszej hali przeglądowo – serwisowej, dostosowanej doobsługi niskopodłogowych tramwajów.

W hali, z której Zajezdnia Telefoniczna korzystała przezostatnie 33 lata, tylko dwa z trzynastu stanowisk były przystosowane do obsługitakich tramwajów, jak pesy czy cityrunnery. Stara hala jest przeznaczonagłównie do serwisowania tramwajów typu 805 Na, w których większość urządzeńznajduje się pod spodem wagonu. Natomiast w tramwajach niskopodłogowychaparatura umieszczona jest głównie na dachu. Kontrakt z wykonawcą prac, czylifirmą INKOMET z Radomska, obejmował nie tylko roboty budowlane, ale równieżwyposażenie technologiczne hali m.in. podnośniki kolumnowe bezprzewodowe,stanowisko do wymiany hamulców szynowych czy pomost roboczy do prowadzenia pracna dachu pojazdów.

W hali powstało pięć torów przeglądowo – naprawczych zestanowiskami do obsługi tramwajów niskopodłogowych w zakresie częścikonstrukcyjnych, mechanicznych, elektrycznych oraz z wydzielonymi stanowiskamido drobnych napraw blacharsko – lakierniczych. Na każdym torze można serwisowaćjednocześnie dwa pojazdy. To znacznie usprawni pracę zajezdni, która ma naswoim stanie 44 pesy, 15 cityrunnerów oraz 13 tramwajów NF6D.

Koszt budowy hali to ok. 10,5 mln zł netto. Inwestycjawspółfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w wysokości 74 proc. jejwartości, podobnie jak zakup 12 nowych tramwajów typu „PESA SWING” z pakietemeksploatacyjno – naprawczym oraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, wskład którego wchodzą między innymi żuraw ratowniczy, wózek widłowy o udźwigu 5ton czy mobilne urządzenie do napełniania piasecznicy.

Komentarze