TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Łódź: Pieniądze na dziury poszły na ŁTR
GAZETA WYBORCZA - ŁÓDŹ 4.02.2008 - Opublikowano: 06.02.2008 12:40:40
Łódź: Pieniądze na dziury poszły na ŁTR
Dziury, szczególnie te przy torowiskach, to zmora kierowców. Pieniądze, które były przeznaczone na ich łatanie, MPK postanowiło wydać na Łódzki Tramwaj Regionalny. Dlatego w tym roku przytorowe wyrwy również nie będą łatane. Dziury, szczególnie te przy torowiskach, to zmora kierowców. Pieniądze, które były przeznaczone na ich łatanie, MPK postanowiło wydać na Łódzki Tramwaj Regionalny. Dlatego w tym roku przytorowe wyrwy również nie będą łatane
Przejeżdżając przez tory na skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza - Piłsudskiego trzeba być przygotowanym na spore wstrząsy. Kierowcy, by nie uszkodzić zawieszenia lub felgi, zwalniają do minimalnej prędkości. - Osoby odpowiedzialne za stan dróg powinny z własnej kieszeni oddawać kierowcom pieniądze za zniszczenia. W tym roku już dwa razy byłem u mechanika - denerwuje się Kamil Głąbicki, kierowca opla. - Samochody na środku skrzyżowania niemal stoją w miejscu, bo inaczej nie da się przejechać. Na zielonym świetle przejedzie góra pięć aut, przez co blokuje się cała ulica.
Podobnych miejsc w Łodzi jest mnóstwo. Asfalt przy torowiskach na ul. Kilińskiego, Pabianickiej, Limanowskiego, Piotrkowskiej, czy na rondzie Lotników Lwowskich już niemal całkowicie się wykruszył.
W ubiegłym jak i w tym roku MPK zrezygnowało z funduszy na remonty, jakie daje Zarząd Dróg i Transportu. - W 2007 i 2008 roku MPK nie wystąpiło do nas o pieniądze na utrzymanie torowisk. Zamiast tego, postanowili przeznaczyć te środki na ŁTR - mówi Monika Gałązka z ZDiT. - Mogą tak zrobić, bo pieniądze były zaplanowane dla nich.
Budowa ŁTR ma zakończyć się w czerwcu. Czy to oznacza, że w tym roku nie będzie remontów dziur przy torowiskach?
Łódzki Tramwaj Regionalny rzeczywiście będzie kosztował więcej niż początkowo przewidywano. Spowodował to wzrost cen materiałów budowlanych i kosztów wykonania.
MPK zaprzecza jednak, że z tego powodu nie wykonuje prac naprawczych i zaręcza, że ma na to pieniądze. - W ubiegły roku wydaliśmy 7,2 mln zł na utrzymanie sieci i torowisk. W tym również prowadzimy prace naprawcze - zapewnia Marcin Małek, rzecznik MPK. - Mamy na to pieniądze z innych środków. Gdybyśmy nic nie robili, tramwaje już dawno by nie jeździły. Doraźne łatanie wyrw to jednak syzyfowa praca. Potrzebne są gruntowne remonty.
Rzecznik MPK przyznaje, że ok. 50 kilometrów torowisk wymaga generalnego remontu. - To właśnie przy tych najstarszych torach powstają największe wyrwy. Rzeczywiście póki nie zakończymy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego z pozostałymi inwestycjami będziemy się wstrzymywać, by nie paraliżować komunikacji. Doraźne naprawy są jednak robione - zapewnia Małek.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ŁTR
budowa
Łódź
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....