Linke-Hofmann na linii turystycznej w Krakowie
W niedzielę, 12 lipca,krakowianie i turyści znów będą mogli zwiedzać Kraków z okien zabytkowychtramwajów.
Tym razem na Krakowskiej Linii Muzealnej będą kursować dwawyjątkowe wagony: Linke-Hofmann oraz wraz z zabytkowym wagonem doczepnym. Wartopamiętać, że w niedzielę linia nr 0 kursuje tylko na jednej trasie z przystankuDajwór do Cichego Kącika (odjazdy z przystanku Dajwór o 10.55, 12.55, 14.55,16.55).
MPK zachęca do przejazdu historycznymi tramwajami. Tymbardziej, że wrocławski wagon Linke-Hofmann z 1925 roku to pierwszy zabytkowywagon w kolekcji MPK SA. Gdy trafił do Krakowa często „grał” w filmach rolękrakowskiego tramwaju. Po wyremontowaniu przez MPK w 1985 roku, był pierwszymczynnym zabytkowym wagonem elektrycznym, którym mogli podróżować mieszkańcymiasta.
Przewoźnik przypomina, że w zabytkowych tramwajachobowiązuje aktualna taryfa biletowa (w tym roku nie będzie możliwość zakupubiletu u osób z obsługi linii). Pasażerowie mają obowiązek posiadania maseczek.Podobnie jak w innych pojazdach także na Krakowskiej Linii Muzealnej jest limitosób, które jednocześnie mogą podróżować (obecnie wynosi on 50 proc. wszystkichdostępnych miejsc). Dokładna informacja o liczbie osób, które będą mogłyjednocześnie podróżować została umieszczona przy drzwiach wewnątrz pojazdów.Zabytkowe tramwaje będą także dezynfekowane, w tym szczególnie te elementy,których dotykają pasażerowie.
Szczegółowy rozkład jazdy linii nr 0 jest dostępny nastronie internetowej www.mpk.krakow.pl.
Krakowska Linia Muzealna jest częścią kampaniiinformacyjno-społecznej „Bądź turystą w swoim mieście – zwiedzaj Kraków”, któratrwa już od 30 maja. W ramach działań realizowanych w czasie akcji MiastoKraków i Krakowskie Biuro Festiwalowego zapraszają do ponownego odkrywaniapiękna naszego miasta oraz spacerowania śladem tematycznych tras, które możnaznaleźć na stronie Krakow.Travel. Linia będzie zatrzymywać się w pobliżumuzeów, które są partnerami kampanii i specjalnie na ten cel przygotowałyspecjalne oferty dla krakowianek i krakowian. Szczegóły na temat kampanii możnaznaleźć na stronie www.badzturysta.pl. Zachęcamy także do zamieszczania wmediach społecznościowych zdjęć oraz materiałów video z podróży zabytkowymitramwajami oraz dodawania hashtagów #badzturysta, #zwiedzajkrakow oraz#badzturystawswoimmiescie, a także oznaczania profili MPK S.A. w Krakowie i kampanii(Facebook: Bądź turystą w swoim mieście – zwiedzaj Kraków; Instagram:@BadzTurysta). (MPK)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze