TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Linia tramwajowa Azory – Cichy Kącik. Podejście drugie
InfoTram.pl - Opublikowano: 21.09.2020 11:45:50
Linia tramwajowa Azory – Cichy Kącik. Podejście drugie (wiz. UMK)

Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie ponownie ogłosił przetarg na przygotowanie koncepcji linii tramwajowej pomiędzy osiedlem Azory a pętlą Cichy Kącik. W ramach tego zlecenia ma też zostać uzyskana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (DUŚ) dla tego zadania. Oferty w przetargu można składać do 22 października.

Miasto podaje, że nie rezygnuje z przygotowania do budowy linii tramwajowej, która ma połączyć osiedle Azory z pętlą w Cichym Kąciku. Po unieważnieniu pierwszego postępowania z uwagi na wysokość złożonych ofert, Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie ogłosił przetarg, który ma wyłonić wykonawcę wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji budowy linii tramwajowej Cichy Kącik – Azory wraz z niezbędną infrastrukturą oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DUŚ).

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie przynajmniej 4 wariantów przebiegu wzdłuż ulic: Piastowska – Głowackiego – Weissa od połączenia z projektowanymi rozwiązaniami linii tramwajowej KST (os. Krowodrza Górka – Azory) przy ul. Weissa do pętli Cichy Kącik wraz z budową obiektów inżynierskich. Dodatkowo, ZIM chce, by projektanci opracowali koncepcję i uzyskali decyzję środowiskową dla przebudowy odcinka od pętli Cichy Kącik do ul. Królowej Jadwigi wraz z nowym mostem nad Rudawą i ścieżkami rowerowymi.

Oferty w przetargu ogłoszonym przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie można składać w terminie do 22 października. Szczegółowe informacje dostępne są TUTAJ.

Linia Azory – Cichy Kącik jest elementem budowy układu obwodnic tramwajowych. W 2008 roku uruchomiono tunel Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pod Krakowskim Centrum Komunikacyjnym, dzięki któremu możliwe jest ominięcie przez tramwaje ścisłego centrum. Do układu obwodnic tramwajowych należy też zaliczyć trasę z estakadą łączącą ulice Wielicką i Lipską. To rozwiązanie również zdecydowanie skróciło czas przejazdu pomiędzy krakowskimi osiedlami. Wkrótce zniknie też bariera w ruchu tramwajowym pomiędzy Kurdwanowem a Borkiem Fałęckim. Trwa bowiem budowa linii tramwajowej w ramach Trasy Łagiewnickiej.

Torowisko pomiędzy osiedlem Azory a pętlą Cichy Kącik ma z kolei umożliwić połączenie tramwajowe pomiędzy zachodnimi dzielnicami Krakowa, dla których obecnie trudną do pokonania barierą jest magistrala kolejowa. Takie rozwiązanie spowoduje, że przejazd tramwajem pomiędzy osiedlami Azory czy Krowodrza Górka a Miasteczkiem Studenckim AGH nie trwał kilkadziesiąt minut jak obecnie, tylko kilkanaście.

Ma to być także alternatywa dla jedynego obecnie korytarza tramwajowego łączącego północ miasta ze Śródmieściem. W ciągu kilku najbliższych lat szybki tramwaj pojawi się najpierw na Górce Narodowej, a następnie na osiedlu Azory. W planach jest też przedłużenie torowiska do ul. Chełmońskiego. To wszystko spowoduje, że jedyny obecnie korytarz tramwajowy z północy miasta, biegnący wzdłuż ulicy Dr. Twardego, przestanie być drożny. Konieczne jest więc utworzenie alternatywy po zachodniej stronie miasta, by zapewnić niezawodność systemu komunikacji tramwajowej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
linia
budowa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....