TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Linia do Fordonu cały czas zmienia bydgoską komunikację miejską
InfoTram - Opublikowano: 03.02.2016 13:35:15 4 komentarze
Linia do Fordonu cały czas zmienia bydgoską komunikację miejską

Uruchomiona 16 stycznia 2016 r. nowa linia tramwajowa do Fordonu spowodowała konieczność wprowadzenia zmienionego układu linii, nie tylko dla tramwajów, ale także dla autobusów. Od momentu wprowadzenia zmian, przez dwa tygodnie, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy zbierał od pasażerów sugestie, oczekiwania i uwagi. Przypomina, że uruchomił w tym celu specjalny adres poczty elektronicznej, dodatkową linię telefoniczną. Informacje zbierane były również bezpośrednio w tramwajach jadących po liniach do Fordonu. Jednocześnie Zarząd obserwował, kontrolował i analizował funkcjonowanie nowej sieci połączeń. Pod uwagę wzięto m.in. poziom wykorzystania przez pasażerów poszczególnych linii, funkcjonowanie nowej infrastruktury, czy założone w rozkładach jazdy czasy przejazdów.

Najwięcej pytań dotyczyło udzielenia informacji na temat nowych możliwości podróżowania po mieście. W celu ułatwienia pasażerom orientacji w nowych rozkładach jazdy oraz trasach linii komunikacji miejskiej z wyprzedzeniem (we współpracy z portalem www.jakdojade.pl) uruchomiona został wyszukiwarka połączeń, która umożliwia dobre zaplanowanie podróży po 16 stycznia br.

Do Zarządu docierały zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie. Zdecydowana większość rozmów negatywnych dotyczyła żądania utrzymania dotychczas funkcjonujących połączeń komunikacją, głównie linii autobusowych nr 83 i 84. Przywołane linie autobusowe z dniem 16 stycznia br. zostały zastąpione nowymi liniami tramwajowymi nr 3, 5, 7 i 10. Na odcinkach nieobsługiwanych komunikacją tramwajową zaplanowano możliwość korzystania z pozostałych linii autobusowych, m.in. linii nr 69 i 89 na nowych trasach przez Bartodzieje, czy linii nr 83 na wydłużonej trasie przez ul. Kamienną i Pileckiego do Czyżkówka. Po uruchomieniu linii tramwajowej do Fordonu ze względów logistycznych, ale przede wszystkim finansowych nie było uzasadnienia dla ponoszenie dodatkowych kosztów na poziomie 13 milionów złotych rocznie na utrzymanie linii autobusowych nr 83 i 84 w dotychczasowej formie.

Wiele próśb dotyczyło też minutowych przesunięć konkretnych kursów. W innych były wyrażane oczekiwania dotyczące połączeń bezpośrednich. Niestety nie we wszystkich przypadkach jest możliwość spełnienia przywołanych oczekiwań. ZDMiKP informuje, że nie ma miasta, w którym każdy mieszkaniec z dowolnego miejsca, jednym środkiem transportu może dojechać w drugie, dowolne miejsce w mieście. Nowa sieć połączeń w Bydgoszczy została tak zaprojektowana, żeby przywołany warunek spełnić w zdecydowanej większości podróży w oparciu o jedną przesiadkę.

Więcej autobusów

Po przeprowadzeniu pierwszych analiz i zgłoszeń od Pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej oraz weryfikacji możliwości technicznych, jak i ekonomicznych, wprowadzone zostały korekty w rozkładach jazdy, takie, jak:

* wprowadzenie dodatkowych kursów w godzinach szczytu i minutowe korekty rozkładów jazdy na liniach autobusowych nr 55, 56, 61, 62, 64, 65, 71, 74, 77, 89,

* wydłużenie przebiegu linii autobusowej nr 79 do pętli Glinki,

* wprowadzenie dodatkowego autobusu przegubowego do obsługi linii autobusowej nr 77.

Korekty autobusowych rozkładów jazdy dotyczyły głównie uruchomienia i przesunięć kursów w godzinach porannych. Wprowadzone korekty miały na celu usprawnienie dojazdów do pracy przed godziną szóstą.

Tramwajem na czas

W II połowie stycznia przeprowadzona została także szczegółowa analiza czasów przejazdu tramwajów. Nie można było tego zrobić przed rozpoczęciem kursowania linii na nowych trasach do Fordonu. Podczas planowania rozkładów jazdy uwzględniono wiele różnych czynników, począwszy od średniej prędkości jazdy tramwaju, dystansu pomiędzy przystankami, liczby pasażerów korzystających z określonych przystanków w poszczególnych porach dnia, a skończywszy na możliwościach technicznych nowego taboru. Nie wszystkie dane, którymi teraz posiłkuje się ZDMiKP były dokładnie znane przed uruchomieniem linii.

Już w pierwszych dniach funkcjonowania nowych linii tramwajowych okazało się, że zainteresowanie połączeniami jest znacznie większe niż wcześniej przewidywano, mimo to, że łączna częstotliwość kursów i pojemność taboru została przez nas zwiększona w stosunku do stanu sprzed 16 stycznia 2016 r.

Przeprowadzone pomiary i obserwacje pozwoliły wprowadzić korekty do tramwajowych rozkładów jazdy. Niezbędne także okazało się wprowadzenie do rozkładu jazdy dwóch dodatkowych pociągów tramwajowych, które poprawiły punktualność kursów na liniach nr 4 i 5. Prowadzone obecnie obserwacje wykazały, że tramwaje od 1 lutego br. kursują punktualnie i bez większych odstępstw od nowego rozkładu jazdy.

Wprowadzono także dwa dwuwagonowe pociągi do obsługi najbardziej wykorzystanych kursów na linii tramwajowej nr 7.

Będą kolejne analizy

W ciągu najbliższych miesięcy mają zostać przeprowadzone dokładne pomiary wykorzystania poszczególnych połączeń komunikacji miejskiej. Na podstawie zebranych danych opracowane zostaną ewentualne korekty w ofercie przewozowej, które umożliwią jeszcze efektywniejszą organizację transportu miejskiego. Zmiany będą wprowadzane etapowo. Do tego czasu zmiany rozkładów jazdy czy tras będą dotyczyły głównie zabezpieczenia potrzeb bieżących oraz dostosowania się do różnych zmian czasowych (obsługi imprez masowych, objazdów, zamknięć, itp.).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
Fordon
rozkład jazdy
  • www – 03.02.2016

    Nie ma się co dziwić ludziom w Bydgoszczy, że chcą mieć bezpośrednie połączenia. Wystarczy spojrzeć do utrzymywanego nadal "dzikiego" cennika opłat. Które inne duże miasto ma bilety na jedną linię dzienną lub nocną. Jak pasażer ma fanberię zmienić sobie punkt docelowy musi zapłacić za dodatkowy bilet. Genialne i takie "propasażerskie".XXI wiek, nowa linia tramwajowa, nowy tabor autobusowy i tramwajowy, a myślenie jakby nie z tej epoki.

  • Combino – 04.02.2016

    A tutaj nie zrobili czasem tego,co już wcześniej w Bydzi funkcjonowało? Mam tu na myśli bilet umożliwiający przesiadkę z 3-ki bodajże na 69 i odwrotnie...

  • podróżnik – 04.02.2016

    "Ale bur***l" takie coś przyszło mi na myśl po grudniowej, styczniowej i wczorajszej wizycie w Bydgoszczy !!! Szkoda, że miasto nie potrafiło wykonać odpowiednich analiz przed wprowadzeniem rozkładu jazdy i potraktowało pasażerów jako królików doświadczalnych. Szkoda, że nie wzięło za przykład do działania np. sąsiedniego Poznania w którym przed rewolucją w komunikacji przeprowadzono, w współpracy z uczelnia, odpowiednie symulacje, audyty podparte ankietami z pasażerami. Dzięki temu podróż po Poznaniu komunikacją miejską stanowi przyjemność, podobnie jak choćby we Wrocławiu, a przemieszczanie się po Bydgoszczy stanowi mękę przez cierpienie. Ciekawe czy za 2 tygodnie znowu coś się zmieni w stolicy Kujaw ?

  • BDG37 – 04.02.2016

    Druga strona Fordonu gdzie teraz nie sięga tramwaj wierzyła że tramwaj nie powstanie.Teraz też by chcieli mieć tramwaj, a jak nie to 83 i 84 bez zmian .Po co budowana linia tramwajowa, jak obok mają być autobusy.Totalny bezsens. Co do zmian, to ci mieszkający w korytarzu gdzie śmigą tramwaj są zachwyceni.4 lnie tramwajowe na jednym bilecie, obok autobusy 82-83-65.Ja jestem zadowolony ze zmian, kiedyś to ja zasuwałem na 69.Wszyscy nigdy nie będą zadowoleni, trzeba się dostosować i rozejrzeć w rozkładzie. Oczywiście wszędzie jeżdżący EMERERYCI, tym nigdy nie dogodzisz.Tramwaj może być, ale żeby go nie było słychać, ale zarazem żeby był pod blokiem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....