Linia 11 pojedzie po dwóch torach w Świętochłowicach

infotram
15.11.2019 06:45
0 Komentarzy

Rozbudowę ponad2,5-kilometrowego odcinka torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Chorzowskiej wŚwiętochłowicach przygotowuje samorządowa spółka Tramwaje Śląskie. W przetarguna prace dotyczące torowiska linii nr 11 Tramwaje otrzymały dziesięć ofert, wtym część w budżecie.

Wzdłuż ul. Chorzowskiej w Świętochłowicach przebiega odcinekjednej z najstarszych linii tramwajowych na Górnym Śląsku. Od grudnia 1894 r.tramwaje parowe spółki Oberschlesische Dampfstraßenbahn Gesselschaft mitbeschränkter Haftung kursowały z Gliwic przez Zabrze, Chebzie (dziś dzielnicaRudy Śląskiej), Lipiny, Piaśniki (dziś dzielnice Świętochłowic) i KrólewskąHutę (dziś Chorzów) do Bytomia.

Obecnie część tamtego historycznego połączenia – międzyKatowicami, Chorzowem i Chebziem – obsługuje linia nr 11 Tramwajów Śląskich. W2016 r. na pewien czas przedłużono ją nawet z Chebzia do zajezdni przy granicyGliwic i Zabrza. Problemem okazało się jednak utrzymywanie punktualności nadługiej, częściowo jednotorowej (z mijankami) trasie.

Jednotorowe odcinki obecnego połączenia linii nr 11Katowice-Chebzie przebiegają przez Chorzów, Świętochłowice i Rudę Śląską. WChorzowie trwają już prace wzdłuż tamtejszej ul. 3 Maja, zakładające m.in.rozbudowę całego fragmentu jednotorowego wydzielonego torowiska w tym mieściedo dwóch torów.

Dalszą część tych prac, na terenie Świętochłowic, TramwajeŚląskie zamawiają w obecnym przetargu. Jak zaznaczono, roboty obejmą ok. 5,3kilometra toru pojedynczego wraz z siecią trakcyjną. Ich zakres ograniczająulice – od ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej do skrzyżowania ul. Chorzowskiejz ul. Bytomską w Świętochłowicach.

Termin składania ofert biegł od początku września br. dokońca ub. tygodnia. Jak wynika z informacji na platformie zamówień publicznychTramwajów Śląskich, zgłosiło się 10 wykonawców. Przy budżecie zamówieniaokreślonym na 40,8 mln zł brutto, zaproponowane ceny mieszczą się w przedziale36,5-54,5 mln zł brutto.

Kryteria oceny ofert w tym przetargu to: cena (80 proc.),gwarancja (10 proc.) oraz doświadczenie wyznaczonych pracowników (10 proc.).Prace mają zostać wykonana w 16 miesięcy od podpisania umowy (założonowyłączenie ruchu tramwajów).

Tramwaje Śląskie prowadzą to zadanie w ramach projektumodernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie Górnośląsko-ZagłębiowskiejMetropolii. Cały składający się z trzech etapów projekt szacowany jest na ok.885 mln zł kosztów kwalifikowanych (ok. 1,1 mld zł brutto; przy ponad 560 mlnzł unijnego dofinansowania). Zakłada remonty ok. 100 km torowisk, budowę ponad20 km nowych linii oraz zakup 45 tramwajów.


Komentarze