Tramwaj dwusystemowy to taki pojazd, który pojedzie zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych. Takich pojazdów dla Gdańska chce Lepszy Gdańsk.
Jak podaje jest to system rozpowszechniony w Niemczech (w siedmiu aglomeracjach) i stąd zwany czasem jako system Karlsruhe. W Polsce bylibyśmy z takim pomysłem pierwsi. Bo Lepszy Gdańsk to także Gdańsk innowacyjny.
Podczas zeszłotygodniowej konferencji Lepszy Gdańsk zaproponował dwie linie w powyższym systemie, do rozważenia w przyszłości:
1. Ujeścisko (nowa zajezdnia)-Migowo-Piecki-SKM Politechnika (węzeł integracyjny)-Kolonia-Nowy Port z powiązaniem z promem na Westerplatte
2. Ujeścisko-Migowo-Brętowo PKM-Niedźwiednik PKM-Strzyża - PKM-Oliwa
Powyższe propozycje to wyłącznie koncepcja, przyszłościowy projekt do dyskusji. Jak pokazuje sondaż na portalu Trójmiasto.pl (47% za), są zwolennicy takich śmiałych rozwiązań. Myślimy o Gdańasku 2018, 2019 roku, ale również o przyszłych dekadach rozwoju naszego miasta – podaje Lepszy Gdańsk.
Pomysł ciekawy, ale czy realny. Do tego potrzebna byłaby współpraca samorządów z PKP. A przykład trójmiejskiej SKM-ki pokazuje, że wcale nie jest to łatwe.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

budowa nowej linii tramwajowej oraz nowej zajezdni idzie pełną parą! https://youtu.be/0025rDbC2Uo
To jest super ale trzeba pomysleć o wysokich peronach w mieście na przystankach „tramwajowych” bo są one wyższe niż przy tramwajach tradycyjnych
No na pewno mogą zapomnieć przy obecnych przepisach. ;)
Tramwaj dwusystemowy xD
akurat mija ok. 20-sta rocznica nieudanego krakowskiego zamówienia na jeden wagon dwusystemowy. 20 lat to za mało by powstały uregulowania prawne dla takiego tramwaju
Skąd się biorą ci eksperci
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.