TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

KZK chce Tramwajów Śląskich
PAP 26.01.2007 - Opublikowano: 30.01.2007 12:31:10
KZK chce Tramwajów Śląskich

Organizujący komunikację miejską w aglomeracji katowickiej Komunikacyjny Związek Komunalny śląskich miast oczekuje od Ministerstwa Skarbu szybkiego przekazania mu 100 proc. akcji Tramwajów Śląskich SA (TŚ). Ministerstwo zwleka z decyzją i proponuje przekazanie 85 proc. akcji tej firmy.

'Kilka dni temu dostaliśmy z Ministerstwa Skarbu Państwa projekt umowy dotyczący przekazania 85 proc. akcji Tramwajów Śląskich. Wystosujemy pismo przypominające, że wystąpiliśmy o nieodpłatne przekazanie nam całego pakietu' - powiedziała PAP w czwartek rzeczniczka Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP (KZK GOP), Alodia Ostroch. Taki wniosek KZK GOP złożył w październiku ubiegłego roku. Przyjęty przez samorządy wariant komercjalizacji TŚ oparty jest na znowelizowanej w ubiegłym roku ustawie o komercjalizacji i prywatyzacji. KZK GOP ma przejąć od Skarbu Państwa 100 proc. akcji pozostającej w fatalnej kondycji spółki, następnie akcje mają być rozdzielone między zainteresowane gminy. 'Przekazanie gminom jedynie 85 proc. akcji byłoby precedensem na skalę kraju. Podobne przedsiębiorstwa przekazywano dotąd gminom w całości, bez rozdzielania akcji na kilka pakietów. Nie spotyka się w Polsce rozwiązań, gdzie Skarb Państwa jest udziałowcem czy właścicielem przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej' - oceniła Ostroch. Dodała, że ministerstwo nie poinformowało dotąd KZK GOP, kto miałby zostać posiadaczem pozostałych 15 proc. akcji. Samorządowcy domyślają się tylko, że chodzi o tzw. pakiet pracowniczy. Zapewniają, że w przypadku przejęcia całości akcji TŚ, a następnie jego prywatyzacji, zachowają odpowiednią ich część do nabycia przez pracowników. Przedstawiciele śląskich samorządów, które utworzyły KZK GOP, niecierpliwią się też z powodu przedłużania się procedury przekazania akcji. Przedstawiciele ministerstwa w listopadzie zapewniali o szybkiej finalizacji sprawy. Samorządowcy podkreślają potrzebę szybkiej decyzji, która umożliwi im m.in. występowanie o środki unijne na infrastrukturę tramwajową. Już na początku listopada ministerstwo zapewniło o szybkim przekazaniu akcji. Tymczasem sytuacja będących w 100 proc. własnością państwa TŚ jest trudna. Każdy rok spółka zamyka stratą rzędu kilkunastu milionów złotych. Jej skumulowana strata - od chwili powstania z początkiem 2003 r. - wynosi kilkadziesiąt milionów złotych.

Komunalizacja, czyli przejęcie akcji TŚ przez śląskie samorządy, ma być pierwszym krokiem w kierunku uzdrowienia firmy. Jako kolejny krok planowane jest uzyskanie pomocy publicznej z Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP) - na spłatę zadłużenia firmy. Konieczne są również ogromne inwestycje w mocno zaniedbaną na Górnym Śląsku infrastrukturę tramwajową. Górnośląskie samorządy starają się o przejęcie TŚ od blisko dwóch lat. Właścicielem spółki ostatecznie ma stać się 12 górnośląskich miast: Bytom, Chorzów, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Katowice, Mysłowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Świętochłowice i Zabrze.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
tramwaj
KZK GOP
Ministerstwo Skarbu
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....