TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Kurczy się rynek używanych tramwajów?
INFOTRAM - Opublikowano: 01.10.2015 21:57:52 13 komentarzy
Sprowadzony ze Stuttgartu Gt4 w Jassach (źródło: Wikipedia/Cezar Suceveanu, lic. CC BY 3.0)

Rynek używanych tramwajów wcale nie jest łatwym obszarem. Przekonało się o tym rumuńskie miasto Jassy, które, jak informowaliśmy na łamach InfoTram, chciało zakupić 15 używanych wagonów. Nie udało się. Do terminu składania ofert, tj. do dnia 21 września 2015 roku nie zgłosił się żaden oferent. Procedura została uznana za nieskuteczną, mimo, że zamawiający nie miał wcale wygórowanych oczekiwań. Przypomnijmy, że miasto Jassy chciało kupić 15 właśnie używanych pojazdów, za kwotę 2 443 500 RON netto.

Sieć tramwajowa w Jassach składa się z 8 linii. Zakup używanych tramwajów to w tym rumuńskim mieście dość powszechna praktyka. Od 1998 do 2008 roku zostały sprowadzone 62 wagony GT4 ze Stuttgartu oraz 14 wagonów Tatra T4 z Halle. W 2008 roku przybyło cztery kolejne używane wagony, tym razem były to Be8/8 z Berna. Dwa lata później sprowadzono kolejnych 10 takich wagonów. Park taborowy przewoźnika uzupełniają Tatry T4D, Waggon Union ST10 i ST11 oraz pojedyncze egzemplarze GT8, ST7 oraz ST8.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Jassy
Rumunia
  • myland – 01.10.2015

    Jaki tam mają roztaw torów ?

  • siup – 01.10.2015

    Rozstaw szyn w Jassach wynosi 1000 mm ;-)

  • solaris150 – 02.10.2015

    konstale bym im sprzedał ;)

  • Combino – 02.10.2015

    Dla nieorientujących się (o ile tacy jeszcze są): samo ogłoszenie przetargu od lat nic nie daje; trzeba sobie wypatrzeć tramwaje u przewoźnika,dogadać się z nim i dopiero ogłaszać przetarg dla picu (vide: Gdańsk). Podaż jest za mała by to był rynek klienta. Szczerze mówiąc nie wierzę by Rumuni byli tak głupi żeby nie wykonać wcześniej opisanej wyżej procedury,ale...

  • Gruby – 02.10.2015

    Newag może im sprzedać newaliłło. ....buahhhahahhahaahahaha będą mieli doświadczenie w sprzedaży złomu.

  • iuzwa – 02.10.2015

    a mało to w Polsce złomu jeździ? opylić by im trochę

  • pes – 02.10.2015

    Jak długo Kraków jeszcze będzie składowiskiem złomu z Wiednia i Jelcza ???

  • hms – 02.10.2015

    @Gruby Albo pesa może im sprzedać krakowiaki to też taki złom

  • krakus77 – 02.10.2015

    @pes Po następnych przetargach będą sukcesywnie E1-c3 kasować , a z drugiej strony to najtańsze w obsłudze pojazdy

  • pesa sresa – 03.10.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz niezgodny z regulaminem]

  • Combino – 04.10.2015

    @hms: pieprzysz zupełnie jak Gruby...@Krakus77: niewątpliwie najtańsze. W składzie mamy tylko jeden wagon silnikowy bazujący na Duwagu GT6 i doczepę bierną; przy jeździe pod górę jest to najsłabszy skład w taborze MPK (jeśli chodzi o moc,a ogólnie jeśli chodzi o komfort,to praktycznie też). W dodatki dawno zamortyzowane. No i najprostsza (bo archaiczna) konstrukcja.

  • hms – 04.10.2015

    @Combino: Na trolla trzeba odpowiadać jak troll

  • Combino – 04.10.2015

    @hms: i co,ulżyło Ci? Nie lepiej go traktowac w trybie "ignore"...?Mnie jeden ćwok jakiś czas temu (przyszywany szczeciniak,faktycznie częściowo pyra) też wkurzył i dałem się ponieść,ale to nie metoda...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....