TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Kujawsko-Pomorskie plany na rok 2013
Beata Krzemińska UMWK-P - Opublikowano: 09.01.2013 14:51:56 11 komentarzy
Kujawsko-Pomorskie plany na rok 2013

Województwo Kujawsko-Pomorskie w 2013 roku nadal będzie inwestować w linie tramwajowe. Przedstawiamy plany inwestycyjne w Grudziądzu, Bydgoszczy i Toruniu.

Grudziądz

Wiosną ruszą prace związane z przebudową torowiska tramwajowego w Grudziądzu. To możliwe dzięki rozdysponowanym przez Urząd Marszałkowski środkom z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Wsparcie na odnowę i rozbudowę sieci tramwajowych trafiło też do Bydgoszczy i Torunia. - To pierwsze od dwudziestu lat tak duże inwestycje w infrastrukturę tramwajową w regionie. Pozwolą na wprowadzenie komunikacji tramwajowej na Kujawach i Pomorzu w dwudziesty pierwszy wiek. Dzięki nim poprawia się komfort jazdy, powstają nowe odcinki tras, a pasażerowie będą mogli korzystać z nowoczesnych systemów informacji –mówi marszałek Piotr Całbecki.

W mieście prowadzona jest także modernizacja sieci tramwajowej. W pierwszym etapie remont kapitalny przeszło 6 wysłużonych tramwajów. W kolejnym planowana jest modernizacja i rozbudowa infrastruktury. Podpisano już umowę z wykonawcą, który wkrótce rozpocznie prace. Przebudowany zostanie odcinek pomiędzy aleją 23 Stycznia, a pętlą w Tarpnie wraz z trasami kablowymi w ul. Sikorskiego i Sienkiewicza oraz ul. Chełmińska (na odcinku od ul. Włodka do ul. Kraszewskiego), ul. Chełmińska (na odcinku od ul. Kraszewskiego do ul. Południowej) i ul. Konstytucji 3 Maja (od ul. Południowej do pętli Rządz), a także skrzyżowania: ul. Toruńska - ul. Marcinkowskiego oraz ul. Toruńska - Al. 23 Stycznia.

Większość odcinków z jednym torem zostanie rozbudowanych do dwutorowych. Modernizacji zostanie też poddana towarzysząca linii tramwajowej infrastruktura, w tym przystanki, jezdnie i chodniki. Projekt zakłada wprowadzenie nowoczesnego systemu informacyjnego oraz zielonej fali dla tramwajów, co pozwoli na skrócenie czasu ich przejazdu. Realizacja inwestycji potrwa dwa lata. Dofinansowanie na realizację projektu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego to 24,6 miliona złotych.

Bydgoszcz

Dzięki wsparciu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Bydgoszczy powstała nowa linia tramwajowa do dworca głównego PKP. Otwarty w listopadzie 1,75-kilometrowy odcinek trasy prowadzi od skrzyżowania z ulicą Focha ulicami Królowej Jadwigi, Naruszewicza, następnie wybudowanym specjalnie na potrzeby tej inwestycji 70-metrowym wiszącym mostem przez Brdę i dochodzi do ulicy Dworcowej, kierując się w stronę dworca kolejowego i dalej ulicą Zygmunta Augusta do ulicy Rycerskiej. Oprócz budowy torowiska projekt dotyczył też przebudowy ulic i chodników, budowy ścieżek rowerowych i instalacji nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej. Wartość inwestycji to prawie 80 milionów złotych, a wsparcie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego wynosi 34 miliony złotych.

To nie wszystkie inwestycje tramwajowe w Bydgoszczy, przygotowywane dzięki wsparciu Urzędu Marszałkowskiego. W ramach realizacji projektu BiT City, rozpocznie się budowa linii tramwajowej do Fordonu. Projekt BiT-City to duże przedsięwzięcie infrastrukturalne, na realizację którego samorząd województwa otrzymał dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Suma pozyskanego wsparcia to 100 milionów euro.

Toruń

Jednym z elementów toruńskiego projektu jest budowa 2,9-kilometrowego odcinka linii tramwajowej do miasteczka uniwersyteckiego. Trasa będzie biegła ulicami Sienkiewicza (od skrzyżowania z ulicą Bema), Gagarina i Szosą Okrężną. W ramach realizacji przedsięwzięcia powstanie też węzeł przesiadkowy w Alei Solidarności oraz przebudowana zostanie pętla przy ulicy Olimpijskiej. Częścią projektu jest również modernizacja 18 wagonów tramwajowych (do tej pory zakończył się remont 12). Przedsięwzięcie zakłada też przebudowę jezdni i przystanków oraz przeprogramowanie i modernizację sygnalizacji świetlnej, co pozwoli na skrócenie czasu jazdy tramwajów nawet o 5 minut. Na toruńskich przystankach tramwajowych pojawią się elektroniczne tablice, które będą informowały o kursach tramwajów oraz ostrzegały przed zagrożeniami. Wartość całego projektu to ponad 84 miliony złotych. Dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego to ponad 42 miliony złotych.

W ramach projektu BiT-City władze Torunia zakupią też kilkanaście nowoczesnych tramwajów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Grudziądz
Bydgoszcz
Toruń
modernizacja
Kujawsko-Pomorskie
  • aser – 09.01.2013

    A co idiota uważa za nowoczesne tramwaje zmodernizowane 105tki różnice widać miedzy nowoczesnym wagonem a moderną co nie?

  • – 09.01.2013

    W podróży jest zasadnicz różnica

  • – 09.01.2013

    No podróż

  • wer – 09.01.2013

    No fax szat ale takie jest zycie nakujawach zacofanie

  • werqeerty – 09.01.2013

    Fax tak szat masakrieren na tych zacofanych kujawach

  • – 10.01.2013

    Tak zeszpecić tramwaj... Te drzwi wygladają tak jakby miały łudzić pasażerów iż to tramwaj niskopodłogowy.

  • vear – 11.01.2013

    Zdjęcie zmodrenizowanej 105-ki podpisane jako nowoczesny tramwaj... wolne żarty...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....