TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Kto wykona węzeł zastępujący pętlę tramwajową Zawodzie?
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 12.07.2017 09:55:13
Kto wykona węzeł zastępujący pętlę tramwajową Zawodzie?

Najlepszą ofertę w przetargu na budowę centrum przesiadkowego Zawodzie wybrał już samorząd Katowic. To druga z planowanych czterech inwestycji obecnego etapu budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych.

Węzeł, który zastąpi dotychczasową pętlę tramwajową w dzielnicy Zawodzie, ma służyć przede wszystkim przesiadkom z autobusów i samochodów docierających do Katowic od wschodu - na liczne linie tramwajowe kursujące stamtąd m.in. do centrum miasta. Poza infrastrukturą komunikacji publicznej m.in. w pobliżu zaplanowano jednopoziomowy parking na 275 samochodów.

Jak wynika z informacji na stronach zamówień publicznych katowickiego magistratu, w przetargu na budowę centrum przesiadkowego w Zawodziu (przy budżecie zamawiającego 79 mln zł brutto) za najkorzystniejszą ofertę uznano złożoną przez konsorcjum firm NDI i Balzola (z ceną 61,4 mln zł brutto). Konsorcjum to w ostatnich latach m.in. przebudowało katowicki rynek.

Wśród kryteriów wyboru wykonawcy tej inwestycji katowicki samorząd przewidział cenę (60 proc.) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (40 proc.). W przetargu spłynęło osiem ofert.

Węzeł w Zawodziu jest drugą spośród czterech realizowanych obecnie w Katowicach inwestycji tego typu. Dotąd rozpoczęły się prace nad centrum przesiadkowym w Ligocie, otwarto już oferty w przetargu na inwestycję w Brynowie, a do końca lipca ma zostać ogłoszony przetarg dla węzła Sądowa w centrum miasta.

W pierwszym etapie tworzenia Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych przewidziano budowę do 2019 r. m.in. dwóch węzłów typu Park and Ride, bezpośrednio powiązanych z komunikacją tramwajową: Zawodzie i Brynów. Węzeł Sądowa ma integrować komunikację autobusową o różnym zasięgu z komunikacją miejską. Węzeł Ligota przy dworcu kolejowym w południowej dzielnicy o tej nazwie ma z kolei łączyć komunikację miejską z koleją.

W drugim etapie, którego realizację przewidziano na lata 2018-2020, powstać mają węzły Park and Ride powiązane z koleją: Piotrowice i Podlesie, a także węzeł: Kostuchna – położony na końcu planowanej nowej linii tramwajowej. Ostatnio węzły te były już projektowane.

Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych będzie współfinansowany funduszami europejskimi z dwóch źródeł. We wrześniu ub. roku zarząd woj. śląskiego przyznał łącznie ok. 120 mln zł dofinansowania z RPO Woj. Śląskiego na trzy węzły zgłoszone w procedurze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT): Zawodzie, Brynów oraz Ligota.

Środki ZIT – w zamierzeniu katowickiego samorządu – mają również wesprzeć budowę węzłów Piotrowice, Podlesie i Kostuchna.

Projekt dotyczący węzła Sądowa został natomiast zgłoszony do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (w tzw. komponencie POIiŚ_TRA – komplementarnym do ZIT).

Według informacji podawanych przez miasto, wraz z ogłaszaniem dotychczasowych przetargów, koszt budowy węzła Zawodzie oszacowano na 64,2 mln zł, węzła w Brynowie na ponad 66,6 mln zł, natomiast węzeł w Ligocie ma powstać kosztem ok. 14 mln zł (zawarta już umowa z firmą Skanska opiewa na 9 mln zł).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
węzeł przesiadkowy
Katowice

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....