TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Krakowskie Czerwone Maki otwarte
INFOTRAM/UM KRAKÓW/FOTO: MPK KRAKÓW - Opublikowano: 16.11.2012 14:07:00 2 komentarze
Krakowskie Czerwone Maki otwarte

Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski otworzył jedną z największych komunikacyjnych inwestycji krakowskich w ostatnich latach. Aż cztery linie tramwajowe będą obsługiwały osiedla mieszkaniowe w rejonie Ruczaju oraz Kampus UJ w Pychowicach - 11, 18, 23 i 52 to ich numery. Po dwóch latach intensywnych robót, południowo-zachodnia część Krakowa zyskała szybkie połączenie z centrum Krakowa i innymi dzielnicami. To nie wszystko, bowiem przy pętli dla autobusów i tramwajów Czerwone Maki, na kierowców czeka pierwszy w naszym mieście parking działający w systemie Park&Ride–powiedział Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.

Z nowych połączeń tramwajowych mieszkańcy Ruczaju oraz studenci Kampusu UJ i pracownicy firm branży IT, zlokalizowanych w strefie Pychowice będą mogli korzystać od soboty, 17 października. „Jedenastką\' dojedziemy do Małego Płaszowa po trasie Kapelanka –Dietla –Kotlarska –Lipska. „Osiemnastka\' połączy pętlę Czerwone Maki z Krowodrzą Górka ulicami:Kapelanka - Dietla - Stradomska - Franciszkańska - Podwale - Dunajewskiego - Długa - Prądnicka. Z kolei linia 23 będzie kursować do Nowego Bieżanowa po trasie: Brożka - Wadowicka - Limanowskiego - Wielicka –Teligi. Z Ruczaju dojedziemy też do Nowej Huty. To połączenie zapewni tramwaj 52, kursujący do os. Piastów po trasie: Kapelanka - Dietla - Starowiślna - Westerplatte - Lubicz - Mogilska - Bieńczycka –Andersa.Jeśli do tych czterech tramwajów dodać dwie linie autobusowe –116 (Czerwone Maki –os. Kliny) i 194 (Czerwone Maki –Krowodrza Górka) - ta część Krakowa stanie się jednym z lepiej skomunikowanych rejonów peryferyjnych w naszym mieście.

Dziś nie ma szybszego i wygodniejszego środka transportu niż tramwaj, poprowadzony wydzielonym torowiskiem, jeżdżący przez skrzyżowania, na których ma on priorytet\' –zaznaczył Prezydent Krakowa. Wyraził przekonanie, że po 17 listopada ten rejon Krakowa przestanie się kojarzyć głównie z korkami i wypełnionymi po brzegi autobusami. „Ruczaj zyska głęboki komunikacyjny oddech, a ta część miasta będzie jednym z lepiej skomunikowanych rejonów Krakowa –przekonywał podczas otwarcia Jacek Majchrowski.

Z tramwajów dojeżdżających do pętli Czerwone Maki będą mogli korzystać także mieszkańcy zachodnich rejonów aglomeracji krakowskiej, choćby niedalekiej Skawiny. Koło pętli znajdować się będzie bowiem terminal autobusowy, na którym zakończą trasę linie aglomeracyjne 203, 213, 223, 244, 253 i 263. Co więcej, koło terminala autobusowego i pętli tramwajowej działać będzie pierwszy w Krakowie parking, działający w systemie Park &Ride. Na kierowców z podkrakowskich miejscowości, którzy zechcą w drodze do pracy lub szkoły zostawić samochód i przesiąść się do tramwaju lub autobusu czeka przy pętli Czerwone Maki niemal 200 miejsc. Do wiosny parking nie będzie mieć bezpośredniej kontroli dostępu, lecz kierowcy mogą spodziewać się kontroli podczas wyjazdu z obiektu. By bezpłatnie z niego skorzystać kierowca będzie musiał posiadać ważny bilet okresowy Komunikacji Miejskiej w Krakowie lub bilet do kasowania użyty w dniu parkowania. Doba parkingowa na pierwszym parkingu typu Parkuj i Jedź trwać będzie od 4:30 rano do 2:30 w nocy. Po tej godzinie pozostawione na parkingu pojazdy będą odholowywane.

Budowa linii tramwajowej do pętli Czerwone Maki to nie tylko realizacja torowiska. W ramach przedsięwzięcia przebudowano skrzyżowanie ulic Kapelanka, Brożka, Grota Roweckiego oraz poszerzono do czterech pasów ulicę Grota Roweckiego, od Brożka do ulicy Czerwone Maki. Częściowo, w trosce o komfort mieszkańców, zastosowano tu technologię tzw. cichego asfaltu. Zgodnie z wymogami ustawowymi, zamontowano też ekrany akustyczne. Warto wiedzieć, że na całym odcinku linia tramwajowa wykonana jest przy zastosowaniu technologii sprężysto-elastycznego zamocowania torowiska do podłoża wraz z układem warstw tłumiących energię.

Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej do pętli Czerwone Maki wraz z przebudową układu drogowego rozpoczęła się w listopadzie 2010. Przed rokiem, w grudniu 2011 roku do użytku oddano fragment torowiska do ul. Gronostajowej (na wysokości Kampusu UJ). Wartość inwestycji to ponad 182 mln zł, przy czym dofinansowanie z Funduszu Spójności to przeszło 52 mln zł. Inwestycja jest współfinansowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 zgodnie z działaniem 7.3 „Transport miejski w obszarach metropolitalnych\'. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma ZUE SA.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Kraków
pętla
  • Krispolo – 17.11.2012

    Prezydent Gliwic po przeczytaniu tego artykułu chyba wpadłby w furię. On woli z Gliwic zrobić komunikacyjne pośmiewisko. Dobrze, że w Krakowie tramwaje rozwijają się. Brawo dla władz miasta!!!

  • sceptyczny – 17.11.2012

    Co prawda przy okazji wybudowano samochodom niemal autostradę (za pieniądze na transport zbiorowy!), a na dodatkowe kursy nie dano ani złotówki (ktoś straci, żeby na nowej trasie mogły jeździć tramwaje), zaś sygnalizacja pewnie będzie działać równie żałośnie, jak na trasie na Płaszów, no ale "sukces" miał być, to jest!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....