TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Kraków pożegnał GT6
INFOTRAM - Opublikowano: 16.01.2013 15:03:26
Kraków pożegnał GT6

Po raz pierwszy na torowiska Krakowa wyjechały 10 stycznia 1995 roku. Po 18 latach sprowadzone z Norymbergi tramwaje GT6 przechodzą do historii. Może nie były aż tak kultowe jak warszawskie trzynastki, które pożegnaliśmy na początku stycznia, ale na pewno na trwałe wpisały się w historię krakowskiej komunikacji tramwajowej. Po raz ostatni liniowo wagon GT6 kursował po stolicy Małopolski we wtorek, 15 stycznia. Teraz stanie się wagonem historycznym i będzie woził pasażerów już na liniach turystycznych i okazjonalnych. Niedawno witaliśmy pierwszy w Krakowie elektryczny autobus miejski. Dziś żegnamy jeden z najstarszych tramwajów, kursujących po Krakowie. Nasz tabor poprawia się, a dowodem na to są nowoczesne Bombardiery i plany zakupów kolejnych tramwajów –powiedział Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski podczas pożegnania wagonu GT6.

Przypomnijmy. Pierwsze cztery norymberskie wagony GT6 do Krakowa dotarły w listopadzie 1994 roku. Kilka tygodni później, bo 10 stycznia 1995 roku zaczęły wozić pasażerów. Od tego dnia nieprzerwanie przez 18 lat służyły krakowianom i turystom, kursując na wielu liniach tramwajowych. Wagon GT6 posiada czworo drzwi. Napędzany jest dwoma silnikami o mocy 120kW każdy. Wszystkie wagony przed wprowadzeniem do ruchu przechodziły niewielkie remonty. Tramwajom nadawano krakowskie barwy malując je na kremowo i niebiesko, pozostawiając w oryginalnych barwach tylko jeden, ten o numerze 187. Wycofany dziś z użytkowania model to nie jedyny tramwaj, który Kraków pozyskał z Norymbergi. Łącznie otrzymaliśmy 157 wagonów. Obecnie wykorzystywany jest jedynie model N8, między innymi na linii 2 –informuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK Kraków.

Krakowska komunikacja może się poszczycić jednym z najnowocześniejszych taborów w kraju. Wszystkie autobusy kursujące po mieście mają niską podłogę, w przypadku tramwajów ten współczynnik wynosi 44%. W każdym tramwaju i około 200 autobusach działają automaty biletowe. W połowie tego roku po mieście kursować będzie łącznie 74 nowoczesnych Bombardierów. MPK rozważa również zakup 10 autobusów elektrycznych, a także 36 kolejnych wielkopojemnych tramwajów, które zastąpiłyby następne wysokopodłogowe wagony. Ich całkowite wycofanie z ruchu zapowiada zresztą szef MPK Kraków Julian Pilszczek. Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram proces wymiany taboru trwa. Kiedy uda się całkowicie wycofać tramwaje bez niskiej podłogi? Być może trzeba będzie na to poczekać jeszcze kilkanaście lat –mówi Julian Pilszczek. Ale to wariant pesymistyczny, w Krakowie mają nadzieję, że proces wymiany taboru uda się zrealizować znacznie szybciej.

Dane techniczne wagonów GT6

Producent

MAN

Długość

20100 mm

Szerokość

2350 mm

Wysokość nadwozia

3350 mm

Rozstaw czopów skrętu

6000 mm

Rozstaw osi

1800 mm

Masa własna

23000 kg

Masa całkowita

36000 kg

Miejsca

186

Miejsca siedzące

45

Wysokość podłogi

885 mm

Silniki (moc ciągła)

2*120 kW


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
GT6
Kraków
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....